Laat je Grand Seiko zien XI

GS-dag vandaag, vooral vanavond. Zijn er nog leden die er zo over denken :wink: ?

30 likes

Er zijn in ieder geval leden die je niet helemaal snappen. :wink:

2 likes

Gefeliciteerd met je prachtige nieuwe GS! :ok_hand:

1 like

Hoezo vooral vanavond? Begrijp ik ook niet helemaal.

Meneer is uitgenodigd voor een speciaal GS-event vanavond. :wink:

Wel veel foto’s maken hè @El_penumbra :grin:

5 likes

Have fun, kijk er naar uit!

1 like

27 likes

Ah, kijk. Dat verduidelijkt veel. Ook van mij veel plezier gewenst.

1 like

27 likes

#METOO

16 likes

20 likes

Ushio Diver 300.

23 likes

30 likes

Gekocht ja? En hoe bevalt die? Hoe is de maat? Hoe is de clasp?
Prachtig horloge van de filmpjes en foto’s die ik gezien heb!

2 likes

22 likes

Schitterend werkelijk

Zou willen dat deze fijnafstelling op de gesp had

1 like

19 likes

No. 173/200

31 likes

:smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Nog niet gekocht. En ze zijn er ook nog niet.
De president (zo is de titel) van Grand Seiko Europe vertelde me dat de Ushio diver 300 ongelooflijk goed onthaald werd door alle AD’s.
Ze hadden dit deels wel verwacht en hadden er dus een aantal vooraf in Japan besteld om de AD’s te bevoorraden. Hij had niet verwacht dat iedereen er zo enthousiast over zou zijn. Er werd namelijk meer dan het dubbel van wat hij voorzien had besteld.

Het horloge zelf draagt bijzonder goed. Het is de perfecte maat, vind ik. Een mooie band die voldoende versmalt naar de nieuwe clasp toe. Het titanium is subliem.
De clasp is degelijk afgewerkt, iets dikker door de fijnverstelling maar zeker niet lomp.
De fijnverstelling doe je dmv een lipje weg te drukken en zo kan je enkele tandjes verzetten.
Met hetzelfde lipje kan je de duik-extentie openklappen.
Aan de onderkant zit het GS logootje dat je kan verschuiven. Als je het naar voor duwt, dan vergendel je de clasp. Vergrendelen is niet helemaal juist want het is meer een soort belemmering. In die stand kan je namelijk de clasp wel nog opentrekken. Alleen moet je daarvoor meer kracht gebruiken. Ik weet niet of het zo bedoelt is maar de man van S&C verkondigde het als een feature.
Als je het logootje naar achter schuift, dus ontgrendeld, komt er een rood lijntje zichtbaar ter waarschuwing dat de clasp niet beveiligd werd.

Afwerking en dial zijn à la GS en daar is voldoende over te vinden.
Nu alleen nog de kleur kiezen. En wat sparen ook…

26 likes