Laat je Grand Seiko zien XI

M’n mooiste horloge :clap:

28 likes

Ik zag het staan in je Santos advertentie. Jammer dat ik nu geen ruimte heb voor cash up want dan hadden we elkaar kunnen helpen.

2 likes

Luister, voor jou zak ik wel een beetje :wink: Vraag echt geen extreem hoog bedrag hoor.

Stuur jij maar gewoon een berichtje met wat je in gedachten hebt. Ik heb het gevoel dat we er wel uit gaan komen :smiley:

5 likes

26 likes

Ik waardeer je uitnodiging maar de enige cash up die ik op dit moment kan aanbieden is in nato’s en springbars :wink:.

3 likes

Ik moet me bijna inhouden om je op basis van deze discussie geen PB te sturen. :slight_smile: Ergens mis ik de Shunbun, maar ergens weet ik dat ik het niet moet doen.

De SBGX355 die ik op dit moment heb is een beetje een raar beestje. Ik merk dat ik de 263 Champagne gewoon mis, omdat dat een warmer ogend horloge was.

Ik zit er aan te denken om hier op het forum eens te polsen of niemand belang heeft bij een soort dealtje waarbij een 355 voor een 263 of 261 geruild wordt, maar weet nog niet helemaal waar ik heen wil.

Het gebrek aan een spring drive jeukt wel een beetje. Misschien moet ik 'm gewoon in de verkoop zetten.

Wat zeggen jullie?

  • Verkopen die handel en in de pot stoppen voor de juiste SBGY
  • Ruilen voor een 263 en de SBGY vergeten
  • Doe normaal, man, prachtig horloge, houden die handel
0 stemmers
2 likes

Trouwens ook even een plaatje voor de sfeer:


32 likes

Een sbgy zou wel een mooiere afwisseling kunnen zijn met al hetgeen je al hebt. Ik zou wel geen tussenstop doen met een andere sbgx, tenzij je deze niet vlot verkocht krijgt natuurlijk.

De ervaring leert… een keer het zaadje geplant is, kun je toch niet meer terug. Weg ermee dus :wink:

3 likes

Anyway, weet iemand of ik ergens een nieuwe Shunbun kan kopen binnen de EU, buiten Chrono24? :wink: Op Chrono24 staat de goedkoopste voor €5.400. Of zijn Grand Seiko’s (en Japanse merken in het algemeen) lastig met korting te krijgen omdat handelaren er weinig aan verdienen?

1 like

kijk eens bij Chrono24 naar de Spaanse aanbieders als GuardianOfTime of Wancora, die hebben ook zelf websites waar je dan niet de C24 commissie betaalt…en gratis verzekerd versturen

2 likes

Ik begrijp goed wat je daarmee bedoelt Chris. Het was ook precies de reden dat ik voor de “warmere” KS heb gekozen, en niet voor die koude variant.

En mijn champagne springdrive past ook in dat warmere beeld.

11 likes

Wat is er mis met die prijs? Ik moet bekennen dat ik 'm niet voor die prijs gevonden had toen ik 'm kocht, en dat is een paar jaar geleden. Het gaat wel om een horloge van 7500 ballen, he?

2100 Euro korting is meer, meer dan genereus. Je bent geen zak doperwten aan het kopen.

1 like

Je schrijft 319 verkeerd.

11 likes


Wel van HAK he…

2 likes

Jij schrijft SBGX331 verkeerd. :slight_smile:

Dit is een 319:

Overigens een horloge wat ik ook graag toe zou voegen.

13 likes

Haha… kuch… 331 natuurlijk

1 like

Jokes aside, hier thuis verklaren ze me voor gek dat ik een Santos wil omruilen voor een nieuwe Shunbun die ik ooit had.

De Santos heeft alles: prestige, historie, een geweldige band en een iconisch design. Maar toch voelt de Shunbun voor mij meer als “mijn” horloge.

Daarom zei ik ook dat ik er misschien iets op zou moeten toeleggen. Chrono24 rekent natuurlijk commissie, dus rechtstreeks bij een dealer kopen kan zomaar een paar honderd euro schelen. Al is de prijs op Chrono24 wel gewoon all-in binnen eu en van 06/2026.

Cartier is klasse, maar de Shunbun blijft toch mijn grote liefde.

18 likes

Dat is ook een perceptie dingetje, om de pols telt enkel wat jij ervan vindt. Ik kreeg ook complimenten op mijn Santos en die werd regelmatig eens herkend, maar uiteindelijk is die ook vertrokken hier. Nog geen spijt van gehad.

Een Santos draagt wel stukken comfortabeler dan een Shunbun owv de vlakke caseback. En de band sluit een stuk mooier aan op de kast. Maar GS blijft schitterend natuurlijk :blush:

1 like

Tja, ik draag mijn Santos uitsluitend nog op leer omdat dat sjieker smoelt, en op leer wordt hij helemaal erg comfy. Moet er wel bij zeggen dat ik niet die slechte stugge gevulde banden van Cartier gebruik, maar de dunne Cordovan banden die ik nog even van Delugs wist te scoren.

2 likes

Klopt. In Parijs had ik dat laatst ook. Mensen keken regelmatig naar mijn pols en zelfs bij een tankstation vroeg een Algerijn ineens: “Pardon, is dat een Cartier Santos?” :Voelde eerlijk gezegd een beetje awkward.

De Santos draagt inderdaad comfortabeler en de integratie van de band met de kast is fantastisch. Maar toch heb ik soms iets van: is dit het nou? Het uurwerk is prima, maar niet iets waar ik warm van word. Je betaalt vooral voor het design en de geschiedenis van het model.

Mijn grootste irritatie is eigenlijk dat ik er continu op let dat ik hem niet stoot, kras of ergens tegenaan tik (OCD issues :slight_smile: ). Daardoor draag ik hem soms minder ontspannen dan ik zou willen. Dat had ik gek genoeg totaal niet met de Shunbun. Die droeg ik gewoon zonder erbij na te denken, terwijl ik er minstens zoveel plezier aan beleefde.

2 likes