Wat een elende. Moet je dat ding nog opwinden voor je hem omgespt. En dan een ganse dag afgeleid…
En dan nog de tijd weer goed zetten…
Met mijn zonnebril op was het net ok gelukkig! ![]()
![]()
Dat blauw is toch schitterend he ![]()
Het hangt erg van het licht af. In fel zonlicht vind ik het blauw eerlijk gezegd vrij vlak. Juist bij minder licht/bewolking komt de wijzerplaat tot leven.
Interessant. Zo’n iwate plaat staat nog wel eens op mijn wishlist, maar ik heb ze enkel nog maar bij de AD gezien of op foto’s en video’s.
Nu moet ik zeggen dat ik dat wel vaker heb… indirect licht of zacht zonlicht zorgt voor mooiere reflecties en geeft een leuker contrast op wijzerplaten enz ![]()
100%, de meeste GSen ‘shinen’ bij wat minder licht.
Bovendien, als je vol zonlicht laat vallen op de SBGV005 die ik hierboven had gepost en er langer dan een seconde naar durft te kijken kun je bijna een blindengeleidehond gaan uitzoeken ![]()
Prachtig! ![]()
Mooie kleur ![]()
Even vraagje aan de liefhebbers hier!
Ik heb (niet voor het eerst) de SBVG225 in bezit.
Prachtig horloge (in al zijn eenvoud) en grab-and-go voor doordeweeks naar werk met het HAQ uurwerk.
Het is mijn meest ‘dressy’ horloge en de maat vind ik prima, maar soms denk ik erover een maatje kleiner te nemen. Ik heb namelijk ook een ander net/sportief horloge in die maat (Rolex OP41).
Dus waarom de GS niet omruilen maar bv de SBGX265? Nadeel van die is dat de blauwe plaat wat paarser is en mss wat minder fraai dan die van de sbgv225?
Meningen over/ervaringen met de quartz 40 vs 37 mm?
De mijne:
Gejat plaatje:
Ik vind de 40mm versie mooier. En als die maat je goed zit, dan zou ik niet kleiner nemen.
Geen eigen ervaring met GS quartz, maar ik ben dol op mijn 40mm GS
Ik had de 40mm sbgp009 en 37mm sbgx261. En heb nu een sbgx263. Puur esthetisch zou ik naar de subtiele verschillen kijken. Bv wijzers en indices. Dat kan net verschil maken.
Qua formaat geldt voor mij dat de dialkleur invloed heeft. De zwarte 37mm was wellicht een tikkeltje te klein op mijn 17,5-18cm pols en de champagne 37mm vind ik nu spot on.
De 40mm vond ik ook prachtig en zat perfect. Mocht iets kleiner zijn maar absoluut geen must.










