Laat je Grand Seiko zien XI

Nieuw gekocht of tweedehands? Want indien nieuw dan zou ik zeker iets zeggen.

Tweedehands: it’s like golf. You play the course you’re on.

3 likes

Vers Pre owned dus…

Vanmiddag op kantoor. Sinds ik deze binnen heb draag ik niet veel anders meer. Behalve de G-Shock voor alles waar ik deze niet geschikt voor vindt dan…

In de​ ​laatste 100 dagen -1 seconde afwijking van atoomtijd. Fantastische techniek.

27 likes

De volgende stap om de band iets ruimer te maken is de 2/3 schakel eruit en een hele erin.

Een stap strakker is een hele schakel eruit en nog een 2/3 erin. (2 keer een 2/3 totaal).
Gezien de foto’s gaat een stapje ruimer waarschijnlijk eerder gebeuren dan een stapje strakker. In dat geval heb je de tweede 2/3 schakel niet nodig.

Voor compleetheid zou je bij de verkoper kunnen informeren of die de tweede 2/3 schakel misschien toch nog ergens heeft liggen.

1 like

Nouja, de Evolution 9 serie heeft dit euvel niet en doet het in dat opzicht beter.

Dankjewel!
Maar ik vrees dat de verkoper die ontbrekende schakel niet apart op gaat sturen. Horloge komt volgens mij uit Italië

1 like

Mooi hoor!

1 like

Mag dan hopen dat als je dit geld neerlegt voor een horloge dat a) de verkoper de boel compleet opstuurt en b) de verkoper niet moeilijk doet als 'ie nog een envelopje naar NL moet sturen. Maar als je de 2e link niet in de advertentie terugziet heb je weinig kans lijkt me :man_shrugging: Toch lijkt het mij belangrijk. Wetende dat je kans hebt op die 2 kleine schakels terug te moeten vallen zou ik het erbij willen hebben.

1 like

30 likes

Xpost

22 likes

Ik heb contact gehad en volgens de verkoper is de set compleet.
Ik kan het niet meer op fotos terug zien
Maak er verder geen probleem van want ik heb wel 1 kleine schakel waarmee ik het perfect kan afstellen.
Het is ook dat andere mensen mij vertellen dat het zo is of zou moeten zijn…

2 likes

Die hebben ook een postbedrijf. Ik zou een poging wagen. Twee halve schakels zijn fijn om te hebben.

Oh. Ach, je kunt altijd een schakel bij Seiko regelen als nood aan de man komt.

Zoals ik de set ontvangen heb lijkt het alsof de verkoper van niets weet of wist en indien wel dan doelbewust de halve schakel achter gehouden heeft.
In beide gevallen zie ik het niet gebeuren dat ie alsnog komt .
En het is dat jullie het zeggen want zelf heb ik die kennis niet.
En zoals gezegd met de ene halve of korte schakel kan ik m perfect afstellen

Zo’n Swiftlink is ook tof. Ik snap de prijs wel maar die doet me toch ff slikken :slightly_smiling_face:

Die passen niet op de 18mm band van een SBGW303. En ze zijn uitverkocht bovendien.

Voor je zoiets bestelt altijd eerst kijken of je toe horloge zich er voor leent.

2 likes

Hij is binnen!!! Na 2 jaar kwijlen bij de gedachte van dit horloge eindelijk om mijn pols. Vooral als de zon er op schijnt komt dat navy blue prachtig naar voren.
Dus zoals beloofd de foto. :heart_eyes:

43 likes

Supergaaf man! Hier ga je absoluut geen spijt van krijgen. Mooie Grand Seiko. Welkom bij de club! :ok_hand:

2 likes

Thanks. Ook maar gelijk lidmaatschap aangevraagd bij de GS9 europe club. Eens kijken of ze deze schooier toelaten tot hun grand seiko sekte. :rofl:

2 likes

Congratz met deze topper!
Je was me voor…

1 like

Wat houdt dat in? Gs9 club ?
Ik ben sinds kort nl ook in het bezit van een Grand Seiko :slightly_smiling_face:

1 like