Dat doen ze bij The Citizen trouwens een stuk beter. Hetzelfde idee qua kleine sluiting, maar een mooier afgewerkt zonder opening.
Dat van die sluiting is mij niet eerder opgevallen dus storen doet het mij in elk geval niet. Maar het lijkt wel subtieler gekund te hebben. Wat het zo in elk geval niet doet is aanlopen op de onderliggende link. Als ik het juist heb, heeft mijn Seiko MM200 dat wel, daarbij veegt een deel van de sluiting over een link.
Wat betreft de maat snap ik je wel. Ik vind dat een schitterend horloge maar mân eerste indruk bij passen was ook directe twijfel of het âmijnâ maat was. Te veel twijfel waarschijnlijk om tot aankoop over te gaan, mocht het zover komen. Uiteindelijk heb ik nu een 40mm, maar moet ook zeggen dat ik geen kleinere modellen meer heb gepast.
Volgens mij horen er 2 kleinere, is namelijk 1/3e van een sluiting bij te zitten. Maar @Fate_Amenable_To_Change heeft deze en er kennis van? Kom er maar in!
Bij de SBGX en SBGP in ieder geval wel. En het is ongeveer een 2/3e schakel. Waardoor je met 2 stuks met stapjes van 1/3e de bandlengte kan afstellen.
Als de SBGE283 is ie er met de wijzerplaat in het zwart, maar alleen de SBGE285 staat op de Grand Seiko site van de benelux.
![]()
Viel mij ook op, of eigenlijk tegen, laatst bij een GTG.
De licht blauwe titanium 37mm is ook erg mooi
Thanks @LN2023 !
Klopt, heb ik ook volgens mij bij de gmt duiker
Plaatje voor de sfeer
En nu is het speelkwartier voorbij
Mijn duurste aankoop was een seiko duiker van 640 euro, maar vandaag toch de knoop doorgehakt. De Grand Seiko sbgp013 die al 2 jaar huurvrij in mijn hoofd woonde toch gekocht via de schaap en citroen website. Zodra die binnen is ga ik maar ff een mooie foto hier plaatsen. ![]()
Wordt vervolgd.
Nee. Je mist een halve schakel. Dat zijn trouwens 2/3 schakels, geen halve.
Ik heb met 18,5cm pols volgens mij twee hele en een 2/3 schakel over in de doos.
Overigens: er heeft een overvaller met man en macht aan lopen sjorren, maar hij kreeg hem niet los voor ik hem op zân bakkes sloeg. Niks mis met die sluitingen. Ze zijn comfortabel, ik vind ze mooi, en ze gaan niet zomaar los.
Damn! Goede reclame voor de kwaliteit! Hopelijk een goede les voor de man geweest⊠(die klap op zân bakkes).
Barcelona?
Nog nooit gehoord dit verhaal ![]()
Kijk eens, voor bij de koffie
Was eigenlijk met een knipoog ![]()
Daarom reageerde ik ook niet, ik wilde het niet nog een keer doen. Maar de samenvatting is wel dat als het een Rolex was geweest het horloge waarschijnlijk op een scooter de steeg in verdwenen was.
Nogmaals: Niks mis met een Seiko sluiting.
Je kunt meningen hebben over het gebrek aan snelverzet en zo, maar ze zijn klein, comfortabel, en in de praktijk onverwoestbaar.
Ik denk niet dat de goede man die 'm probeerde te jatten iets geleerd heeft. Daar leek hij me het type niet voor.
Blijft een mooi verhaal.
Kijk zelf ook een beetje voor een SBGX265, alleen het blauw moet ik eerst even in het echt zien.
Die sluiting is zo gemaakt dat ie niet bij gebruik slijt tegen de schakel. Zo blijft de band extra mooi.
Goede opmerking ![]()
En goede middag
Hij is toch best wel erg mooi gemaakt ![]()
Inderdaad! Klein en fijn! Een on the Fly is leuk maar vaak lomp.
Vreemd, wat moet je met een losse halve schakel ![]()
Moet ik daar nu over gaan reclameren?..
Ik heb nu iig de juiste afstelling gevonden.
Leuk man! Congratz! Kom maar door met de Fotos ![]()