Laat je Grand Seiko zien XI

Toch de maat?

23 likes

Heel tof horloge en vaak naar gekeken. Perfecte maar, geen datum, maar wat mij tegenhoud is dat het een handopwinder is.

Een beetje… ik heb m gisteren nog om gehad en ik blijf ernaar kijken. Die polishing is zodanig dat het continu triggert. En de wijzerplaat is ook erg mooi! Dus ik kan de vinger niet helemaal op de zere plek leggen… Misschien toch wat te dressy?
Maar ik heb wat anders gezien, wat meer robuust en casual en daar gaat ik bij kijken waarschijnlijk…

1 like

Waarom zou dat je tegen houden?? Heb je het loopwerk gezien? En het niet hebben van een datum vind ik alleen maar beter, voor de meest clean & symmetrische look. Dat ding is gewoon gruwelijk!

Uit dezelfde stal?

1 like

Typfoutje. Geen datum is een groot pluspunt.

Handopwinder lijkt mij gedoe.

2 likes

Ook Grand Seiko

Als ik een horloge mooi vind laat ik m er niet om liggen.
S,avonds doe ik m af en smorges om, kleine moeite om dan n paar draaitjes te geven…
Ik weet niet eens wat de loop reserve is van deze
Maar een Quartz die op 1 jaar een paar seconden loopt is natuurlijk the best!

Er is natuurlijk ook gewoon de tussenweg om die bezel op te lappen hè? Daarvoor hoef je niet bij die Lapinist aan te kloppen, zo spannend is dat niet - waarschijnlijk goedkoper dan een nieuwe door GS laten monteren.

2 likes

Dat dus!

Plaatje voor de sfeer :smile:

20 likes

De sbgn023

14 likes

Ik heb vier van die dingen, en het is prima. De Grand Seiko’s zijn erg fijn om op te winden en lopen drie dagen lang op een volledig opgewonden veerton. Ik ervaar het niet als gedoe in de dagelijkse praktijk.

4 likes

Er staan vast een aantal wachtenden in de rij, dus als je er vanaf wil… :face_with_peeking_eye:

1 like

Handwinders zijn toch ook dunner?

Draagt iig super comfortabel!

8 likes

I know. Uiteraard kan dat. Ik laat het de komende weken gewoon voor wat het is en zie in mijn vakantie wel weer even verder.

Overigens was ik gisteren op Stonehenge (metal festival) en komen er 2 Duitsers naar me toe. Of ze het goed zagen dat ik een Grand Seiko droeg. En of ze hem even mochten bekijken. Ze zaten al met elkaar te praten en te kijken of het wel echt zo was. Wel grappig om zo op een festival een uur met 2 onbekenden te praten :grin:. De ene heeft hem in totaal 3x in handen gehad haha.

10 likes

Zijn de leuke dingen van de hobby :+1:

2 likes

16 likes

Is dat de grijze Winter?

2 likes

Nope den rosé. Sbga413. Oogt meestal meer zilver dan dat ie roze lijkt.

3 likes

Zunne zusje dus

1 like