Laat je Grand Seiko zien XI

Prachtige GS en een geweldige combinatie met dit bandje!

1 like

Ik heb vorig jaar een batterijwissel laten doen bij Morawitz in DĂŒsseldorf.
Ik had kort daarvoor geĂŻnformeerd bij Van Baal in Nijmegen die tot die tijd GS AD was.
Meneer Baal vroeg maar liefst 360 euro. Daar heb ik vriendelijk voor bedankt.

Naar DĂŒsseldorf. Morawitz ontving allerhartelijkst. Kosten 150 euronen.
Binnen twee weken gepiept. Wat horloges gepast en toen de Pelagos 39 daar gekocht.

Meneer Baal maakte een verkeerde inschatting. :crazy_face:

4 likes

Zeker. Is de plaat nu meer richting zilver of champagne?

1 like

Beetje afhankelijk van licht (inval) gaat de kleur van silver naar licht champagne. En het motief is ook zeer subtiel en chique. :ok_hand:

1 like

Ik was nu zelfs maar

20 euro kwijt! En dat bij een officiële GS dealer :sweat_smile:

Volgens mij is de standaard prijs 40 euro, maar ik had zelf al een Seizaiken batterij (4,99 excl verzendkosten) gekocht en meegenomen en die hebben ze erin gezet.

3 likes

Dat kan, maar bij de AD, opsturen in mijn geval naar Keulen, komt een originele batterij in, nieuwe pakkingen en waterdichtheidtest.
Uiteraard ook transportkosten en afhandeling door de AD.
Dus dat het iets kost begrijp ik.
Waarom meneer Van Baal 360 euri vroeg, begrijp ik dan weer niet.

2 likes

Mijn lievelings! SBGW295

Ik heb vorig jaar bij de boutique in Amsterdam 100 euro betaald voor pakkingen en batterij, dus daar komt er niks bovenop.

2 likes

Een beetje lume is altijd wel lekker vind ik :grin:

16 likes

True. Gaaf model deze 9F! :+1:

1 like

28 likes

Thanks David! Lekker gada met schroefkroon en 200m.

Prachtige 44GS heb je, is deze met het 9SA5 uurwerk?

1 like

13 likes

Dank je Thijs! Het uurwerk is de 9S85. Was even benieuwd naar de verschillen
daarvan zegt AI het volgende:

image

Leuk
weer wat GS-inhoudelijk geleerd op deze vrijdagochtend. :+1:

2 likes

Echt schitterend. Is toch zelfde als @koetsjh heeft? Trekt erg dat horloge elke keer als ik foto’s zie.

Ik wil al een tijdje een GS met wat lichtere, maar geen witte, wijzerplaat kopen nadat ik 2-3 jaar terug een SBGA415 heb gehad.

Twijfel al tijdje tussen de SBGA413, weer de SBGA415 en deze SBGH299 (clean zonder springdrive meter bevalt me ook wel). Ik hoopte dat ik er eens iets zgan voorbij zou komen in het blauw of online wat me helpt bij de keuze, maar dat valt tegen.

3 likes

Dit is de oude van Jaco inderdaad. Die had 'm ingeruild bij Jeroen (Wrist Candy) en ik heb mijn Sinn en Longines laatst ingeruild op de GS.

Ik ben persoonlijk ook gek van lichte GS wijzerplaten, met als favoriet de champagne. Heel gek, ik heb er ondertussen al z’n 4 gehad. :blush:

De SBHG299 is officieel zilver maar neigt echt meer naar licht champagne. En samen met de prachtige structuur op de plaat vind ik het een sublieme look. Mijn champagne varianten hadden allemaal geen structuur op de plaat, die waren effen. Dit geeft net even dat beetje meer leven aan de plaat
heel gaaf om te zien.

En het ever-brilliant steel (904L) dat men op dit model gebruikt geeft ook net even meer luxe look&feel als geheel.

7 likes

Ik vind het verschil tussen de renders die je veel ziet en de foto’s echt immens mij dit horloge. Op de renders vind ik het niets, veel te “geel”, maar op elke foto vind ik hem werkelijk schitterend.

Nu doen de renders van GS sowieso meestal weinig eer aan de werkelijke look, maar dat terzijde.

4 likes

Interssant idd! Maar al propten ze er een ronda in, die plaat maakt hem sowieso de moeite waard!

1 like

Ik beweeg juist de andere kant op, maar voor donkere wijzerplaten is er helaas wel minder keus bij Grand Seiko. (vooral vintage is het bijna allemaal lichte wijzerplaten)

Deze SBGM007 staat al een paar jaar op de lijst om vervangen te worden door een versie met donkere wijzerplaat (SBGM031, SBGJ019?), maar afscheid nemen blijft lastig :slight_smile:

16 likes

:sweat_smile: Hear Hear!

Begrijp ik volkomen
wat een beauty! :star_struck::ok_hand: