Gefeliciteerd, geniet ervan!
Top Steven
Was gezellig zo op de zaterdagochtend. Heel veel plezier met je prachtige aanwinst. ![]()
Hahaā¦ja dit was wel erg snel weer bekeken. Prachtige wijzerplaat! Maar die 44GS kastvorm dacht ik al is niet mijn dingā¦en dat bleek vrij snel idd. Voor zoān bedrag moet voor mij het totaalplaatje echt kloppen. En Steven had zich al gemeldā¦dus het ijzer smedenā¦
Prima zoā¦win-win.
Grappig hoe smaken verschillen. Ik vind die kastvorm echt briljant en waanzinnig mooi.
Zijn er hier GS quartz eigenaren die ook een eco-drive The Citizen / Citizen Chronomaster hebben?
Ik vind HAQ uurwerken fantastisch maar ik twijfel of een niet-solar quartz als een āstap terugā voelt vanwege mijn eco-drive The Citizens. Ik wil nog een keer een ander model HAQ toevoegen en The Citizen is helaas te beperkt in hun aanbod qua kastvormen.
Mijn ervaringen met GS quartz (9x)ā¦ze lopen allemaal snaarstrak. In de tijd dat ik weer eens eentje in huis had voor zeg zoān 2-4 weken heb ik nooit enige afwijking ervaren in die tijd. No worriesā¦Go! ![]()
![]()
Bij JLC voeren ze langere tests (1000h QC) uit dan de tijd dat jij horloges in je bezit hebt,
.
Tja⦠ik ervaar het wel zo. Niet zozeer vanwege de batterijen of dat een the Citizen 2x zo nouwkeurig loopt. Maar wegens het ontbreken van een perpetual calendar (met een annual calendar had ik al een eel beter gevoelngehad).
JLC heeft mij specifiek gevraagd vooral geen horloges van ze te kopen.
Dank. Ik had perpetual calendar nog niet eens meegenomen in mijn gedachten.
ik heb beide gehad, de uurwerken van The Citizen schat ik hoger in dan de GS, betere specs, langere batterijduur of Solar Eco Drive en de perpetual calendar is ook een pre. In de praktijk is de nauwkeurigheid niet meetbaar beter of slechter. De looks en merkbeleving van GS vind ik net iets beter meestal
Groot fan van beide hier (2x A060 en 2x 9F).
The Citizens zijn prachtige degelijke werkpaarden vol hoogstaande technologie, en de perpetuele kalenders i.c.m. geen batterij wissel maken ze de ideale grab en go GADAās.
Maar⦠ze voelen ziellozer en minder artisanaal dan de GSen voor mij. De wijzerplaat leeft net wat minder (ws. juist mede door het Solar design), de secondewijzer tikt met net wat minder zichtbare kracht, en de kleine details zoals de logoās/opdrukken zijn net wat minder verfijnd. In mijn collectie hebben ze beiden een plaats, maar als ik er 1 moest kiezen zou dat de GS zijn.
Ongerelateerd kiekje:
Feedback gevraagd, beste liefhebbers.
Ik ben nog GSāloos, maar omdat ik regelmatig in verschillende tijdzones zit, leek een GMTācomplicatie me wel fijn. Bovendien bewonder ik al een tijd diverse GSāmodellen. 1 + 1 = 2, dus liep ik vandaag bij S&C binnen om de SBGM255G te passen.
Prachtig horloge, maar⦠ik vond ām wel een beetje een tonnetje. Aan de andere kant droeg hij verrassend comfortabel. Toch begin ik door de dikte te twijfelen.
Daarnaast zit ik in dubio tussen de Snowdrop (die ik vandaag om had) en de versie met de ivoren wijzerplaat. Die laatste lag vandaag niet bij de AD, maar ga ik aanstaande zaterdag rustig nog eens bekijken.
Dus, GSākenners, tips? Feedback over draagcomfort of eventuele alternatieven die ik misschien nog niet op de radar heb?
Ik vind de SBGJ235 een van de mooiste GS GMTās.
de SBGN varianten zijn dunner en meestal kleiner
Dank, ik ga ernaar kijken