Laat je Grand Seiko zien XI

18 likes

Mooi hoor! Bedankt voor het delen!
Hoe ervaar jij de wijzerplaat. Wat minder complex/dynamisch dan de champagne plaat?

1 like

:star_struck:

21 likes

Wat 19mm single pass natos gekocht dus lekker swappen

24 likes

Ik ken die jouwe niet, maar wel de SBGP009. En die vind ik dus wat saaier dan die SBGX319, omdat die gewoon een platte saffier heeft en niet echt champagne oogt, maar vaak gewoon zilver, dus geen groot verschil met die kast. Die bolle saffier van die 319 met zijn lichteffecten, in combinatie met een subtiel sunburst van het plaat zorgt ervoor dat er eigenlijk te veel gebeurt voor mijn smaak. Het hele onderwerp is monochrom en glinsterd. Vandaar begrijp ik jouw vraag heel good. Meer champagne op die 319 zou leuk geweest zijn. Ik had ook een wat matter plaatje zoals die van de SBGW231 liever gehad op de 319, ook om wat meet contrast te hebben tussen elementen die glinsteren en een oppervlakte die dat dus niet doet. Maar vind het belangrijker dat die 319 lekker dun is, en ook leukere wijzers heeft dan die SBGW handopwinders. Ik zou die SBGX353 heel graag een keer live zien.

3 likes

Wauw wat een top combo, geweldig!

1 like

40 likes

mooi ook met die suede band :+1:

2 likes

Schitterend! Dat is de sbgx353 vermoed ik? Hoe bevalt de 34mm? :blush:

1 like

Dank. Klopt. Perfect formaat voor mijn pols (17 cm).

22 likes

Op naar 2 weken op de pols
En dankzij de macro lens opnieuw verliefd

Heerlijke 12 uur marker

Zwevende Seiko logo (ligt niet direct op de plaat, maar is raised op kleine pootjes, voor een extra scherp ogend logo)

Beefy lugs

Scherpe heup lijn

37 likes

Ik deel geheel je mening. De mooiere wijzers tenopzichte van de handwinder en behoefte aan contrast tussen wijzerplaat en de kast, indices en wijzers.
De sbgx319 glinstert veel, alles geploijst. Dan was een matte plaat misschien toch wel welkom.

Ik denk dat de sbgp009 dezelfde champagne plaat heeft als de sbgv005 en de sbga373.
De sbgx319 heeft dus een echt andere (meer naar zilver sunburst) kleur?

De sbgx353 heb ik gepast, maar vond m toch net wat te klein met 34mm.
De sbgx357 is wel mooi van formaat maar het grijzere titanium en in mindere mate de kast vorm doen het niet helemaal voor mij.

Hier de sbga373 en sbgv005 naast elkaar.

14 likes

Zou ik je mogen vragen om de sbgp009 en de sbgx319 naast elkaar te op de foto te zetten?

Binnen twee maanden kan dat :D, want die SBGP009 is van mijn maat in Duitsland.

1 like

Ja! Best veel sunburst vind ik. En helemaal zilver.

1 like

Goeie lens ook. Welke gebruik je?

Wilde hetzelfde vragen!

Die van “Loupe System” de “10x” versie met de “universal clip”
Ooit ontwikkeld als de beste oog loop om van horloge details te genieten zonder vervorming. Daarna ontwikkelden ze de clips voor op de smart phones.

4 likes

Gaaf hoor. Mooie foto’s.

1 like