Oh joh gewoon met de gsm ook
netjes ![]()
Horo-Photo Loupe Set | Watch Accessories | Delugs
Spring bar tool for removing and fitting watch straps and buckles. Essential tool for any watch enthusiast changing straps at home.
Price: USD 650.00
Oh joh gewoon met de gsm ook
netjes ![]()
Arigato robato! ![]()
Gewoon zou ik het niet noemen. Super vet wel ![]()
En voor het grootste deel is dat dankzij de beste macro lens ter wereld.
PS: Met hele goede lenzen worden tegenwoordig ook hele Hollywood films geschoten in combinatie met iPhone Pro’s.
Hij heeft een hoop patina opgebouwd! Leuk om de macro foto’s zo te zien. Dit model komt te weinig in beeld. Er zijn geen andere typen met deze kast dan de sbga103/105/107. Terwijl het mijn favoriete GS kast is. Mijn sbga105 ligt vooral in de doos
maar ik draag mijn sbga103 regelmatig.
Poeh dat is serieuze hardware zeg.
In dat licht bezien is de set van Delugs nog niet eens zo duur. Het is wel een 6x lens is.p.v. 10x.
Spring bar tool for removing and fitting watch straps and buckles. Essential tool for any watch enthusiast changing straps at home.
Price: USD 650.00
Grappig, dat setje van Delugs is zonder opdruk ruim €135 goedkoper bij de leverancier.
Ik wordt wel hebberig van de foto’s van @myfriendscallmeKC. Naar zowel het horloge als de microlens.
Mhhh zo ver had ik nog niet gezocht, goed om te weten ![]()
Het zou wel duties-paid zijn bij Delugs.
Er zijn geen andere typen met deze kast
Vergeet de kwartsversies met de 57GS kast ook niet, de SBGV011 en SBGV009, allemaal uitgekomen in 2014 ![]()

PS: Met hele goede lenzen worden tegenwoordig ook hele Hollywood films geschoten in combinatie met iPhone Pro’s.
Serieus?? Dat is cool! Welke film(s)?
Ik ken de quartz versies, en ik heb die met de donkere wijzerplaat ook gehad. Maar de kasten van de spring drive versies zijn van een ander niveau. De spring drive versies hebben veel meer kleine facetten, geborstelde delen, en ogen steviger. Vergeleken bij de spring drive versie van deze 57GS kasten is de quartz versie bescheiden. Meer trouw aan het origineel. Het is maar net wat je zoekt, mij spreekt de spring drive versie meer aan vanwege de grotere complexiteit van de kast.
Ik twijfel om weer eens een GS of een Credor te nemen, ga volgende maand richting japan. Die anniversary uit 2014 in platina is wat mij betreft een van de gaafste GS horloges samen met de SBGK002. Jammer dat zelfs preowned bij dit soort bedragen je een financiele klapper krijgt mocht je ooit willen liquideren.
Er staat zo’n platina SBGA107 te koop op Chrono. Ik zou het erg gaaf vinden als je deze mee terug zou brengen!
17,5k (incl. invoer) is niet veel voor platina.
Sowieso is in Japan kopen nu erg voordelig in verhouding.
Mocht je naar Osaka (aanrader) gaan, witgouden SBGH219:
HOUBIDOU
ランクA (新品仕上げ済 ムーブメント点検済) (平均日差±0秒) 中古A品(バンドA) (細かなスレ、分針に僅かなくすみ、裏蓋に細かなスレキズなどは御座いますが、大きなダメージは無く新品仕上げ済の綺麗なお品物です。) 管理コード 240500522753 ブランド Grand Seiko 商品名 9S メカニカル マスターショップ限定モデル 腕時計 型番 SBGH219 9S85-00H0 ムーブメント 自動巻き 色 【文字盤】シルバー【バンド】ブラック 素材 K18WG 純正クロコバンド...
Price: JPY 2,156,000
Ik wordt wel hebberig van de foto’s van @myfriendscallmeKC. Naar zowel het horloge als de macrolens.
Dat hoor ik graag. Al mijn horloges zijn voor mij nog mooier geworden dankzij deze macro lens.
Poeh dat is serieuze hardware zeg.
In dat licht bezien is de set van Delugs nog niet eens zo duur. Het is wel een 6x lens is.p.v. 10x.
Bij beiden komt helaas de import tax er nog bovenop. Als je zo mooi en dichtbij als mijn foto’s wil gaan is 10x wel een aanrader. Maar als gewoon een paar middelmatige macro’s genoeg is, maakt je keuze van lens niet zoveel uit. Dan heb je ze ook voor onder de 200 euro.
Serieus?? Dat is cool! Welke film(s)?
De laatste is “28 years later”. Daar hebben ze een iPhone Pro met lens en rig gebruikt om mobiel te kunnen filmen in afgelegen gebieden en met 20 iPhones bullet time scenes gemaakt.
Hij heeft een hoop patina opgebouwd! Leuk om de macro foto’s zo te zien. Dit model komt te weinig in beeld. Mijn sbga105 ligt vooral in de doos
maar ik draag mijn sbga103 regelmatig.
Ja, in de eerste 3 maanden droeg ik deze elke dag en daarna 3 jaren wekelijks. Zit veel geschiedenis in. Deze is nu extra waardevol omdat mijn zoontje erop aast. Hij vind de macro’s ervan ook geweldig.
Deze heeft ook jaren het zonlicht niet gezien. Safequeen door de te hoge concurrentie. Omdat mijn zoon er zo fan van is, besloot ik wat macro’s te maken. Daarna bleef deze 2 weken op de pols plakken. Het is net of ik deze opnieuw leer kennen. Slinger die van jou morgen ook om! En tag me bij het posten. Zijn we samen Club SBGA105 ![]()
![]()
Plaatje met sunburst van ondergaande zon voor de sfeer
Ja gezien…wel echt een knots van een horloge qua dikte.
Deze stond er voor nagenoeg zelfde prijs maar is inmiddels weg

Ja…staat er al ruim een jaar. Is blijkbaar toch geen markt voor o.i.d.