laat je "jeans en t-shirt" horloge zien (en je speciale denim)

Zeker, alles van Iron heart is zó goed gemaakt met oog voor detail!

4 likes

Ik heb nog nieuwe selvage Edwin liggen, 1 raw en 1 rainbow

4 likes

ik hou van de rainbow selvedge op mijn Edwins ook, het is een leuk klein detail. Ik denk Edwin heeft de best prijs-kwaliteit ratio voor proper raw denim.

1 like

Eens, ik koop graag selvage Edwin. Vorig jaar in Japan gekeken maar ze hadden geen Sen black/red selvage, rainbow ook niet gevonden.

Bij jeans meestal deze:

6 likes

the Edwin shop in Antwerp heeft een aantal made-in-japan kledingstukken

1 like

Deze is best schattig

Bedankt voor de tip, wist niet dat er ook een winkel zat in Antwerpen, woon bij Breda dus is dat is dichtbij genoeg om binnen te wippen.

ik woon alleen 5 minutes away so i get tempted frequently

1 like

image
image
image

5 likes

5 likes

6 likes

Aangezien ik heel erg veel in jeans en Polo shirts rond loop zijn al mijn horloges jeans and t shirt horloges. Nu draag ik overwegend Duits denim, of Nederlands. Maar de notie dat denim speciaal is…

Wollen pakken van hoge kwaliteit zijn speciaal. Spijkerbroeken zijn gewoon een soort werkbroeken voor de lagere klasse. Dat behoor ik toe, dus dat past, maar het is maar één stap beter dan een joggingbroek.

Om mijn kledingkeuze goed te maken draag ik daarom graag dressy horloges bij de plebejersbroek. Vandaag en gisteren was het echter casual:

Maar dit werkt zeker zo goed:

Helaas is de Cartier naar de kloten, dus die moet naar een reparateur, maar anders is dat echt een perfect horloge voor elke kledingstijl. De Reverso ook.

3 likes

Dit is toch wel een hele ouderwetse gedachte. :joy:

5 likes

Ik ben een ouderwetse man. Begrijp me niet verkeerd, Jeans & T is altijd beter dan die gasten die in joggingbroek met witte sportsokken en een stel badslippers rond schuifelen. Op het vliegveld ben ik tegenwoordig blij verrast wanneer ik gewoon iemand in Jeans, T en sneakers zie. Inzoverre die sneakers geen 40cm lange New Balance vehikels zijn.

Enshittification ruins lives, man. Ik ben het wel met TS eens in die zin dat ik het liefst conservatieve jeans washes koop. Weliswaar niet helmaal ongewassen, maar 70% van m’n jeans zijn erg donker en hebben geen fades of zo, gaten al helemaal niet, en 30% zijn licht, denk aan een stonewash of een fade. Maar ik probeer ook altijd jeans zonder stretch te kopen van OK kwaliteit.

Shit, zelfs m’n motorrijbroek ziet er uit als raw denim (ook al zit er kevlar in, en discrete CE pads).

3 likes

Leuk topic @darkgrey

Van de week een nieuw setje opgehaald bij Four Aces in Bremen. Deze winkel is een enorme aanrader voor raw denim, red wings en dergelijke.

3 likes

Is het niet juist de kunst om een Raw Denim jeans op maat te kopen, zodat hij “tailored” wordt na het inlopen en vervolgens jaren meegaat ipv dat hij ter hoogte van je balzak binnen twee jaar wegslijt?

Het verschil zit 'm in Raw t.o.v. een gewone spijkerbroek. En daarbinnen heb je behoorlijk kwaliteitsverschil. Ik kan mij zo voorstellen dat de Raw Denim fanboys voor de hoogst mogelijke kwaliteit gaan om daar lang van te genieten. Ik heb er zelf geen emotie bij, maar ik snap het wel.

4 likes

Zoals @Oni zei: RAW denim is die shit die zo stug is als een baksteen en waar je sneakers blauw van worden op vochtige dagen of bij regen. :slight_smile:

Ik doe jaren met broeken van PME en Mac die gewoon lekker zitten, maar die ik in rotatie draag, ook in afwisseling met chinos in diverse kleuren. Die kosten me rond de 90-130 ekkies, en ik zie geen return on investment voor een broek van 400 ballen die ik eerst een jaar aan m’n lichaam moet laten wennen.

Uiteraard begrijp ik dat er liefhebbers voor zijn die de rabbit hole in duiken, maar spijkerbroeken zijn voor mij comfortabele broeken die gewoon moeten doen wat er op de doos staat.

Dat is ook een stukje zelfbescherming. Als ik iedere rabbit hole in dook die me enigszins plausibel leek zou ik geen tijd meer hebben om te leven, en bankroet zijn bovendien. Horloges is al erg genoeg. :+1:

1 like

There’s only one texas tuxedo watch.

6 likes