Laat je Off HF horloge zien

Dankjewel @Tabbah. Dat is helemaal juist overigens.
Ik heb het horloge lang geleden gewonnen in een schrijfwedstrijd voor het tijdschrift BLVD.
Een tijdje gedragen, maar er was geen klik. Daarna door naar de collectie van m’n pa. Hij draagt hem af en toe.
Gisteren heb ik hem met de knie op de borst gedwongen het horloge achter te laten. :grin: Is gelukt :hugs:

Nu snap ik het horloge beter en het past dan ook beter.
Veel schitterende details.

Nou dat :grin:

4 likes

Ik herken het horloge!
Vind hem zeer mooi en hij is bovendien technisch interessant door dat systeem met 2 veertrommels dacht ik.
(Details weggezakt )

Als je een indicatie hebt wat je ervoor wil hebben, wil je me dan een pb sturen?

1 like

Verdraaid, wat een leuk topic!

En nu pas ontdekt, ik moet eens wat vaker beter opletten.

Ga er lekker de tijd voor nemen.

:ok_hand:

Ik vermoed dat ik hier de leukste, interessantste en heerlijkste horloges ga tegenkomen.

Ik post meteen een horloge dat ik as donderdag voor de 2e keer ga bekijken, en die in dit topic perfect zou passen.
Hoor graag jullie commentaar.

22 likes

Niet de functionaliteit van eerder genoemde, wel het principe.
De band schuif je er van opzij in. Heeft een rubberen verdikking zodat ie er niet uitglijden kan.

Ninaber was de ontwerper van (een van de uitvoeringen van) de Nederlandse gulden (meest bekend mee geworden )

Horloge is van massief titaan, destijds nog weinig gebruikt materiaal voor kasten)

Horloge mag een opknapbeurt krijgen zie ik (zeker op de foto’s :roll_eyes:)

10 likes

Dit valt in de categorie ‘hier blijf je naar kijken’ :star_struck:. Heel bijzonder, tevens bijzonder fraai.

Betreffende de Certina van @DVR, ik zat er ook naar te kijken. Voor mij boven budget, maar ik kan vierkant wel waarderen. En deze is welhaast nog mooier dan de mooiste vierkante horloge dat ik tot nu kende…

Toevallig die van mij :joy: (foto’s van het web, aangezien ik de details niet mooi op de foto krijg). Zometeen maar weer omslingeren, ik ben best verslaafd aan dit ding. Dat vierkante en gebolde saffier… al tien jaar geniet ik hier vrijwel dagelijks van. Maar goed, die Certina trok me dus ook erg aan, een beauty!

11 likes

Schitterend! Heeft deze ook dat 4kante kijkvenstertje in de achterdeksel?

Zeer mooi horloge!

@Tabbah, ik ben helemaal hyper van al die mooie horloges die je tevoorschijn hebt weten te toveren door de start van dit topic

2 likes

Een van de mooiste topics idd! Genieten hier!

@Tabbah, dank voor je initiatief (en het bijhouden!) :pray:

2 likes

Dank!

Nope, achterdeksel is gewoon gesloten, niet bijzonder. Het is ook slechts een quartz. Dat interesseerde me destijds niet, wel het ontwerp (en de wekkerfunctie :alarm_clock: ).

3 likes

Rosier, helemaal terecht dat je deze ook hier post!
In real life weet ik intussen, net zo mooi als op de foto’s!

Op mijn pols nog het aller aller allermooist…vind ik dan hè :wink:

12 likes

Leuk merk en mooie horloges! Ik link dit merk altijd met Chronoswiss, allebei klassieke/retro modellen voorheen en tegenwoordig steken ze deze weer in een modern jasje.

[quote=“HorlogeHalle, post:345, topic:322219”]
voor de 2e keer ga bekijken
[/quote] ik vrees het ergste :joy:

3 likes

Montblanc Geosphere, je vader heeft smaak! Staat nummer 1 op mijn lijstje, vooral in titanium :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Edox van @Tosoni, heb gewoon een zwak voor geguillocheerde wijzerplaat.afbeelding

7 likes

Ik kan er ook geen genoeg van krijgen. Heb deze nu een aantal jaar in de collectie maar gaat niet meer weg. :smiley:

1 like

@Gosz heeft een zeer unieke, naar ook heel grote Ebel te koop staan.

Ik durf hem hier onder de aandacht te brengen omdat ik vind dat ie past in dit draadje.

Ik heb hem bepoteld en bekeken, maar niet omgehad want mijn polsje is daar niet geschikt genoeg voor. :roll_eyes:

ik had gewoon 14 jaar langer moeten doorgaan met Brinta

Een zeer bijzonder horloge dus. Je hebt direct het gevoel dat je iets speciaals vasthebt. Jammer dat een 3D presentatie niet mogelijk is, want daarmee zou die meer tot z’n recht komen.

4 likes

Wat een ontzettend gaaf horloge!

3 likes

Hahaha… zie deze nu pas! :joy::+1:

1 like

Beide nog in bezit ook :heart_eyes:

1 like

Heel goed!

1 like

De chronograaf is bedoeld voor tijdmeting van voetbalwedstrijden dus, zie het nu pas. En een eigen uurwerk, @Gosz heel bijzonder !

2 likes

Yip geen 60minuten chrono, maar een chrono voor een speelhelft, dus 45min. Èn inderdaad een horloge met een inhouse movement van Ebel.

Dat maakt het horloge al bijzonder… en dan ook nog de wetenschap dat er maar 50* van geproduceerd zijn :wink:

3 likes