Laat je Off HF horloge zien

Cartier Calibre Diver van @Syntesia,Off HF is het zeker wel.

9 likes

Tag Heuer Kirium (ontworpen door Jorg Hysek) van @R0bert.

7 likes

Off HF of niet, mooi is het zeker wel de Calatrava van @anon48992708EV

17 likes

Eens een ander rechthoekig JLC model van @Kahan

9 likes

Ik denk in het juiste topic

8 likes

Ben je meer richting Rolex, Cartier, Omega, etc gegaan bedoel je?

1 like

Min of meer wel. Ap, Patek en Rolex zijn op dit moment toch wel waar mijn aandacht naartoe gaat.

2 likes

Mooi! Is de achterkant transparant?

1 like

4 likes

Af en toe komt er een mooie paarse gloed over het horloge. Heel mooi maar moeilijk vast te leggen.
Prachtige gedecoreerde sluiting.

10 likes

Ontspiegelde glas zeker. Mooi hoor! Aan de voorkant ziet het er nogal plat uit, terwijl dat het een best dik horloge is.

1 like

Ik moet de specificaties nog opzoeken, maar ik denk dat je gelijk hebt. Het is volgens mij het glas wat de paarse gloed kan veroorzaken, maar het lijkt dan alsof de wijzerplaat verkleurd.

De voorkant is idd heel plat. Het horloge is niet heel dun, maar niet zo dik als op de foto. De zijkanten lopen een beetje naar binnen. (Onderkant kleiner dan bovenkant), dit maakt de streepjes langer en laat het horloge wat dikker lijken. Maar het is een flink horloge

1 like

Ooit nog deze gehad. Philippe Charriol. Was toen heel apart met dat staaldraad.
Heel veel later een keer terug gevonden, had ik de batterij erin laten zitten. Was deze gaan lekken en had de hele wijzerplaat verpest. Dus niet meer in bezit. Foto is ook van het net.

4 likes

Heel leuk! Heb ook zo een gehad begin jaren negentig op het vliegveld van Hong Kong gekocht (was daar een grote naam), jaren later verkocht. Die op maat gemaakte/gevormde stalen kabelband was toch niet heel fijn voor mijn smalle pols, ondanks de verstelbare sluiting. Volgens mij is het merk nog best groot in Duitsland.

3 likes

Klopt. Het bandje was enorm stug. Bij aankoop werd er ook (tenminste bij mij) een passende band lengte opgezet. Dus bij verkoop moest je hopen op dezelfde pols maat. Maar goed, een horloge flipperen, daar had toen nog niemand van gehoord.

2 likes

:joy:inderdaad, had destijds verkocht via een (fysieke!) winkel die handelde in tweede handse horloges aan de Korte Lijnbaan in Rotterdam.

2 likes

Aparte Louis Erard van @Thyssendo

12 likes

Weer een Pequignet van @RightOnTime

12 likes

Een Milus Herios van @HorlogeHalle met prachtige details.

16 likes

Gaaf horloge :+1:t4:

1 like