Laat je SEIKO G. nee, Seiko5 zien!

7 likes

Kijk eens naar het datumvenster. :wink:

Kijk. Wabi Sabi op z’n best. Mooi beschreven, overigens. :ok_hand::ok_hand:

2 likes

Ik doe hier ook even mee met de nieuwste 5.

9 likes

Je had er het DNA van 3 vlugge Japies onder vandaan gehaald? :grin:

Die striped dial is een lust voor het oog!

1 like

11 likes

Haha ja daar kwam behoorlijk wat troep uit. Het horloge is intensief gedragen, helaas ook goed te zien aan de gebruikers schade. Wel erg leuk om zo het klokje te ‘herontdekken’. Misschien leuk om eens te restaureren met de tijd.

Vandaag om de pols natuurlijk:

5 likes

https://horloge.info/een-nederlands-horloge-met-eigen-dna/

:grin:

2 likes

Haha geweldig!

Ik heb er ook zo een. (Niet door mij echter)
Maar door de slechte gangreserve is het meteen een beter alternatief dan zo’n activity tracker. Want je moet eigenlijk constant bewegen om het horloge aan de gang te houden. :grin:

Ik zou misschien alleen het kristal doen bij deze. De rest verteld gewoon een verhaal :blush:

2 likes

5 likes

8 likes

DressKX

5 likes

Mooi die eerste. Mooie eenvoudige strakke wijzerplaat

1 like

Práchtig, @Watchout4thebus, veel plezier ervan, Walter. :smiley:

1 like

‘Nieuwe’ aanwinst waar ik erg blij mee ben!

9 likes

Terecht!

1 like

Om hier nog even op terug te komen: heb hem afgelopen weekend opgeknapt. Nieuw glas erin, en de bezel en kast gepolijst.

Voor:

En na:

15 likes

Ik had geen idee waar de …5… voor stond.

De ‘5’ stond voor de belofte dat elk Seiko 5-uurwerk was uitgerust met 5 essentiële kenmerken: automatisch kaliber, dag-datumweergave op de 3-uurpositie, waterdichtheid, een ingebouwde kroon op de 4-uurpositie en een stevige kast en horlogeband

7 likes

Ja, de Seiko 5 heeft inmiddels toch echt mijn hart weten te veroveren. Hier al een tijdje aan het genieten van de zee egel:

Er is nog een RVS bezel met keramische inleg en een gebold saffier glas onderweg. Zodra ik die geïnstalleerd heb zal ik hem nog eens tonen!

De originele onderdelen bewaar ik natuurlijk zorgvuldig, mocht ik ooit spijt krijgen.

5 likes