Laat je Seiko Presage zien. Presage only

Deze maar weer eens dumpen… :sunglasses:

13 likes

Prachtig horloge!:ok_hand:

1 like

Nu nog op bruine nato band. Blauw ledere band onderweg voor de afwisseling.

7 likes

Oja, en deze is ook stiekem onderweg. Kon niet kiezen en deze kwam gelukkig in de uitverkoop langs niet lang geleden.

14 likes

Mooie variant hoor!

Groet van:

8 likes

Kom op, Présagisten (heten die zo? :thinking:)

Even de Présage steunen!

De blauw leren Alpinist band is binnen. Beetje moeilijk een knappe foto te schieten bij het zogenaamde sfeer licht in huis. Toch een poging gedaan…

8 likes

Ziet er goed uit toch? :+1:

T staat m ook goed moet ik zeggen.

Zeker op die tweede foto komt hij best goed over. Tof!

1 like

Schitterend horloge en de combi is ook perfect!

1 like

Hij is eindelijk binnen. Presage deel 2…

Zit te twijfelen of ik m op deze nato zal houden of m ook een leren bandje te geven. Draag wel fijn zo moet ik zeggen.

5 likes

Gewoon allebei, kun je beetje afwisselen :wink:

1 like

Bijzondere dial

1 like

Sharp Edge series. Je hebt ze in een aantal verschillende kleuren. Deze wijzerplaat noemen ze de “Aitetsu” uitvoering.

AI uitlegje eronder… :smiley:

Aitetsu
(藍鉄) is een Japanse term voor een diep, donkerblauw dat doet denken aan indigoblauw, en wordt gebruikt om de specifieke kleur van de wijzerplaat van bepaalde SEIKO WATCH horloges in de Presage Sharp Edged Series te beschrijven. Deze horloges kenmerken zich door scherpe, gepolijste kastlijnen en een textuur op de wijzerplaat die is geïnspireerd op traditionele Japanse patronen, met de Aitetsu blauwe wijzerplaat als een opvallend kenmerk, vaak gecombineerd met het kaliber 6R35 uurwerk.

Susutake, a brown-toned smoked bamboo

De wijzerplaat is voorzien van een Japans Asanoha- of hennepbladpatroon, dat al sinds de Heian-periode, meer dan duizend jaar geleden, bekend is in de Japanse cultuur vanwege het gebruik ervan in ontwerpen. De vezels van de stengel van de plant werden traditioneel gebruikt voor het maken van stoffen en het bladpatroon heeft een speciale betekenis in de Japanse cultuur, omdat het symbool staat voor snelle, sterke groei en men geloofde dat het een goede gezondheid bracht, vooral voor jonge mensen.

5 likes

Das echt een mooie :+1:.

1 like

6 likes

De mooiste cocktail time wat mij betreft. Ik heb er zes gehad en alleen deze is nog over. Lang getwijfeld of deze ook de deur uit zou gaan, maar nu ik hem na lange tijd weer eens om heb denk ik toch maar dat 'ie blijft.

11 likes

Hier mijn Presage op zijn nieuwe band van 1971Straps (@vintage4all ) :heart_eyes:

8 likes