Ronde 2, de voorverkiezing, is afgesloten en de likes zijn geteld. Op naar de finale, waar je uit de 19 horloges met de meeste likes jouw top 3 mag kiezen. Stemmen maar!
Het proces:
In deel 1 konden jullie horloges nomineren voor deze verkiezing
In deel 2 selecteerde we daaruit de 19 favoriete horloges o.b.v. likes
In deel 3 FINALE, op 22 januari om 23:45u weten we welk horloge de meeste stemmen kreeg en de glorieuze winnaar is geworden.
Zou jij ook een verkiezing willen zien “mooiste horloge op HF tot max 250 of 1000 euro nieuwprijs”? Geef dit topic dan een like; bij veel likes voel ik de motivatie om daarmee aan de slag te gaan. Al zal ik daar een paar maanden mee wachten om verkiezingsmoeheid te vermijden.
Grappig dat iedere Youtuber van hier tot Timboektoe al jaren roept dat Seiko de weg kwijt is op het gebied van budget-vriendelijke horloges en value for money, terwijl Seiko/Orient en Japan überhaupt hier zeer sterk de boventoon voeren, en er bij het ter perse gaan van dit bericht drie Seiko’s bovenaan staan. Één losse Zwitser in de hele lijst.
Dat geeft toch te denken.
Ik kon het niet laten om op de nieuwe Seiko 5, de Cocktail time, en de roze Bambino te stemmen. De Cocktail time in OG lichtblauwe kleurstelling blijft een goed idee, ook al is hij niet klein. Dat ding zou je bijna tijdloos kunnen noemen.
Chinees spul en microbrands aan de onderkant van de markt. En Citizen wordt vaak als troonopvolger van Seiko aangewezen omdat ze de Zenshin/Tsuyosa cool lijken te vinden.
Wat je verder ook van Urban Gentry vindt (hij wordt vreemder over tijd), TGV kreeg bijna tranen in z’n ogen van blijdschap over de Chronograaf in deze verkiezing. Dat is ook nog wel eens anders geweest.