Laat je Seiko Presage zien. Presage only

Prachtig is deze :ok_hand: ik zie ze online weinig voorbij komen ondanks de vele enthousiaste reacties met de release.

Mooi dat jij wel hebt toegehapt! Zie de foto’s graag voorbij komen. :smile:

1 like

Niet de mijne, maar die van mijn betere helft :star_struck:

23 likes

Fijn weekend!

17 likes

Het valt mij ook op hoe weinig ik deze “classic” op het forum zie, terwijl de “sharp edge” en de “cocktail” redelijk in overvloed is vertegenwoordigd.

Toch nog even een mooi plaatje delen en iedereen ook een fijne weekend gewenst.

14 likes

12 likes

Niks aan de hand, emaille is niet glad.
Maar wel héél mooi! :heart_eyes:

9 likes

Cocktail time, nu in het blauwe:

9 likes

Nice! Heb ik ook. Ik heb een beetje een haat-liefde verhouding met het klokje. Ik vind hem tof, maar de band is niet meer super, dus die moet ik een keer vervangen. De vouwsluiting wil ik het liefst houden.

6 likes

Controverse? Op een horloge als dit moet dat toch gewoon echt geblauwd zijn en geen erop aangebrachte kleur. Is dat het niet dan? Het idee dat geblauwde wijzers heel veel extra moeten kosten klopt volgens mij niet.

1 like

Dit is ook wel een hele fijne. Lekkere kleurstelling en mooie proporties.

7 likes

Schitterende foto :star_struck:

2 likes

De vouwsluiting kan je toch overnemen naar een nieuwbandje lijkt me?

Tsja, controverse dus. Want de typisch glasachtig gelakte wijzers zoals hier passen beter bij het horloge dan hitte geblauwd. Naar mijn bescheiden mening.

2 likes

Geef ik je helemaal gelijk in, zelfs Grand seiko blauwd alleen zijn seconde wijzers en niet zijn andere blauwe wijzers.
Ik vind het zever dat het altijd geblauwd moet zijn, het kan ook zeer mooi gekleurd zijn.

2 likes

Net binnen, gelijk maar even spelen met wat bandjes. Deze is het voor nu geworden.

17 likes

Dankjewel, ik was ook best onder de indruk van het eigen werk

Kan ook nog echt geblauwd zijn met een glasachtig vernisje? Als het mensen hoog zit zou het fijn zijn als de fabricant opheldering kan geven.

2 likes

Zou idd interessant zijn als er meer aanvullende informatie op de websites van de fabrikanten zou staan over bijvoorbeeld de afwerking en/of gebruikte technieken etc

De gemiddelde fabrikant en/of juwelier komt vaak niet verder dat ‘het horloge hoeft niet opgewonden te worden en heeft geen batterij nodig’ als het een automaat betreft… :joy:

2 likes

Het zou zomaar kunnen. Al denk ik het niet, Grand Seiko is de volgende stap, daar is het standaard hittegeblauwd.

Ik heb overigens verder nog nooit gehoord dat hittegeblauwde wijzers nog extra van een laagje voorzien worden.

Ik denk, bij nader inzien, dat het juist afbreuk doet aan het hitte geblauwd principe.

Mij zit het in ieder geval niet hoog. :wink:

2 likes