Laat je The Citizen / Citizen Chronomaster zien

Je kan betalen met klarna, dan is het risico al kleiner als dat lukt.

Dat dacht ik inderdaad ook

Deze vraag zal ongetwijfeld al eens gesteld zijn maar hoe verhoudt een instap The Citizen (zoals de aq4080-52a) zich kwalitatief tot een instap GS Quartz (zoals de SBGX263)? Zijn er mensen die ervaring hebben met beide horloges?

Onlangs heb ik een Citizen NB1060-04a gekocht en ik ben positief verrast door de kwaliteit waardoor de interesse in het merk is gegroeid :slight_smile:

Plaatjes voor de sfeer.

11 likes

Ligt er aan wat je belangrijk vindt… De Citizen is accurater en de batterij gaat langer mee. Afwerking zal discussie opleveren maar ik vind deze Citizens beter afgewerkt dan de GS’sen.

2 likes

Ik heb een hele stoet GS’en en The Citizens gehad, de afwerking doet niet voor elkaar onder, wellicht is er verschil met name aan de bovenkant van beide merken, maar nee. The Citizens hebben een nauwkeuriger uurwerk als Quartz met of 5 jaar batterij duur of Eco Drive solar t.o.v. de GS standaard Quartz. The Citizens zijn ook vaker titanium

3 likes

Als twee zo’n slimme mensen hetzelfde zeggen dan moet 't toch wel waar zijn… :joy: :joy:

4 likes

:see_no_evil:

Dat is een hele mooie Citizen!

Het kwaliteits verschil met The Citizen is wel een grote stap de juiste kant op.

Ik heb zowel een NB1060-12L, twee The Citizens en een Grand Seiko sbga373 springdrive.
De NB1060 heeft duidelijk mindere afwerking en het uurwerk verschil spreekt voor zich.

The Citizen en GS zitten wel echt erg dicht bij elkaar. Ook al is het ergens ook weer appels met peren vergelijken. Met name de wijzerplaten zijn totaal verschillend: papier vs met ingewikkelde processen bewerkte plaat. Maar beiden prachtig en boeiend om lang naar te kijken onder verschillende invalshoeken.

Als ik dan voor de instap quartz van GS kijk in vergelijking met The Citizen, vind ik de wijzerplaten van Citizen doorgaans boeiender. En natuurlijk het gemak van een perpetual calendar en geen batterij wissel.

2 likes

En? Wie heeft deze AQ4100-56L incoming?

1 like

Ze zijn wel uitverkocht inmiddels bij Luna Time

1 like

Welke HF’ers zijn de ‘daders’?! :smile:

4 likes

Plaatje maar :smiley:

20 likes

:100:

1 like

26 likes

ik heb ook nog een paar andere goedlopende klokjes :blush:

23 likes

27 likes

24 likes

26 likes

7 likes

Dit is volgens mij de AW1753-10A en geen chronomaster. Lijkt me meer iets voor de

Citizen only deel 4 :wink:

Maar foto’s van Citizens zijn altijd welkom :blush:

2 likes