het is niet zozeer de afmetingen waar ik zo voor gevallen ben maar gewoon de uitstraling, de afwerking, de mooie aparte wijzerplaten, de verzonken kronen, de fantastische wijzers en niet te vergeten de nauwkeurigheid van +/- vijf sec./jaar
kortom gewoon de perfectie van een horloge in mijn ogen
In maart verwacht ik voor het eerst vader te worden wat natuurlijk een prachtig excuus is om een horloge aan te schaffen.
Een GS springdrive Sgba415 is mijn grail. En dat laat ik ook even zo. Ik kan het nog niet naar me zelf verkopen om dergelijke bedragen aan een horloge te spenderen. En er moet ook wat te groeien zijn in de hobby (altijd een enthousiasteling geweest, maar slechts 3 jaar actiever bezig en lid van het forum).
Ik zou een nieuw topic aan kunnen maken (misschien doe ik dat nog wel) maar verwacht hier zinniger antwoord.
Sinds ik dit topic heb gezien kijk ik dagelijks naar the Citizen Chronomasters.
Eco drive (zeker na meer gelezen te hebben) kan ik waarderen. Veel ik interessanter dan “gewoon” quartz.
Washi dial ook fantastisch! Vouw zelf wel eens origami met washi papier.
Maar nu… Eigenlijk zou ik een 4020 willen in het blauw (dus zonder lume en bijkomstig voordeel 38,5mm).
De aq4041-54L eerder in dit topic is ook prachtig. Maar geen washi…
Een witte 4020 is ook mooi, geen lume. (Lijkt wel wat op mijn Sarx055, maar die zou ik weer weg kunnen doen, en wisselen voor een zwarte sarx057)
Een zwarte 4020? Lijkt me ook wat, maar nog niet veel goede foto’s van gezien…
Ik ben wat huiverig voor ze zomaar online te bestellen.
Hoe hebben jullie dat gedaan? Ervaring met terugsturen?
Hebben jullie nog andere tips?
Alvast bedankt!
mijn twee chronomasters heb ik bij @vierport aangekocht zonder ze ook in het echt te hebben gezien.
maar ik heb ze wel in overvloed op het internet en vele NA topics hier gelezen en gezien, dus mijn besluit was op een gegeven moment wel besloten om de stap te zetten.
maar ik geloof dat je via een afspraak bij @vierport ze ook kunt komen passen, maar mss dat je hem er maar een PB naar moet sturen.
in ieder geval een goede keuze
Waar ik veruit de voorkeur geef aan titanium zijn er nu ook nieuwe modellen voor de liefhebbers van staal:
De AQ4060-50W, E en A
Erg mooi en de mooiere wijzers zoals de 4020. Jammer dat de witte wijzerplaat geen washi is.
Raar klein kroontje niet?
Die heb je ook zelden nodig. Datum staat ook al altijd goed.
Beetje een noob vraag, zijn er eigenlijk ook chronomasters met een zichtbodem?
Noob, die zijn er niet.
Wel bij de duurdere serie met 1 seconde afwijking per jaar dacht ik.
Vandaag deze bij Pange gekocht. Bijzonder ding om meerdere redenen. Het blauw is heel speciaal. Nog nooit een plaat gehad die zo varieert in kleur, van diep-, donkerblauw naar fris aquablauw.
Afwerking als Grand Seiko. Heerlijk licht, krasvast titanium. Perpetual calendar, accuraat (binnen 5 seconden per jaar) en solar driven.
Een horloge van tegenstellingen. Prachtig gebouwd, maar niet opzichtig en ‘under the radar’ merk. Traditionele trekken, maar high tech technologie. Een horloge voor liefhebbers, maar ook voor mensen die een horloge willen dragen en vergeten. Eenmaal instellen en tot 2100 geen gedoe.
Gejatte foto (te donker om er zelf iets van te maken nu):
Prachtig horloge!
Veel draagplezier!
Mooi
Mooie plaat zeg
Een bijzondere band!
Wat een mooie foto’s!
Hele mooie, ik vind 'm altijd een soort van netjes/sportief overkomen. Gefeliciteerd en kom maar op met die foto’s
Ja, dat blauw is echt bijzonder. Anders dan GS blauw.
Gefeliciteerd met je aankoop!
Goeie keuze!!