Laat je The Citizen / Citizen Chronomaster zien

Waar schaffen jullie deze waanzinnig mooie horloges aan? Ik heb er inmiddels een op mijn verlanglijst staan.

Ik heb ze bij Magí van Solojapan besteld

image
Erg lekker :yum:

8 likes

Yep. Alle contact gaat via e-mail. Soms voelt het als trekken aan een dood paard en zo nu en dan twijfel je wel of het ooit nog goed gaat komen, maar dat hoort er allemaal bij denk ik.

De prijs die Magí kan bieden is lager dan je denkt. @solo en ik hebben lang op onze 65L moeten wachten (toevallig ongeveer gelijktijdig besteld), maar het is allemaal goed gekomen.

1 like

10 likes

Keyboard warrior op de zaterdag.

16 likes

Stijlvol op die prachtige leren band.

mooie combi!

15 likes

15 likes

Goededag allemaal, volgen mij mijn eerste post hier. Heb al wel heel deze thread doorgelezen (prima fotografen hier zeg!)

Ik overweeg zeer sterk om een titanium The Citizen te kopen met crownguards. Nou kan ik hier diverse varianten van vinden; de 4050 (40mm), de 4030 (40mm) en de 4020 (37-38mm). Zijn er nog meer versies?

Ik heb een 6.75inch pols en denk dat de 40mm wat groot zal vallen ivm het ontbreken van een bezel. Hoe ervaren jullie dit? Het lijkt mij dat ik de maat op zich prima kan hebben maar dat 37.5mm net wat beter staat…

Zijn er nog meer verschillen tussen de 4020 en de 4050? (maat, kip of chronomaster op de dial)

dank alvast!

dat is 17cm toch? Dan zou ik nooit voor de 40mm gaan maar altijd richting de 37,5

2 likes

Klopt, 17.5cm ongeveer

Mijn BB58 is de perfecte fit. Een 42mm Seiko past goed maar dat is ook echt mn ‘clunky diver’ en een 39.5mm Formex Reef past perfect omdat ie ook zo dun is

40mm met bijna alleen maar dial lijkt me daarom ook aan de grote kant

Voor een 17 cm pols is 40 mm i.m.h.o. te groot, zeker voor een exemplaar met crown guards. Die maken het horloge optisch gezien toch nog net wat groter dan eentje met alleen een kroon.
Overigens is het geen kip die op de plaat staat, maar een adelaar…

1 like

11 likes

Zou als ik jou was niet voor 40mm gaan, heb ook 17cm polsen en heb een 4030 en een 36mm ander merk. De 36mm past veel beter.
Komt ook vanwege het ontbreken van een bezel waardoor het horloge groter oogt.

2 likes

ja precies. Ik ben nu op zoek naar een AQ4020-03e

Zwart, crown guards en chronomaster tekst. Helaas uit productie

Onze eigen @Fate_Amenable_To_Change heeft een uitzonderlijk fraai exemplaar te koop staan op het forum.

2 likes

Ziet er mooier uit dan op de Site’s.

1 like

Ik ben het met je eens dat Chronomaster op de dial wat heeft, eerlijk gezegd. Ook de AQ4100 kast is wat moderner en hoekiger dan de kast die je zoekt, maar het zijn sowieso fijne horloges.

In mijn herinnering is de 4020 wat platter, rond 10mm, terwijl de 4050 en 4100 zo’n 12mm hoog zijn dankzij boller glas en zo.