Proficiat voor alle leden die er eentje in hun bezit mogen hebben. Na wat informatie te hebben gelezen over de chronometer ben ik tot de conclusie gekomen dat dit een pareltje is.
Correctie chronomaster
Gefeliciteerd Thijs !!!
![]()

Prachtig hoor, ik wil ook graag dezelfde bestellen en nog een andere en heb gelezen over het krokodillenlederen bandje en weet misschien iemand of er een CITES-certificaat bij zit als je uit Japan bestelt? Alvast dank. Wil geen problemen dat ze het bandje confisqueren of andere rottigheid.
Drie blauwe uit dit straatje was er één teveel. Nu er eentje verhuisd is volg ik mijn gevoel en mag er een nieuwe aantreden.
The AQ4100-22A is inspired by an early winter morning scene, and has a Tosa washi paper, on which platinum foil is scattered like snow using the traditional technique known as sunagomaki. The dial has a gray gradient printed top plate that adds to the winter feeling of the model.
Lekker!
Voor mij als vintage horlogeliefhebber is deze echt nog wel superstaat hoor ![]()
Die van mij is er slechter aan toe, ligt nog in de opknapbak:
En voor de gelegenheid ook deze op zn winterband geslingerd:
Over twee weekjes paar dagen Parijs. Nu zijn daar ook twee The Citizen dealers, maar als ik de prijzen daar zie lijkt er toch wel sprake van hyperinflatie / onevenredige marges tov de prijzen die ik hier in het blauw zie/ze zelf voor heb gekocht via kanalen.
Zie ik dat goed?
Grand Seiko daar wel oke wellicht? Andere tips om een goede slag te slaan?
Foto 2 ziet er tip top uit hoor!
![]()
Nee.
Auto’s op Autotrader zijn ook goedkoper dan bij de dealer, het waarom kan je wel invullen waarom ze in het blauw dan goedkoper zijn.
En via ‘de kanalen’ is natuurlijk ook anders dan wanneer je een stenen winkel op een AA(A) locatie moet huren, er personeel moet neerzetten en altijd alle afdrachten doet zoals de bedoeling is.
![]()
Snap ik ook. Maar als er voor mij 50% bovenop komt als consument, en een groot deel van de (horloge)wereld is te bereiken via het interweb, dan kunnen de stenen winkels toch niet meer bestaan?
En een Rolex doet dat denk ik anders met wachttijden en lijsten en gunfactor en wat nog meer. Je hebt daar een winkel voor nodig (?). Bij een The Citizen is het relatief eenvoudig uit Japan of waar ook ter wereld hier naartoe te krijgen.
Maar goed, dit is allicht materiaal voor een ander draadje.
Afijn, ga natuurlijk wel kijken en luisteren, want aanschouwen in het echt doet meer dan een kekkie whristshot op HF en wat youtube materiaal.
Alleen al de CITES verklaring voor de lederen banden geeft je al hoofdpijn.
Ah, heb er twee via Magi laten komen. Titanium bandjes. Scheelt denk ik. En anders is dat wellicht hoofdpijnwerk voor hem (
)