En de vorige eigenaar van dit horloge zit hier ook op 't forum. Kan alleen zo snel z’n naam niet vinden.
Zo op het oog zie ik geen kleurverschil, op de foto komt dat door de inval van het licht en een groenige reflectie van de stoel waar ik op zit
. Zowel kast als band zijn van titanium. De band aan de bovenkant moet even een nieuwe pushpin in denk ik. Maar ik gebruik behoorlijk strakke houders, dat er onevenredig veel druk op de band/kast komt te staan. Aansluiting zelf is perfect.
Waar halen jullie de The Citizen horloges vandaan? Zie nergens in Nederland een officiële The Citizen dealer. Of ligt dat aan mij?
Je hebt gelijk. Ik heb te snel gelezen denk ik. Ik ga ze verwijderen.
Meestal halen we ze direct uit Japan.
Cool.
Want in NL inderdaad nergens beschikbaar ![]()
Wéér een limited versie van een bestaand model aangekondigd. Mooi hoor maar het wordt wel saai inmiddels.
Japanners houden van Limited editions
vaak zijn dit ook JDM models, alleen bedoeld voor de Japanse interne markt.
Ditzelfde zie je ook veel bij Grand Seiko terug.
Dit was nou het allereerste wat ik ook dacht. De zoveelste iteratie op dezelfde kast, band, wijzerset, wijzerplaat. Een ander tintje blauw, een gouden streepje hier en daar. En hop weer een limited.
Ik hoop dat TC binnenkort ook eens iets aan productontwikkeling gaat doen, zodat we weer eens wat verfrissends te zien krijgen (of ben ik nou aan het zeuren?)
Dit is wel een Citizen, maar geen The Citizen ![]()
Heb hem al weggehhald, sorry.
Ik deel je mening. De modellen met het 0100 uurwerk zijn allemaal uitverkocht en die maken ze schijnbaar niet meer. En het model met het mechanisme 0200 caliber was erg verfrissend maar ook niet heel nieuw meer. En deze A060 uitgaves zijn ook niet meer vernieuwend.
Ik hoop ook op iets nieuws!
Altijd welkom hier hoor ![]()
Krijgt een beetje een oyster perpetual idee zo.
Af en toe een ander kleurtje in dezelfde kast.
Lekker constant en stabiel.
The Citizen blijft een feestje!
Helemaal als ze na een poosje slapen de kist uit mag en zich op de juiste tijd instelt: magisch om naar te kijken ![]()






