Laat je The Citizen / Citizen Chronomaster zien

Ik zat nog eens door dit topic te scrollen en bij deze met ik wel zeggen dat het erg jammer is dat ze deze op leer verkopen. Dit zou een geweldig go anywhere horloge zijn op metaal!

1 like

Klopt! Gelukkig is er wel een stalen band die past.

1 like

Hi allen,

Het is weer tijd om iets moois aan de collectie toe te voegen en ik kijk met een schuin oog naar de chronomasters.
Aantal vragen, hopelijk kunnen jullie helpen:

• Wat is het ref nummer van de CM witte papieren plaat in 37/38mm?
  • Wat is een goede realitische prijs 2ehands?
  • Hoe draagt dit model? Juist groot of waar naar de maat?
  • Als je het vergelijkt met bv een GS sbgx, doet de CM er dan voor onder over is het juist een niveau hoger?

Bedankt voor het meedenken

1 like

Heel mooi horloge. Met stalen band oogt het wat sportiever en dat past wel bij deze (minute track en lume). Kast heeft ook wel wat weg van de SBGN grand seiko`s.
Enige waar ik mij aan stoorde was de te korte sec. wijzer

1 like
  • Ref: AQ4020-54y
  • Wat is een goede realitische prijs? Stuur maar een PB voor een exemplaar in mint staat :wink:
  • Hoe draagt dit model? Zoals een 37-38mm draagt.
  • Als je het vergelijkt met bv een GS sbgx? De sluiting van de GS is fijner. Verschil staal vs Titanium. Afwerking wijzers/kast is gelijk. (Wel sec dopje op Citizen wijzer :slight_smile: ) Uurwerk van Citizen verkies ik boven GS. Die seconde tikt zo precies. GS tikt bijna altijd ergens op de 60 s ernaast :sob:
1 like

Samenvattend vind ik de 4020 veel meer horloge dan een SBGX.

Niet normaal hoeveel licht deze nog vangt in de schemer

16 likes

Welke is dat dan? Is er eentje die precies op deze kast aansluit?

1 like

Wat is die neef van je een mazzelaar! :grin:

Ik ben niet zo van goud, maar deze is icm de wijzerplaat goldflakes echt wel bijzonder! Geniet ervan!

Dam nice eagle. Congratulations. :+1:

Geen idee wat het referentienummer is van de band maar met een beetje moeite kom je daar zelf wel achter… :wink:

Voor 99,99999999% zeker is de kast van de AQ1050-50E, AQ1050-50F en AQ1050-50L dezelfde kast dus zou die band ook moeten passen.

1 like

Oh ja! Dat lijkt wel zo inderdaad! Bedankt!

Het blijft wel jammer dat we deze horloges niet gewoon hier in de winkel kunnen zien. Ik had er graag een keer een paar naast elkaar gezien, zonder er meteen eentje te moeten kopen :slight_smile:.

1 like

Helemaal eens. Van de andere kant maakt het de kans dat je er nog eentje tegen komt ook aangenaam klein. :wink:

1 like

Dat is dan ook wel weer zo.

Misschien overigens een domme vraag, maar weet iemand wat de strategie hier nu achter is? Bepaalde modellen alleen in Japan te verkopen?

Het zijn Japanse toko’s. Ik denk dat ze Europa gewoon niet zo interessant vinden als afzetmarkt.

Hier kopen we toch vooral goedkopere Seiko’s en Citizen modellen.

1 like

Overigens, dat maakt het denk ik ook weer lastiger om een bepaalde metalen band los te kopen :(.

1 like

Magi van Solo kan je zeker helpen.

1 like

Ah, ook alleen banden? Goede tip!

Daar heb ik in het verleden mijn SARB ook gekocht :slight_smile:!

Bereidheid buiten Japan om te betalen voor een nog accurater kwartsuurwerk met thermocompensatie en veerconstructies om een zo strak mogelijke secondenslag te krijgen in een kast waarop een traditioneel opgeleide meesterarbeider twee dagen aan het polijsten is ligt niet heel hoog als er geen Swiss Made op de plaat staat.

6 likes