Laat je The Citizen / Citizen Chronomaster zien

Prachtig horloge!

1 like

Zijn er hier op het forum eigenaren van een Chronomaster met een champagne wijzerplaat? Ik twijfel tussen de witte Washi en de nieuwe 4100-57A. Nu heb ik de Washi al eens in het echt gezien, maar de champagne nog nooit.

Eigenlijk heb ik geen haast, en hoef ik niet persé een internet aankoop te doen, maar de Yen staat nu zo laag… dat het toch verleidelijk wordt!

Ik weet niet waar jij je champagne koopt maar…:grinning:

1 like

Domaine ‘Jip & Janneke’ van de Hema, hoezo?

De kleur van die 4100-57A is meer 7 Up?

1 like

Ik vind het moeilijk in te schatten, vandaar dat ik 'm graag in het echt zou zien!

Dit is best een uitgebreid filmpje, maar blijft behelpen.

:smiling_face_with_three_hearts:

18 likes

15 likes

17 likes

Daar zijn hele dure tangen voor, denk aan € 200 of zo.

1 like

Dan laat maar, na zo’n gevecht is er ook een geluksmomentje als alles gelukt is :sweat_smile:

1 like

Onlangs eindelijk de zwarte aangeschaft, maar voormij persoonlijke gevoel toch net iets te groot! Iemand interesse om tegen de witte zonder lume te ruilen? Dus de aq4030 tegen de aq4020-54y? :innocent:

Ik heb een wat goedkopere BECO TECHNIC spring bar pliers. Ook gewoon degelijk swiss made spul, werkt ook goed om lug krassen te voorkomen.

2 likes

Crosspost, maar zo houden we dit topic ook levend :slight_smile:

26 likes

Eigenlijk is een van de mooiste dingen aan dit horloge nog wel het glas. Die anti-reflectie laag doet z’n werk echt enorm goed, wat alleen maar duidelijker wordt als ik het naast andere horloges leg - zelfs vergeleken met Grand Seiko (althans, het ene horloge waarmee ik heb kunnen vergelijken).

Is iemand anders dit ook opgevallen?

8 likes

Zo, ik zie dat ze nu de nieuwe versies hebben in Frankrijk (met de adelaar en puntige wijzers) maar op het moment alleen nog de blauwe.

Ik moet zeggen dat ik de scherpe wijzers mooier vind, maar ik had liever geen adelaar erop maar “Chronomaster”.

1 like

Die adelaar is smaak natuurlijk, maar hij is wel goed gedaan!

26 likes

Echt zo gaaf deze. Ook bijzonder goede foto’s maak jij altijd. Ik moet wel zeggen dat ik de andere kast vorm mooier vind, maar deze wijzerplaat is wel erg bijzonder!

Deze foto’s maak je vast niet met je telefoon, of wel soms?

1 like

Thanks voor het compliment. Gewoon telefoonfotos hoor! Dit was een probeerseltje met de macro-functie.

Deze kastvorm vind ik juist heerlijk. Een maatje kleiner dan de andere Chronomasters, maar door de facetten op de lugs niet te iel of saai.

Sterker nog… Dit is een fantastisch horloge, kan ik vertellen uit persoonlijke ervaring. Schitterende wijzerplaat en dito kastvorm :ok_hand::partying_face:

1 like