Laat je The Citizen / Citizen Chronomaster zien

Is daar een afbeelding, serienummer of prijs van bekend?

Zoiets? https://www.watchgecko.com/products/painswick-qr-by-geckota-leather-watch-strap-distressed-light-grey

5 likes

Ik heb er eentje gekocht.
Is niet gemakkelijk aan te komen.

Via The Citizen uit Japan geïmporteerd.

2 likes

Mooi hoor! Van harte!

Die crème band vind ik niks. Doe dan zoiets:

2 likes

Weet jij nog het referentienummer of de prijs?

nope.

2 likes

Wel een batterij maar gaat bijvoorbeeld tov GS veel langer mee.
Wel perpetual calendar
Nauwkeurig tot 5 seconden per jaar.

2 likes

Sinds eergisteren mag ik mij ook bij deze club scharen!

28 likes

Donkerder is beter. Ik ervaar de donkere band die er op zat als beter, maar alles wat Cognac, Conker red, chokoladebruin of middenbruin heet zou goed moeten kunnen bij blauw. Specifiek beige, en dan nog gevuld ook, is niet mijn kop thee.

Een donkergrijze of blauwe croco moet ook mooi kunnen.

Maarreh,

Man, wat is die van @Ojjz lekker zeg. Die foto is kut, die wijzerplaat is geweldig.

3 likes

Jij weet wel ongeveer het meest nietszeggende plaatje te trekken van dit kunststukje zeg… Ik help je even…

16 likes

Ik ga toch de brachlet erop zetten, voordat ik daar aan begin: hoe zit het met het systeem om deze in te korten?
Weet van gs dat dit erg…vervelend is, om het netjes te houden. Iemand tips ?

1 like

is deze niet uitgevoerd met schroefjes zoals deze?

of kan het zijn met busje en pen, zoiets?

zorg in ieder geval dat je het busje niet verliest als dit zo uitgevoerd is.

1 like

Geen schroefjes, dus dan zijn het busjes. Zal morgen er voor gaan zitten. Zie dat er 2 halve schakels bij zitten en geen fijn afstelling, beetje spelen voor de juiste fit. Wish me luck :grimacing:

1 like

Good luck with the adjustment of your watch bracelet. :+1:

1 like

Bij GS is dat hartstikke makkelijk. Je hebt geen tegen-draaiende schroeven. Soit, ze zijn klein, maar niet lastig in te korten.

Ik vond de chronomaster titanium veel lastiger met schroeven die je tegen moest houden. Maar dat is puur gedaan omdat titanium blijkbaar niet met splitpennen of pin and collar gedaan kan worden. In mijn ervaring is de stalen chronomaster gewoon wel met pennen, toch?

Als je het juiste tooltje in huis hebt een fluitje van een cent. Zo’n hamertje met zo’n houder en wat pennetjes. Tientje op Amazon.

1 like

Heb die dingen liggen, ben meestal niet zo van die kleine prul dingen, zoals dat busje bv. We gaan het zien morgen

Het is gelukt :partying_face:
De band inkorten was een fluitje van een cent, daarintegen was de band aan de kast zetten een enorm gehannes. Dat heeft nog het langste geduurd, maar hij zit gelukkig.
Met stalen banden heb ik altijd ruzie om die aan de kast te krijgen, zien daar ook tooltjes voor om dat eenvoudiger te doen of is het altijd ellende?

14 likes

Gave aanwinst en erg mooie kleur blauw :ok_hand:t2:

1 like

Cross post van een geweldig team

10 likes

Ik heb een Bergeon tool. Maar ook daarmee is het ellende. Ik wissel stalen banden bij voorkeur niet. Ik heb één stalen Grand Seiko nu op leer, maar dat is geen jaarlijkse wissel.

1 like