Ik heb het even opgemeten, de schuine stand van het horloge weggelaten, kom ik op 46mm.
Bedankt, gaaf model. Net een maatje dunner en subtieler dan veel GS modellen. Echt lastig om wat betrouwbare informatie te vinden, bijna alles wat ik met Google vond is Japans of Russisch
Hele gave ingetogen dresser met een diepgang en afwerking waar je u tegen zegt. Post gerust nog wat macro’s
Klopt, inderdaad. Het zijn ook eigenlijk Japan-only modellen.
De GS die qua maten in de buurt zit en er qua uitstraling een klein beetje bij in de buurt lijkt te komen is de sbgx259.
Maar dan zonder ecodrive uurwerk, geen titanium en geen “papieren plaat”.
Ik zal morgen weer wat macrootjes proberen te schieten.
Zoals beloofd.
Eerst maar wat van de kast.
De sluiting
Het datumveld (met wat vage lichtval op de eerste foto waardoor ik even schrok van de afwerking, gelukkig ziet het er met een loep verder niet zo uit). Overigens hier wel zichtbaar dat de secondenwijzer minder is afgewerkt dan bij Grand Seiko. Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen.
Alles lijnt wel strak uit hoor
En vooral, de reflecties van de chapterring op de indexen.
Mooie foto’s zeg!
Als het ervan komt dat ik een lichte wijzerplaat aankan, dan wordt het deze
Ik kan me er echt van alles bij voorstellen.
Ik moest wel even heel erg wennen aan het Duretect Platinum gecoate of bewerkte titanium. De eerste keer dat ik hem om had dacht ik echt, jawel, bugger, dat het plastic was, zo licht en soms shiny. Uit de grijpautomaat op de kermis.
Maar even dragen dat was snel over. Het draagt echt geweldig en de kwaliteit spat er vanaf.
Geen GS, vergelijkbaar tot op zekere (grote) hoogte, maar anders.
De versie met lume zou wel eens one-piece collectie kunnen zijn, maar die is ook ineens 40mm.
Nogmaals, die is geen 40mm. Die is 38,nog wat volgens de metingen.
…en geen perpetual calendar.
Excuses, je hebt gelijk. 38,4mm
Het zal aan mij liggen, maar ik kom niet verder met Google. Heb je wellicht een linkje of typenummer?
Deze heeft ook de nog hardere coating. Ik weet niet of dat ook een ietwat andere kleur geeft.
Daar ben ik nog niet uit.
Als ik zo de Japanse sites met toelichting over dat Duracatect lees is het niet meer afhankelij van het onderliggende materiaal, maar wel met puur de gebruikte kleur. Het lijkt erop dat de hardheid dan los getrokken is van de kleur.
Ben wel benieuwd hoe dat proces nu gaat.
Tripje naar Japan…
GS studios, Citizen studios… Volgens mij nagenoeg in hetzelfde pand, als ik het goed begrepen heb.
Wow ,heel mooi !!!
Ze zijn binnen!!!
De limited is onmogelijk fatsoenlijk op de foto te krijgen met z’n platinadpetter papieren wijzerplaat.
de blauwe!
Die lijkt ook een mooie band te hebben.