Dank je.
Ik zie hier veel te weinig foto’s van de eigenaren voorbij komen, terwijl hier toch best een paar geinige exemplaren rondzweven. Die neutraal melk-witte, die bloedrode… Allemaal tof spul.
Kom op, jongens.
Dank je.
Ik zie hier veel te weinig foto’s van de eigenaren voorbij komen, terwijl hier toch best een paar geinige exemplaren rondzweven. Die neutraal melk-witte, die bloedrode… Allemaal tof spul.
Kom op, jongens.
Ik wacht op m’n nieuwe aanwinsten, dan kan ik weer foto’s plaatsen.
Die endlinks van de 5-piece band zien er super uit. Daar kan GS nog wat van leren
Dit topic gaat nog heel levendig worden en daar doe ik graag aan mee.
@koetsjh @Fate_Amenable_To_Change
Beide gefeliciteerd, jaloersmakend die macro’s
Ik vind chronomasters ook echt geweldig, maar ben een beetje huiverig voor de 37 diameter.
Heb relatief grote polsen (20+). Hoe groot of klein valt hij?
Ik kan ook weinig vinden over L2L …
Volgens mij waren de normale versies toch 40mm en de LE 37mm of heb ik dat verkeerd begrepen?
Dat is foutief ja.
De 4030 in wit, blauw en zwart zijn iets groter.
Nou, en hij valt verrassend goed. Mijn polsen zijn 20cm.
Dus even van wat afstand voor een beter perspectief.
Thx, hier kan ik wat mee
Maar dat zijn toch ook de standaard leverbare kleuren??
Ja klopt. Verkeerd gelezen. Zijn allemaal standaard ja. Al zijn ze geen 40mm maar 38 komma nog wat.
Heel gaaf, lekker disco
Kijk.
Sorry, @Dpvh, dat kon ik niet beantwoorden omdat de mijne maar een magere 17,5cm zijn.
Trouwens, voor wie wat tijd te doden heeft, in mijn zoektocht naar Duratect specs kwam ik dit tegen:
Een soort virtuele baselbooth met hier en daar ook wat museum en kunst achtige dingen. Grappige virtuele presentatie. Wel langzaam.
Nice, ga ik vanavond even beloeren.
Zo, even pauze. Even wat dieper in Duratect gedoken.
De belangrijkste verschillen lijken in drie varianten uiteen te vallen. Ik citeer maar even met Google Translate:
Er zijn drie soorten:
Gelijk maar even het doorkijkje naar Duratect Platinum (Google Translate):
“Duratect Titanium Carbite is een coatingtechnologie die kostbaar platina gebruikt. Bij het gebruik van platina, een zacht edelmetaal met een hardheid van ongeveer 50 tot 110 Hv, zijn we erin geslaagd om de hardheid door een speciale bewerking te verhogen tot 1.000 Hv. Naast zijn hardheid beschikt het ook over heldere en transparante kleuren die het horloge uitzonderlijk mooi laten schijnen in indirecte verlichtingsruimtes en op donkere plekken. Het wordt voornamelijk gebruikt in luxe horloges en dameshorloges.”
De link hierbij van de Japanse site.
https://citizen.jp/core-technology/duratect/index.html
De Nederlandse is dan wel leuk: Citizen Technology = Burgertechnologie
Als ik het goed begrijp wordt het Super Titanium dan gecoat met een hardere laag, die in dit geval dus een platina-achtige uitstraling zou moeten hebben. Nu heb ik niks van van platina, anders dan een rand in mijn trouwringt, dus ik heb niet echt een vergelijk.
Het ziet er in ieder geval wel goed uit.
Ik ben een beetje met licht aan het freubelen geweest om het papier wat zichtbaarder te maken. Het is aardig gelukt geloof ik.
Los nog van de rest van de details. En de stofjes en vlekjes op het glas, hier en daar.
Wat is de lug to lug van deze beauty? Het is lastig de maten te vinden. 37mm diameter maar verder…?