Laat je The Citizen / Citizen Chronomaster zien

Hallo Citizen-kenners, de wijzerplaten van de Chronomasters zijn zo indrukwekkend dat ik ook begon te zoeken naar alle beschikbare modellen van high-end Citizen. In mijn eerste oriëntatie lijkt het alsof de quartz-modellen de complexere wijzerplaten hebben en de mechanische modellen alleen bestaan met volledig zwart en/of grijze wijzerplaten. Is dit een bewuste keus en verdeling van hun modellen, of zijn er (nu of in de toekomst) ook mechanische varianten met wijzerplaten zoals bijvoorbeeld de AQ4100-modellen?

1 like

Zeer mooi horloge en een prachtige plaat :ok_hand:

1 like

27 likes

als we in de toekomst konden kijken dan…

Dat is bij mij niet bekend, ik weet wel dat “the citizen” sterk in lijkt te zetten op hun eco drive lijn, mogelijk omdat ze daar marktleider in zijn.

Ieder zijn voorkeur natuurlijk, maar het sterke punt van Citizen is voor mij juist het ecodrive uurwerk. De meerwaarde van een automatische Chronomaster ontbreekt voor mij.

2 likes

ik wist niet eens dat ze bestonden… :face_with_hand_over_mouth: Chronomaster is super quartz :facepunch:

22 likes

Van staal op Molequin & daardoor mijn nieuwe favoriet:

16 likes

“h̶̶e̶̶t̶̶ e̶̶c̶̶o̶̶d̶̶r̶̶i̶̶v̶̶e̶̶ u̶̶u̶̶r̶̶w̶̶e̶̶r̶̶k̶̶” nauwkeurigheid :wink:

1 like

Ook op zo’n grauwe grijze dag komt hij lekker uit de verf!

En binnenkort niet de enige The Citizen in de collectie.
Incomming! :grin:

19 likes

Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=hqqiY5RoWUw

2 likes

28 likes

Heel mooi!

1 like

Thanks @Topdude :+1:

20 likes

Draagt lekker in jeans zie ik :grinning:

1 like

33 likes

Schitterend, en een mooi bandje ook. Als ik dan toch een puntje van kritiek zou moeten uiten is dan betreft dat het meegeleverde bandje niet van gelijkwaardige kwaliteit is als het horloge.

17 likes

Prachtig hoeveel diepte er in de plaat komt door een andere invalshoek van het licht!

23 likes

Al zou een goed passende band het geheel echt nog een stuk mooier maken. :wink:

2 likes