Mooie toevoeging
Bedankt voor je antwoorden.
Zo zie ik maar weer wat er voor mij toch te leren valt. H
Het is gelukt met het bandje, kracht was het enige wat ik nog niet geprobeerd had. Ik twijfelde of het pennetje er misschien uit moest.
Zie hierbij nog enkele plaatjes.
Ook schitterend !
Prachtig. Samen met de groene de mooiste van de reeks.
Dag Thecitizenners,
Het valt me op dat in dit topic voornamelijk de variant AQ4030 wordt besproken en getoond. Wat betreffende de andere varianten, zoals de AQ1054? Toch ook geen misselijk kwartsje? Benieuwd hoe jullie dat zien, mannen (toch?).
Ik vind power reserves op een quartz echt heel erg kut. Ik bedoel, serieus, een Eco Drive met 6 maanden reserve heeft zo’n wijzertje nodig? Daar heb je toch de “almost empty” tik voor?
Sterker nog, ik ben eigenlijk helemaal geen fan van power reserves. Ik ga er eentje in de verzameling hebben, omdat m’n favoriete Spring Drive helaas wel zo’n naald heeft, maar eigenlijk zou ik het mordicus willen verbieden, op de wijzerplaat.
Die adelaar accepteer ik een soort van nipt op de mijne (ook liever zonder), maar de AQ1054 is een horreur voor me met zowel Adelaar als Power reserve op bepaalde versies. Brrrr.
Dat gezegd hebbende, we bespreken hier naast de AQ4030 en aanverwante modellen ook nogal wat AQ4100 modellen, in mijn beleving.
Nou, da’s duidelijk. Een vrouwelijk model zeg maar. Was er zelf nog niet zo op gekomen, maar keek wat rond tussen jullie fantastische “The C.” en miste die “vrouwelijke” dus eigenlijk. Heb zelf ook niets met wijzertjes, dus dat komt mooi uit. Eens zien wat die andere modellen opleveren. Wel iets een beetje “mannelijk” hoop ik, iets waar een kerel mee durft rond te lopen. Zie nu ook pas dat het een adelaar zou kunnen zijn. Zat zelf ergens tussen een ruiende kip (doen de mijne nu) en een kornhoen (maar die zijn bijna uitgestorven). Ik zoek verder, dank.
Nee, vrouwen zijn leuk, en dameshorloges hoeven ook niet naar te zijn. Met kut bedoel ik dat ik specifiek die modellen met die power reserve wijzer heul erg lelijk vind.
Nogmaals, niks met gender of sekse van doen.
Ik blijf het een. vreemde ide fixe vinden.
Echt heel vaak in een klein stukje tekst.
Ik wens je er veel succes en plezier bij, bij die zoektocht, maar dan wel met een zekere schijt aan wat een ander vindt of hoe het eventueel over kan komen.
Een prachtige en in dank aanvaarde zeer volledige reactie op al mijn bevindingen. Fijn dat je al die moeite nam. Dank daarvoor. Zie nu dat ze zomaar 38,3mm kunnen zijn. Vind ik een beetje (te) klein. Dus afgezien van het geslachtelijk onderscheid, dan wel het mogelijk juist ontbreken daarvan: ik ga toch maar voor iets anders. Vooralsnog.
40 millimeter
Tja, tenzij je pols boven de 20,5cm bivakkeert zou ik zeggen dat 38,5mm een mooie jumbo maat is. Merk op dat 36 a 37mm tot halverwege de jaren 70 ook al als jumbo werden gezien. Zo ervaar ik die kastvorm als een tandje groot en onhandelbaar in vergelijk met m’n SBGW231, om maar een zijstraat te noemen. De AQ4020-54Y die ik had was eigenlijk perfect van maatvoering, beter dan m’n huidige schuurspons.
Mag ik een 36mm Nomos Ahoi voorstellen?
Heeft deze eigenlijk een schroefkroon?
Natuurlijk niet. Waarom?
Is beter en voelt beter.
Stukje extra zekerheid bij water- en buitensporten.
Mn AQ4030-51E heeft wèl een schroefkroon gelukkig.
En behalve een enkele maal een andere tijdzone en zomer-wintertijdwissel blijft de kroon onaangeraakt, lekker vastgeschroefd.
Draag je hem ook bij water en buiten sporten?
Jazeker.
Gewoon mee zwemmen in de oceaan op alligator.
Die alligator zwom al toen hij nog leefde dus ik ook. Geen enkel probleem.