Laat je The Citizen / Citizen Chronomaster zien

ik laat hem nog eens zien :yum:

16 likes

Dan doe ik hetzelfde

12 likes

Hadden jullie dit filmpje gezien, met bijbehorende website?

Ik vond 'm cool. Wel even auto-translate aanzetten.

7 likes

Heel cool. Ik zou m wel aan de collectie willen toevoegen ware het niet dat de verkrijgbaarheid en bijkomende kosten punten zijn waar ik me niet overheen kan zetten.

18 likes

Die banden zijn er gewoon. Had hem op de reguliere blauwe.

Los bestellen was lange tijd wel lastig en relatief prijzig maar dat is alweer twee jaar geleden.

Prachtig! Mooie end-links ook. :wink:

1 like

Beetje retro ook :ok_hand:

1 like

Na eindeloos wikken en wegen heb ik uiteindelijk toch de knoop door gehakt om een Chronomaster te bestellen. Ik heb hiervoor de nodige inspiratie opgedaan in dit topic, en kan zo met enige zekerheid stellen dat er nu 3 van dit specifieke model rondzwerven op dit forum. Weet je het al?

In een eerste contact met Magi van SoloJapan een verkenning gedaan op de mogelijkheden en levertijden voor het bestellen van dit horloge. Toen alles mogelijk bleek te zijn, was er eerst nog wel wat twijfel over het daadwerkelijk bestellen hiervan. Het is mijn eerste echte “luxury watch”, en wel gelijk zo duur, en ik heb het nota bene nog niets eens in het echt vast gehouden of om geprobeerd.

Uiteindelijk na nog eens tig keer naar de plaatjes en reviews gekeken te hebben in een opwelling de betaling gedaan naar SoloJapan en sneller dan verwacht het pakketje bezorgd gekregen.

Zie hier wat plaatjes voor de sfeer bij het uitpakken, zoals je je wel kunt voorstellen, gezien de eerdere twijfel met een toenemende hartslag tot de ontknoping.

Het was op wat digitale plaatjes al liefde op het eerste gezicht maar nu ik het daadwerkelijk echt in handen heb is alle twijfel weg, en kan ik vol trots zeggen dat dit horloge echt bij me past.

Heel even schrok ik toen ik de seconde wijzer voortdurend in een hoog tempo zag ronddraaien. Het leek op het eerste gezicht wel een een soort van demo modus totdat ik het uit de doos haalde en in het licht hield om het te beschouwen, direct hierna ging het netjes tikken zoals het hoort.

Morgen ga ik naar de juwelier om het bandje op maat te laten zetten want ik snap de sluiting niet en wil het niet kapot maken :sweat_smile:. Tot die tijd kan hij morgen nog even laden in het waterige zonnetje of ik laat hem onder een lamp liggen wat ook lijkt te werken.

Morgen volgen er hopelijk wat plaatjes \ close-ups in het daglicht wat de pracht van dit horloge recht aandoet.

Bedankt allen voor de inspiratie en met name @Fate_Amenable_To_Change voor de inspiratie omtrent de AQ4100-06W ook wel bekend als “schuursponsje”.

38 likes

Prachtig :heart_eyes:
Gefeliciteerd!

1 like

Hij is mooi👌
Veel plezier er mee.

1 like

Hee! Neeeeeeeeeeeeeeee… Nou ben ik de enige op het forum niet meer met een Ibuki. :slight_smile::slight_smile::slight_smile:

Gefeliciteerd man. Ik kan zo nog wel even naar de sluiting kijken om te zien of ik hem uit kan leggen.

2 likes

Prachtig :heart_eyes: Gefeliciteerd

1 like

Super mooi horloge. En wat een wijzerplaat. Veel draagplezier.

1 like

Top, zou ik zeker waarderen, maar ik ben hoe dan ook van plan om naar de stad te gaan morgen. dus neem vooral niet te veel moeite. Hij staat nu op het laatste gaatje ingesteld ,dus zal nog even mijn geduld moeten bewaren voordat ik hem kan dragen.

1 like

Bedankt voor de leuke reacties allemaal,

Het vreemd ogende gedrag met het uurwerk bij het openen van de verpakken. blijkt de power safe modus te zijn! Zie ook https://www.youtube.com/watch?v=K_BqRFOPvN4&ab_channel=novacatz

Voor mij wel heel tegenstrijdig met wat je verwacht te zien bij een power save mode. :slight_smile:

2 likes

Haha, van harte met het schuursponsje. Ik haalde mijn blauwe vorige week uit de kluis en toen mocht ik ook weer even genieten van de power save mode. Blijft leuk om te zien!

20 likes

Waarom? In power save mode staan de wijzers stram op 12 gesynct, en blijven daar staan, en het ronddraaiende gedrag is wanneer hij uit power save mode komt omdat hij licht voelt. Zodra dat gebeurt gaat hij verder rollen naar de gemeten tijd, vandaar het tijdelijk snelle ronddraaien.

Het bleek wel heel erg simpel te zijn. Excuses voor de enorm slechte kutfoto’s, maar het is donker.

1. Open de vouwsluiting en leg het deel met de bayonet-knoppen naar je toe

2. Wip met je nagel dat deel omhoog terwijl je de band vast houdt.

3. Je ziet dan het open geklapte deel, kunt het palletje uit het gat wippen en de band verstellen.

Veel draagplezier.

5 likes

@Ojjz
Prachtig horloge, die wijzerplaat :ok_hand:

1 like

Een hele schone!
Congratz. :heart_eyes:

1 like