Laat je youngtimer zien

Horloges uit 1990-2005

Ik zit wel eens met de vraag of ik een horloge nu wel of niet in de vintage groep kan zetten… Vaak gaat het dan om een horloge uit de jaren '90 of begin 2000. Eigenlijk nog niet een echte vintage maar wel al oud genoeg om verzamelwaardig te zijn. Een praatstuk maar nog zonder het “officiële” vintage stempel.

Volgens ChatGPT is een horloge vintage vanaf een leeftijd van 30 jaar maar vallen horloges geproduceerd tussen 1990 en 2005 eigenlijk buiten deze range en zou je youngtimers kunnen noemen. Het is in de horlogerie nog niet zo gebruikelijk als bijvoorbeeld bij auto’s maar het is een opkomende term.

Daarom dacht ik, laat je youngtimers zien! Ben benieuwd wat jullie allemaal hebben :dizzy:

Ik begin met mijn Red Alpinist uit 1997

25 likes

Oké dan …

11 likes

Suf. 2003 dacht ik.

13 likes

Ik geloof 1996

18 likes

25 jaar is de algemeen geaccepteerde termijn voor vintage bij horloges. Dus tegenwoordig is dat al alles uit de jaren 90.

Dat was ook op HF toen in 2016 de software aangepast werd. Maar die 1991 is dus sindsdien niet aangepast. Maar we zijn nu al bijna 10 jaar verder

2 likes

15 likes

2003

11 likes

Deze heb ik al een tijdje, maar voor het eerst om vandaag.

4 likes

12 likes

1999

8 likes

En bevalt hij?

Ik weet het, de dagaanduiding. Oud beestje …

6 likes

Mag in de bak met beaters. :+1:t3: Ik had hem ooit gekocht om op te knappen en om te zien of ik ooit richting Breitling moet gaan (of niet). Dat sluit ik niet uit.

1 like

Zal rond 2000 zijn? Oude generatie T-Touch. Deze werkt nog helemaal.

3 likes

Blijkbaar ergens begin jaren negentig. :man_shrugging:

8 likes

Uit 1997 of 1998

4 likes

Mijn Wenger, gekregen in 2002, maar met de ‘90s looks

4 likes

7 likes

En wat doet de touch?

Zie wijzerplaat rand.