1984
Hmm, ja. Da’s idd niet het beste horlogejaar. ![]()
Hoewel… ![]()
Deze is wel van rond die tijd.

![]()
Volgens mij heb ik deze gisteren zien liggen. Mooi ding, goede keuze!
Jij snapt de vraag! Een hele leuk vraag ook.
Iedereen die nu een horloge uit zijn geboorte jaar toevoegt gaat er dus vanuit dat hij toen gewoon een nieuwe bij de AD kocht. Kan natuurlijk, en ik denk dat er veel de vraag niet gelezen / begrepen hebben.
Ik zou denk ik ook een vergelijkbare move maken als nu. Wat vintage, youngtimers en een enkele nieuwe. Wat precies, denk ik nog even over na…
Voor mij een super simpele vraag, want mijn droomhorloge is heel toevallig een horloge uit mijn geboortejaar: 1999.
Voor mij is dat de “Swiss” only 16570 Rolex Explorer II, waarvan de Luminova en dus de “Swiss” only variant alleen in dat jaar is geproduceerd. Dan uiteraard ook de witte polar wijzerplaat.
Plaatje voor de sfeer:
O.k., als TS, zal ik die nog even toelichten, dan. Ik zelf draag vooral recente/nieuwe horloges. Dus voor mij zou het voor de hand liggen om ook in mijn geboortejaar iets recents/nieuws te kopen. Zeker omdat in die tijd (1972) geweldige horloges gewoon nog nieuw te krijgen waren!
Verder laat ik het aan een ieder of men inschat dat men, omdat men nu een voorkeur heeft voor vintage, in zijn (m/v/x) geboortejaar ook voor vintage zou zijn gegaan. Met daarbij uitdrukkelijk in gedachten houdend, dat in dit geboortejaar mogelijk een dergelijk droomhorloge dus gewoon nog nieuw te koop was. O.k., volgen we het nog?
![]()
Het is vooral een leuke vraag omdat hij juist die kronkel maakt. Vertoon je in je geboorte jaar hetzelfde gedrag als nu? En betekent dat dan dus net zulke oude vintage horloges of juist een nieuwe, maar wel hetzelfde horloge (want toen nieuw en nu vintage) ![]()
Zenith past wel bij jou Kristof ![]()
https://img.everywatch.com/media/2025/06/05/zenith-el-primero-30-0160-418-44917234.webp
Met zijn 40mm toch niet zo goed in proportie.
Ebel deed het beter.
Ik moet vooral aan de wijze les van Dr. Emmet Brown denken.

Dus ik zou in 1972 precies hetzelfde doen als nu: een recente Autavia.
![]()
Ik zou toch voor de Ebel met het Zenith uurwerk gaan.

Leuke foto van Kristof ![]()
Wist niet zeker of ik 'm mocht delen. Hoop dat hij het o.k. vindt.
Zo voel ik me met de ZEP original met stalen band op een zomerse dag ![]()
Die Ebel is toch echt iconisch 80ties Sonny Crockett ![]()
Wat ik zou dragen in mijn geboortejaar ?
Misschien deze:

Deze droeg mijn grootvader in mijn geboortejaar. Hij was toen ongeveer zo oud als ik nu. Bovendien dragen we dezelfde naam.
De vraag is niet of je n horloge uit je geboortejaar hebt, maar welke je zou willen dragen.
Tenzij je antwoord natuurlijk is dat je deze Wilson zou hebben willen dragen.