Helemaal om met deze NA

dit is wat er nog voor onderweg is in leer met gele accenten

Schermopname (149)
Schermopname (150)

en dit in rubber

Schermopname (148)

al vind ik die grijs-zwarte lizard die er nu op zit toch ook mooi omdat de plaat ook grijs met zwart is

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst :ok_hand: Leuk om te lezen

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie NA, veel plezier ermee! :+1:

1 like

Wat een mooi verslag heb je geschreven. Ik heb meegenoten van het uitpakken van je horloge :smile:. Superleuk gedaan!
Heel veel plezier met deze nieuwe aanwinst.
En eerlijk gezegd vind ik dat mesh bandje best mooi staan.

1 like

Mooie aanwinst.
Ik verwacht nu dat er aan een volledige Yema collectie gewerkt gaat worden :wink:

2 likes

Mooi horloge, gefeliciteerd!

1 like

Als je in september jarig bent dan mag je deze maand vieren dat je er alweer een half jaar op hebt zitten. En daar mogen ook cadeautjes bij😂.
Voor mij geld de 28e hetzelfde, dus ik hou me ook aanbevolen

1 like

Ah ok wist niet dat zoiets zo snel aan reactie gaf. Bedankt voor het uitleggen.

2 likes

Van harte met je nieuwe aanwinst. Geniet er van :+1:

2 likes

Gefeliciteerd! Prachtig horloge.

Ik ben wel fan van de ontwerpen van Yema. Ik heb alleen de trekker nooit overgehaald om een tweedehands te kopen na het en der wat “horror” QC verhalen te hebben gelezen. Vaak op het punt gestaan wel. De Rallygraf die ik destijds nieuw gekocht heb is een prima horloge.

2 likes

Heel erg mooi!

2 likes

Gefeliciteerd met deze aanwinst heel mooi horloge :ok_hand:

2 likes

Mooie aanwinst :ok_hand: heel veel plezier ermee.

2 likes

Geweldig verhaal en dan die foto’s van het unboxen…echt genieten. Heel veel plezier met je NA!

2 likes

Zo ik heb hem een keer open gedaan ondertussen want nu was ik toch wel benieuwd naar de horror binnenin :rofl:

Hier gaan we

perlage overal, heb ik bij eta automaten nog niet gezien. Een opbouw die me vrij logisch lijkt voor een automaat. Op het machientje heb ik ook prachtige waarden, indien gewenst zet ik die ook nog even op de foto, had het fototoestel niet bij beneden en wil nu eigenlijk niet terug naar beneden lopen :rofl:

Maar laten we wel wezen als je eta gewoon bent en de uurwerkmakersscholen in B en NL focussen enkel maar op eta en in de vele “grotere” middenmoot merken zit ook eta - nooit begrepen dat iemand 1000den euros uitgeeft voor een groter merk met dan de en masse geproduceerde etabrol erin, dan kan het wel zijn dat je met deze mechaniek fouten maakt omdat je er geen routine in hebt.

De horror QC, gaat denk ik over onervaren horlogemakers en dan kan er wat mislopen of over horlogemakers die her en der foutjes maakten waardoor dan uiteindelijk het hele ding niet meer of niet goed meer liep en / of een volgende horlogemaker met de zooi van de vorige zit en dan is het idd niet fijn. Maar dat kan je ook echt wel met eta aan de hand hebben en dan kan je als je swatchgroep gecertifieerd bent makkelijk aan onderdelen komen voor een etabrol horloge, daar waar je voor inhouse yema wisselstukken wel een probleem hebt om die te vinden. De QC bij eta, wel ja die laat bij momenten ook echt te wensen over.

Voila ik heb zonet de verantwoording gevonden waarom er sowieso nog een 2de (en 3de en 4de en …?) in huis moet komen: ik heb die nodig voor wisselstukken in geval ik deze laat vallen :joy: :joy: :joy:

Als er me nu iets stoort aan dit hele horloge, dan is het wel die idiote CE-markering op het achterdeksel, die hadden ze wat mij betreft beter weggemoffeld tussen de lugs aan de 12-kant dat je ze zeker niet ziet maar ze er wel is.

3 likes

Gefeliciteerd alvast met je verjaardag. Leuk om te lezen hoe blij je bent met je nieuwe horloge. Geniet ervan.

1 like

heeeeel blij. Hij is nog niet af geweest en ik denk ook niet dat dat in het kort gaat gebeuren. Ben er echt helemaal weg van. Nog ff wachten op de juiste banden en dan is het helemaal feest. Ben zelfs al aan het uitkijken naar de 2de versie die ervan gemaakt is, zo gelukkig ben ik met deze :slight_smile: echt een toppertje

3 likes

Geweldig jou enthousiasme, veel draagplezier en die lederen band staat hem voortreffelijk.

1 like

die was helaas iets te iel voor het horloge, horloge was iets te zwaar voor die band, dus nu staat ie in afwachting van de andere bandjes op een 2-delige nato. Wat ik ook wel kan smaken

Het horloge is nog niet af geweest, een echt mirakel want eendert welke NA er ooit kwam, na een dag of 3 had ik het al weer gezien, zelfs met de Rado Starliner was dat het geval, en was ik al weer naar het volgende aan het zoeken. Nu gewoon helemaal tevreden en voldaan en ik blijf er naar kijken. Wat een beauty.

20260307_122101

20260307_122205
20260307_122214

1 like

Gaaf ding man! En een hele goede bandwissel (die lederen, veel beter dan die nato)!

Leuk dat je ook om bent wat betreft youngtimers, laat hem maar geregeld voorbij komen in dat topic. Fleurt de boel mooi op :clap:

Geniet van je wittebroodsweken, maar dat gaat wel goed komen je enthousiasme lezende :dizzy:

1 like