Helemaal om met deze NA

Al heel wat maandjes geen NA’s meer op rommelmarktuurwerken en ja ook 2 omweggetjes langs de internetrommelmarkt na.

Op internet kijken, eigenlijk ook niet meer en toen … ja toen keek ik voor t eerst in lange tijd nog eens in het blauwe gedeelte. dat was afgelopen woensdagavond. 2 volle nachten niet geslapen. Onrust. IJsberen. Om de haverklap kijken naar het ding in het blauw.

Vrijdagochtend om halfzeven, na eerst sinds halfdrie te hebben lopen ijsberen, afwassen, roken afgewisseld met kijken en nadenken over wat is een goede verantwoording om dit toch te kopen ondanks het fait divers dat ik niets meer zou kopen behalve rommelmarkt zooi.

De verantwoording: ik ben bijna - lees: in september :rofl: - jarig - dus huppakee mailen en kopen.

Vergeet ik ook nog het instanthokje aan te vinken bij de betaling, 3 dagen extra wachten :sweat_smile:

En dan vandaag was het zover

Wat was ie goed ingepakt zeg

Bijna daar

de Yema Meangraf sous-marine Y60 die ik overnam van @Ipa1968

vet mooi horloge

de band is, zoals ik al verwachtte, met iets te veel nikkel in, dus die is vervangen. Er zijn nog bandjes onderweg voor deze, maar die zijn nog niet gearriveerd, dus voorlopig zette ik er dit op - en ik denk dat dat ook zo gaat blijven want tegen alle verwachtingen in is deze band er vet mooi op. alleen hoop ik nog een authentieke yema buckle te vinden. Niet apart te krijgen bij yema zelf, heb al gekeken :wink:

het gevoel bij dit horloge heb ik in 15 jaar slechts bij 3 andere gehad en laat zich het best omschrijven als gelukzaligheid - deze gaat nooit meer weg - dit is ie en hij is het ook hoor. De 4 polshorloges op 15 jaar tijd die me dit gevoel gaven op een rijtje in volgorde van vinden

1 De Tensen valjoux 22 chrono uit lang vervlogen tijden - sinds 2013 in bezit

2 De starliner splitdial horloges - zo hebben we er wel 10 :wink: - de eerste aangekocht in 2021 dacht ik, kan een jaartje vroeger of later zijn

3 de caravelle diver - in 2025 gekregen van @techca voor me verjaardag

En dan nu op plek 4, vandaag binnengekomen, de Yema Meangraf sous-marine

Hij is het van het en zelfs dusdanig hard dat ik helemaal om ben voor youngtimers. Dit was onze aller aller allereerste youngtimer en ik denk ook niet de laatste :wink: Niks te vintage meer, enkel nog youngtimer :rofl: Uitpakken, om de pols zwieren en een paar jaar geen omkijken naar, beter dan de vintage dingetjes die altijd maar dan ook altijd al van meet af aan aandacht vragen :joy:

Soit ik kreeg de opmerking van duolid 2 dat ik hem terug moest inpakken en wegleggen tot in september, mooi niet, hij zorgt maar voor een ander kadoo tegen dan, ik ben graag meerdere keren per jaar jarig :rofl: :rofl: :rofl:

Echt een vet horloge, heel erg blij mee en dankzij deze helemaal om voor de wat nieuwere dingen!

de toekomst zal het uitwijzen of het nu !Yema we love Yema! wordt, vooralsnog houden we het op

!Watches we love watches!

54 likes

(Alvast) Gefeliciteerd! En welkom in het Laat je youngtimer zien draadje. :sunglasses:

1 like

Geweldig mooi! Gefeliciteerd met je aankoop. :star_struck: :ok_hand: En ook alvast gefeliciteerd met je verjaardag (in september :rofl:).

1 like

Heel gaaf horloge.

Mooi na topic.

Geniet ervan

1 like

Hoi John,

Heel veel draag plezier en heerlijk genieten van deze fantastische Yema.
Hopelijk loop je nog tegen een originele Yema buckle aan. Ik kon hem ook niet vinden op de site.
Misschien een berichtje sturen naar Yema?

Groet André

1 like

Mooi topic en een mooie NA! Gefeliciteerd.

1 like

Mooie fotos ook :slightly_smiling_face:

1 like

Leukert :+1: en gefeliciteerd met je onjaardag :nerd_face:

1 like

Gaaf horloge, gefeliciteerd

1 like

Geen grote Yema-fan op grond van wat ik tot nu toe binnen aantrof; maar je moet het net treffen. Hij is wel echt mooi. Had ooit een Seiko 6139 met een vrijwel identieke kastvorm.

1 like

Wat een plezier. Gefelicteerd.

1 like

Eigen manufactuur Yema 2000 uit Morteau. Als ik zoek ik ecole horlogerie / manufacture Morteau, dan zakt mijn broek af. Daar kan de eta fabriek nog wat van leren. Ze maken daar verdomd mooie inhouse mechanieken en horlogerie.

Al zit het idd anders in mekaar dan de standaard eta. Had ik bij seiko ook, t was allemaal seikobrol, ondertussen heb ik een 6 tal seiko 6139 gedaan en vind ik het geen brol meer. Misschien gewoon wat meer yema inhouse mechanieken doen? :rofl:

Eta vind ik evenwel nog steeds brol :joy::joy::joy:

2 likes

Mooie aanwinst

1 like

Let’s agree to disagree. Nooit problemen die ik niet kan oplossen hier met welke ETA dan ook. Leuke Yema, if it works, it works.

1 like

Mooi horloge. Veel plezier ermee.

1 like

Mooie aanwinst en die Rado`s zijn ook top !

1 like

Mijn beste,

Een ruimhartige introductie van een begeerlijk horloge!!
Gefeliciteerd!!

Ik wens je er een langdurige pols tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

zal wel lukken, ben al gaan kijken naar de 2de versie die ervan uitgegeven is en de chrono die ervan gemaakt is. Ik denk dat vroeg of laat die 2 stuks er toch nog bij gaan komen want werkelijk waar het gevoel dat dit horloge bij me oproept is iets dat me niet vaak overkomt. Echt een tophorloge.

1 like

Een doos los in een doos ik wilde zeggen wat sl3cht ingepakt :rofl: