Fortis uit 1999.
Heb er trouwens nog een, erfstukje van m’n pa. Nieuw gekocht door m’n pa, kort nadat ik de mijne kocht. Was de laatste jaren z’n klushorloge, en die traditie zet ik voort
Nog een beetje zoekende naar het juiste bandje. Deze is van Ali, met snelsluiting en valt niet tegen. Geen idee of hij blijft. Het horloge zelf is wel een blijvertje.

Was vroeger meer van de 50-60s vintage, maar de jaren 90 heeft nu mijn aandacht. Dit is direct de kern van mijn collectie
1992
1995
Ook 1995
2002
Heel gaaf en lekker divers! Leuk dat je die shift gemaakt hebt. Is het makkelijker om youngtimers in goede staat te houden, of juist moeilijker?
Het is makkelijker om ze in goede staat te vinden, evenals exemplaren met doos en papieren (als je daar om geeft).
Het is naar mijn idee net zo makkelijk/moeilijk om ze in goede staat te houden.
Vintage is vaak dunner dus stoot je minder snel, maar plexiglas krast sneller dan saffier. Tegelijkertijd zorgen die dunne en met name kleinere kasten er ook voor dat eventuele beschadigingen relatief meer opvallen.
Water kunnen deze allemaal niet tegen (behalve Datejust) dus maakt geen verschil.
Mijn Youngtimers op een rij.
Van links naar rechts:
Boy London (gekocht als puber)
Casio DW-403 (gekocht als puber)
Seiko Titanium (van mijn pa)
Tissot T-Trend TXL
Philip Esterel Ocean
Sector ADV 2500
Breil Chrono
Carrera “Goggle Watch”
Valtur “The Gift Shop Watch”
Certina (van mijn stiefvader gekregen)
Seiko donor voor mijn vader’s kapotte tank (die doorgaat naar mijn oudste dochter).
In de jaren '90 was dit model Tank voor hem ge-wel-dig. Ik vind een grote variateit aan horloges leuk, maar hier heb ik niet veel mee. Het bandje is 18mm, om de grootte in perspectief te zetten. Het draagt fijn, misstaat niet, maar het spreekt mij gewoonweg niet aan.
Deze donor stamt uit 1996. Ik droeg toen zelf al mijn G-Shock DW-6500. Over verschillende smaak gesproken.
De G-Shock ligt nog op de operatietafel, is eigenlijk al klaar. Die volgt hier binnenkort.
Youngtimers zijn de oldtimers van de toekomst
Mijn twee duiten in het zakje. De Oriënt King Master Diver '98 . Een remake van een seventies model. En mijn Nixon The El Dorado
. Van de eind 90’ies als ik het goed heb.