Laat jij je beïnvloeden door reviews?

Tja, met internet heb je meestal geen gebrek aan reviews.
Maar in hoeverre maken jullie daar nu gebruik van, of laat je je daardoor beïnvloeden?

Bij mij werkt het zo: eenmaal een of meerdere modellen op het oog, probeer ik via horlogesites of YouTube een beter idee te krijgen van de voor- of nadelen.

Bij microbrands is dat een stuk lastiger. Logisch, want die hebben nog niet echt historie opgebouwd, en daarvan zijn er in kwantitatieve verhouding Nog maar weinig verkocht.

Deze week had ik zo’n microband horloge op het oog, en twijfelde eigenlijk of ik daar wel € 325 aan uit zou geven. Mooie looks, lekkere forse maat, saffier, redelijk caliber. Maar toch nog twijfel. Totdat ik op reviews ging zoeken. Oh my god. Onvoorstelbaar hoe een jong merk in zo’n korte tijd, zoveel slechte reviews kan krijgen. En ook nog recente erbij.

In dit geval heeft het mij iig weerhouden om de trekker over te halen.

9 likes

Ik lees ze wel, maar meestal heb ik mijn beslissing al lang genomen door foto’s en andere informatie…

9 likes

Reviews over horloges lezen? Ik heb wel iets beters te doen. :smile:

5 likes

Zoals in reviews schrijven?

2 likes

Reviews moet je nooit vertrouwen. Allemaal gesponsord. Alle-fucking-maal. Bij de bekende kanalen althans.

Behalve op forums, want dat zijn de eerlijke eindgebruikers die er voor betaald hebben. Uitzonderingen zoals ex-Sternglas bezitters daar gelaten uiteraard.

24 likes

tenor

Thank you. It’s time for :arrow_up::arrow_up::arrow_up:

14 likes

Vaak heb ik mijn keuze van tevoren al gemaakt en lees ik reviews enkel om mijn beslissing te bevestigen :smiley:

8 likes

Amen. Maar na het keuzeproces en de aanschaf is het wel heerlijk om die “reviews” te lezen om even lekker in de sfeer te komen van je NA. Louter goed nieuws show!

4 likes

Ik doe dat ook hoor. Maar een pisspoor video van een onbekende Singaporees die een unboxing doet zonder commentaar geeft vaak een betere indruk dan het oppervlakkige Hodinkee gewauwel.

6 likes

Echt?? Shit. (Haalt stiekem Hodinkee/aBlogtoWatch uit de leeslijst) :zipper_mouth_face:

3 likes
4 likes

Ik laat me vooral beïnvloeden door foto’s en daarna een eventuele pas-sessie. De rest van een horloge interesseert me eigenlijk geen reet. Zolang t maar redelijk accuraat is maakt afwerking of in-house me niet uit.

Af en toe wil ik op basis van een review misschien een chinees crapding bestellen.

2 likes

Ik dacht daar komt die GTA foto

2 likes

Jazeker, als het een goede review is.

Het openen van het doosje, voorlezen van de press-brief van de fabriek en oplepelen van de specificaties om vervolgens oe en aa te roepen is overigens geen goede review.

Maar ook slechte reviews waarbij ze de horloges fatsoenlijk in beeld brengen kunnen helpen. Vaak is het me alleen om live foto- of beeld-materiaal te doen. Fabrieksrenders zijn kut met peren.

Dat gezegd hebbende, dat geldt alleen voor horloges die m’n aandacht hebben. Alles wat ik saai, lelijk,vulgair, slecht of te derivatief vind zal het nooit worden, ook al komen ze er bij Hodinkee en masse op klaar.

6 likes

:point_up: Dat. En dat doen helaas teveel so called onafhankelijke watchblogs. Wees gewoon eerlijk over wat je vindt.

Maar ja, dan krijg je hem de volgende keer natuurlijk niet meer toegestuurd. :man_shrugging:

2 likes
2 likes
3 likes

Nee de reviews worden door mij beïnvloed. Vaak belt de TimeTeller(I look like captain caveman lately) and RamdomRob(allright guys) voordat ze in-Air gaan om wat gedachten uit te wisselen.

1 like

Reviews lezen en kijken enkel en alleen voor de mooie beelden. :v:t4:

1 like

En hij kwam niet. Hoe teleurstellend.
image

1 like