@Kenleaf zo, jij kent er wel veel. Ik heb nog veel in te halen, begrijp ik.
Er zijn ook webshops die gebruikmaken van review mogelijkheid, waarop zijzelf weer reageren. Zoiets kan toegevoegde waarde hebben, zodat je kunt volgen hoe een fout al dan niet hersteld wordt.
Van Sternglas had ik nog nooit gehoord (ook weer gratis reclame dus ). Wat is er mis mee? Ziet er betaalbaar instapspul uit en het eerste horloge dat ik aanklikte lijkt een Zwitserse automaat te bevatten (al had ik van Ronda evenmin gehoord, maar dat lijkt wel degelijk spul te zijn).
Als ik iets moois tegenkom zoek ik een youtube review om de specs te horen en bewegende/close up beelden te zien, de prijs te horen als ik toch bezig ben. In die zin beinvloedt het me zeker. De mening van de reviewer niet.
Youtube doe ik nog weinig tot niks mee, heb het niet eens werkend op mijn telefoon.
Als ik een horloge mooi vind en denk dat ik die wel wil kopen ga ik bij de AD voelen,kijken en proeven.
Als dat bevalt en er is liefde gaan we over tot kopen of heel hard weg rennen en ontkennen.
Ga er verder niet op internet mee lopen leuren, geloof mijn eigen ogen en gevoel goed genoeg en heb daar geen hulp bij nodig dmv een review.
De kans dat ik zo een merk zal kopen is dan ook echt heel klein. Wil echt graag eerst zien plus koop het liefst de gehele beleving bij een AD…
Doe weinig internet aanschaffen en zeker op horloge gebied.
Ja, ik heb echt wel enkele horloges blind via internet gekocht nadat ik hier mooie foto’s voorbij had zien komen.
De Squale 1545 bijv…
Ablogtowatch is ook een goede review site. Alleen besteden ze de laatste tijd voornamelijk aandacht aan micro brands in de States. Daar ben ik erg van afgeknapt.
En die prijzen slaan nergens op. Ik koop dan liever iets van Swiss of de grotere merken.