Laatste plekje in de kist > 1 jaar of meer jaren sparen? Mijn opties at the moment

Voor in de huidige collectie heb je gelijk. Ik meen dat er in t verleden ook varianten waren met n hesalite voorzijde en Saffier achter.

Zelf ben ik voor Saffier gegaan. Geeft voor mijn gevoel n hogere afwerking. Zou imho ook n mooie aanvulling op je verzameling zijn.

Maar n Rolex Is ook wel n kers op je verzameling. De nieuwe Explorer lijkt me erg stoer. Helaas zonder opgelegd kroontje.
De oyster 36 die je laat zien vind ik ivt de indexen erg iele wijzers hebben.

1 like

Als je een Seiko met hi-beat wil, neem een vintage Lord Marvel 36000. Flipper de cocktail time en voor dat geld zou je een nette Lord Marvel moeten kunnen vinden.

1 like

Als mooie, afwisselende uitbreiding op je reeds bestaande collectie zou ik dan voor de Speedy of de Oyster gaan.

Mogelijk hier via het forum een leuke 2e handse???

Gezien je collectie zal ik geen dresser toevoegen.
Eerder een sportieve horloge en zoals door vele hierboven al is gezegd. Een chrono is een toegevoegde waarde aan je collectie.

Zelf ben ik geen fan van speedmaster. Ook al is het een icoon. Kijk eens verder. Longines heritage, Tag heuer Monaco, zenith el primero.
De tudor zijn ook mooi. Grand seiko kan ook, maar ik zal dan toch doorsparen voor een rolex DJ of explorer.

Geen tweede meistersinger.

Blasphemy! Geen fan van de speedmaster, pffff

Wat betreft de genoemde alternatieven is de TH Monaco wel erg specifiek, moet je van houden. De Zenith is absoluut prachtig, maar veel dressier dan een Speedy en dus past hij minder goed in de bestaande collectie denk ik. The Longines vind ik een beetje dertien in een dozijn.

Vergeet dan niet te vermelden dat een LM een iets kleiner horloge qua diameter is… Een GS is alweer 41mm als ik me niet vergis en een LM is rond de 35-37mm.

Ja, geen fan van speedmaster. Meerdere keren geprobeerd en bekeken maar krijgt geen klik.

Ik vond een andere kastvorm wel leuk in de huidige collectie. Qua prijs is longines en TH geen slecht idee. Ultimate chrono zal de Daytona zijn maar daar moet hij zeker 3 jaar voor sparen en dan hopen dar een AD aan hem wil verkopen.

Longines vind ik niet verkeerd

Klopt, maar soms moet je een beetje creatief zijn met een kleinere collectie en kan je zo meerdere doelen in een afvinken :innocent:

Is idd mooi! Ik heb deze nog niet eerder gezien, normaal geen fan van Longines behalve de Hydroconquest. Prijstechnisch gezien zeer zeker aantrekkelijk inderdaad, maar ik zou zelf als laatste klapper voor de collectie gaan voor het horloge wat je graag wil en de prijs (tot op zekere hoogte) niet meenemen in de beslissing.

1 like

Pas op er is wel degelijk een Speedy met Hesaliet en Saphire Displayback.

De 3572.50 wel al een jaar of 10 niet meer leverbaar.

Helemaal waar, ik had het hier over de op dit moment verkrijgbare modellen.

Een Speedy zonder Tritium is geen speedy :wink:

Jaaaaaaa als we zo gaan beginnen is een Speedy zonder 321 ook geen Speedy! :smile:

Sow. Wat een reacties dank jullie wel :-). Word er bijna stil van.

Zal dan toch maar binnenkort eens iets moeten gaan passen als voorpret. Door alle reacties hier neig ik naar een Speedy

@bally. Die Broad Arrow en de Polar. Liggen die zo bij de gemiddelde ad of word dat lastig?

@Kenleaf. Welke chrono van Longines is dat precies?

@koekoek. De lord Marvel, lijken mij vrij korte lugs?

@GhentWatch wat is Tritium? Soort van Lume?

@MaartenRH. Wat is 321. heeft dat te maken met het uurwerk?

Ja sorry leden. Ben een Speedy leek.

Nog even een vraag. Heb ongeveer 16 cm polsjes… Kan ik een speedy hebben? Cocktail time zit prima. Sumo is wellicht net. En ja ik weet het passen passen passen

Ik vind het altijd lachwekkend hoe makkelijk jij over geld praat en er zogenaamd mee strooit alsof het snoepgoed is. Niet iedereen is met z’n reet in de boter gevallen.

1 like

Ik snap dit nooit. Spaar eerst en dan open een topic. Er gebeurd zoveel in een jaar

16cm polsen en budget van 2500, dan kan je mischien beter voor de speedmaster reduced gaan toch?

Zou niet weten qua lugs van de Lord Marvel. Volgens mij zijn die lugs vrij standaard.

Dit is toch wel een beetje een vreemde opmerking van iemand met een 12k+ klokkie om de pols! Hoewel ik natuurlijk niet weet hoe lang je daar voor gespaard hebt. Anyway, ik denk dat voor iemand die eind 20/begin 30 is zonder financiele verplichtingen en met een leuke baan 3000 euro sparen in een jaar helemaal niet zo heel vreemd is. En dat het niet aan ons is om hierover te oordelen, dan wordt het hier erg ongezellig denk ik.

@whisky 321 is inderdaad het legendarische uurwerk dat in de originele Speedy die als eerste horloge op de maan is geweest zat, maar is al tientallen jaren geleden vervangen voor de 861 en korter geleden door de 1861 (en 1863, maar het verschil tussen die twee is maar 1 onderdeeltje, puur voor de sier omdat de 83 in de display caseback modellen zit). Speedies met een 321 zijn erg gewild en in goede conditie erg duur aan het worden.

1 like

@neetje11. Een van mijn horloges de Nomos Orion heeft jaren op mijn lijstje gestaan wist ik ook al jaren dat hij kwam. Dus het is toch niet raar om je vantevoren te orienteren en de mening te vragen

@Helden. Commentaar is een beetje tegen het zere been. Laten we het gezellig houden. Er zijn een paar mensen die hebben en een Rolex en een Grand Seiko en nog dure dingen in hun collectie. Ik zie soms dat leden in een jaar veel meer uitgeven aan horloges dan mijn budget. Sommige sparen er jaren voor maar ik zie het eerste ook gebeuren. Ik weet niet over welk horloge MaartenRH het heeft, maar goed ieder het zijne. EDIT: Ik zie het al Rolex Daytona…

Ik vraag toch ook niet waar iemand het van doen dat iemand en een GS en een Rolex kan kopen in een jaar? Ik red dat in ieder geval niet. En ik strooi er niet mee. Maar ik weet wat ik ongeveer wat mijn ruimte is mochten er geen rare dingen gebeuren…

@MaartenRH. Dank voor de toelichting :slight_smile:

2 likes

@whisky en @MaartenRH

Mijn opmerking was een flauw grapje. Deze opmerking heb ik even gekopieerd. Kreeg deze opmerking namelijk naar mijn hoofd gesmeten toen ik begon over het feit dat je kan sparen voor iets wat je graag wil.

Nu gebruik ik hem elke keer wanneer mensen over sparen beginnen. Om te laten zien wat een domme opmerking het is.

3 likes