Laatste plekje in de kist > 1 jaar of meer jaren sparen? Mijn opties at the moment

Lume in gebruik op de speedy tot ongeveer 1996. Op basis van de radioactieve agitator Tritium. De lume zelf is dan weer een fosfor verbinding.

Eerst geld in je zak, daarna eens kijkenā€¦ Jaar van te voren horloges passen. Ik zou mezelf daarmee gek maken.

De Polar en de Broad Arrow zal je even achter moeten gaan zoeken, maar dat is al een groot deel van de fun!!!

Ik snap TS wel! Ook ik ben niet zolang geleden me gaan verdiepen in horloges, en mede dankzij de inspiratie van dit mooie forum een aantal leuke klokjes gekocht het afgelopen jaar (Cocktail time, LLD, een kickstarter handopwinder). Ook ik zit nu al te dromen over wat de volgende stap wordt (en dan staat een Speedy ook bovenaan mijn lijst), maar zal hier ook nog voor moeten sparen. Natuurlijk pijnig je jezelf als je een jaar van te voren al horloges gaat passen, maar dat hoort voor mij ook bij de voorpret. En daarnaastā€¦ het is toch mooi om te weten waarvoor je spaart?

On-topic; geen verrassing misschien, maar ik zou voor een Speedy gaan. En dan zou ik zelf een ā€˜standaardā€™ Moonwatch nemen. Als die bevalt kun je altijd nog overwegen om ooit een speciale uitvoering te kopen.

1 like

Kan ook een motivatie zijnā€¦:wink:

Zeker, echter des te harder zal de klap zijn wanneer er iets anders tussendoor komt. Lees auto kapot, wasmachine defect etc. etc.

Uit ervaring kan ik vertellen dat er ALTIJD wel iets tussendoor komt haha. Is het niet een machinaal defect, dan is het wel iets van de overheidā€¦

Ik vind het persoonlijk fijner om te kijken met de wetenschap dat wanneer ik naar een horloge ga kijken, ik het horloge kan aanschaffen. Dit is uiteraard geheel persoonlijk.

Ga in ieder geval voor 2e hands, jij bent al 25 tot 30% kwijt als je de winkel uitloopt. Succes!

Daar dien je uiteraard rekening mee te houden in je plan, lijkt me logisch.

Ook logisch is dat het een persoonlijke voorkeur betreft, daar verschillen we in elk geval niet over van meningā€¦:wink:

Dat ligt enorm aan merk en type horloge!

http://wornandwound.com/review/longines-heritage-1973-review/
Longines heritage chronograph 1973

1 like

Ik zou persoonlijk wat meer kleur on de collectie brengen.
De Rolex zou dan een mooie optie zijn.

@helden. Geen probleem. :-). Ik snap wat je zegt. Sparen is af en toe. Tsja.

Gisten me staan vergapen in de etalage van Gassan op de dam in Amsterdam.

Daar lag zowat alles uit mijn lijstje in de etalage.

Ook even de seiko winkel in geweest, Mooi spul spring drive. En de high beat is ook erg mooi. Maakt de keuze er niet makkelijker op.

Al moet ik zeggen dat ik nu wel erg naar de Rolex neigā€¦ Ai aiā€¦ Het zal toch nietā€¦

@RobertGerard. Over dingen die stuk kunnen gaan zou het enigste een oudere laptop kunnen zijn. Wasmachine ed zijn dit jaar vervangen. :-). Dus ik maak me daar niet zo een zorgen over.

@Flipperkast. Jij wilt niet weten hoeveel jaar ik met de Nomos Orion bezig ben geweestā€¦

@ de rest. badankt voor input en suggesties.

Nu blijft de vraag: Mocht ik de rest laten gaan en mij focussen op twee horloges, namelijk de Rolex en de speedy.

  1. Speedmaster reduced met handopwinder en zichtbodem. Als ik chrono 24 mag geloven staat er eentje op. Klopt het dat die in die combinatie te koop is. Nja was. Want word niet meer gemaakt Of liever voor ander model gaan? Dus met dichte bodem? bedoel uurwerk lijkt me wel mooi om te zien of is dit niet heel veel anders qua schoonheid dan een valjoux?

  2. Rolex Perpetual. Welke kleur vinden jullie het mooiste? Grijs is misschien zeer Neutraal. Paars lijkt me apart en Blauw. Ik hou van blaauw maar heb al de sumo en de Eterna met blauwe wijzerplaat. Al moet ik zeggenā€¦ kan best zijn dat ik ook de flipperitus ga krijgen

De reduced is automatic en dus geen handopwinder. Ik zou absoluut niet zo bezig zijn met de zichtbodem, de klassieke speedy gravering van de dichte plaat is heel erg mooi en daarnaast is de tekst ook niet incorrect zoals bij de open caseback (ā€œthe first and only watch on the moonā€ ipv ā€œthe first watch worn on the moonā€: er zijn meerdere horloges op de maan gedragen, maar de Speedy was de eerste en is ook als enige officieel erkend door NASA).

Blauw! :thumbsup:

Ik zal wel weer een rare zijn, maar ik vind het op deze foto geen mooi klokje.
Hoewel het dan een Rolex is, zou ik geen tweede keer kijken bij het voorbij gaan.

Niks raar aan hoor , smaken verschillen.

1 like

@Ronald.

Ik moet zeggen dat ik m op dat plaatje ook maar meh vind.

Maar goed het gaat erom hoe zoiets er om de pols uit ziet :slight_smile:

Zo dus , ik geniet ervan met volle teugen , en draag hem dagelijks.

6 likes

I like!

1 like

En terecht. Mooie, strakke hoogwaardige klok.

De kat lijkt het ook maar niks te vindenā€¦ :pouting_cat:

@whisky : ik ben benieuwd wat het uit eindelijk gaat worden.
De reis is vaak toch leuker dan de aankomstā€¦ Veel succes en plezier met de jacht!

1 like