Hahahaha. Arme kat
Beste mede forum leden.
Ik hoop dat jullie een goede kerst hebben gehad.
Intussen paar weken verder en intussen ook bij wat winkels/juweliers binnen geweest en wat gepast.
Door een meevaller zou wat nu pakweg een meer jaren plan moeten zijn, een meer maanden plan.
Grand Seiko: De hi beat valt af deed mij niet veel, de snowflake niet aanwezig. Helaas/
Rolex: Helaas de blauwe in de 36 mm niet aanwezig, explorer ook niet. Dus daar moet ik nog eens voor terug. 39 mm valt echt af. 34 mm wel in blauw om gehad echter te klein. Dat moet dan als het Rolex word de 36 mm zijn.
Tudor:heritage Ranger en North Flag allebei wel aardig echter deden mij niet zoveel als de Rolex
Meistersinger: Niet aanwezig
En nu komt het: Ja ja. De klok die mij het meeste deed was de speedmaster.
Dus kort resumerend
Ik ga of voor een Rolex of voor de Speedy of de Meistersinger Paleograph moet me heel erg aantrekken.
Wat betreft de Speedy toch nog even paar vragen:
- Waarom is de tin tin edition goedkoper ( ongeveer ā¬3500 tov ongeveer ā¬4100 voor een reguliere speedy) zit hier dan nog meer verschil in behalve de andere wijzerplaat?
- Wat betreft William Wien: Weet iemand wat āmargeā betekend, dat zie ik bij somminge horloges staan en bij andere weer incl btw. Wat is het verschil? Denk stel eerst de vraag hier even voordat ik ga mailen met hun
Marge wil zeggen dat er geen BTW aftrek mogelijk is. Alles wat je koopt van een partikulier zijn marge goederen. Dus als je aankoopt als partikulier maakt het niets uit of het marge of faktuur goederen zijn.
Tintin zul je nergens meer nieuw kunnen kopen. Was maar beperkte oplageā¦
Leuke collectie!
Over jouw opties kan ik geen adviezen geven. Gezien je huidige collectie zou ik gaan voor een horloge met zwarte wijzerplaat op een stalen band, dat zich ook goed leent voor leren banden.
-Edit: oke, beetje onzinnige suggestie in een wat ouder topic. De speedy is prachtig
Groter kistje geeft meer ruimte (ook in je beslissingen)
Dus als ik het goed begrijp is dat horloge van ā¬3500 zeer waarschijnlijk niet nieuw?
Hahaha. Nog meer erbij?
Ik vind met dit als voorlopig laatste stuk erbij al veel. Wil wellicht gaan afbouwen in de toekomst echter zijn er nu al drie die waarschijnlijk nooit meer gaan.
Ben bang als het nog meer gaat worden er horloges zijn die geen tot weinig draagtijd gaan krijgen
Jawel, dit horloge is gedurende een zeer korte tijd geproduceerd, en had een nieuwprijs van EUR 3500,-.
Aangezien dit horloge niet meer via de ānormaleā kanalen te koop is (ADās), en er dus niet veel van in omloop zijn, zul je nu wat dieper in de buidel moeten tasten als je āergensā toch nog een nieuw exemplaar op de kop wilt tikkenā¦
De Tintin is volgens mij vooral goedkoper omdat hij nogal⦠tja, lelijk is
In plaats van een nieuw topic aan te maken denk ik ik post het hier even
Kan iemand mij de verschillen uitleggen tussen de
Speedy professional
en de
Fois
Het zal vast en zeker meer dan alleen de band zijn en dat die wat kleiner is. bedoel beide zijn even duur echter een stalen band achteraf kopen lijkt me best een kostbare aangelegenheid
Mocht ik intussen al een keuze gemaakt hebben? Nope. Ik moet nog altijd de Meistersinger, Explorer en Grand seiko snow flake eens passen. Vooral de snowflake als iemand weet waar die in Nederland of vlak over de grens op voorraad is hoor ik dat graag
Het uurwerk 1861 is hetzelfde, net als het hesalite glaasje.
Diameter 39.7 (fois) en 42 (speedmaster) is in principe hetzelfde, bij de tweede wordt de kroonbescherming meegemeten.
Dials en wijzers zijn wat afwijkend zoals je ziet, en de fois is standaard op leer, maar de kastmaat is hetzelfde, dus stalen band bijkopen (600,-?) is mogelijk.
Bij William Wien beiden te krijgen voor ⬠3.440,-
Dus kies maaarrrā¦
Dank je wel /
Dus dat maakt het verschil dus met de maat dat bij de speedmaster de kroonbescherming word meegenomen. Ik dacht dat de FOIS dus daadwerkelijk kleiner was. Normale speedmaster met bracelet is volgens mij niet zoveel duurder bij de grijze deaker ( En dan kijk ik naast WWW ook naar bijvoorbeeld Crownguard, Pange en ben even de naam kwijt maar van (voormalig?) lid SuperC) Vind ā¬600 voor stalen bracelet los nogal fors als ik m op staan kan krijgen voor wat meer dan op leer/fois
Ik hoor ook eigenlijk alleen maar goede dingen over alle genoemde namen. Maar grijs en Garantie levert dat nooit gedonder op dan? Daar ben ik beetje huiverig voorā¦