Lady gaga en Tudor

Wilt u die aanhalingstekens wel eens weghalen? Ik besef dat je de boer verdedigt, maar doe het dan ook voluit. :slight_smile:

De Agrarische sector is er één waar we in dit land met recht trots op mogen zijn. Er wordt veel onderzoek naar genetica gedaan, er worden rassen uitgevonden, er worden miljardenomzetten gemaakt, er wordt allerlei spannend onderzoek gedaan naar klimaat-impact en “plant heaven” zoals men het noemt, en wij zijn de facto de grootste voedselexporteur van de wereld, gemeten per capita. In absolute cijfers de nummer 2 achter de VS.

Iedereen doet altijd minachtend over de boer, maar iedereen vreet er wel dagelijks van. En met een wereldbevolking van 10 miljard mensen op het equilibrium, gekoppeld aan de toestand van het millieu hebben we alle know-how nodig die we maar kunnen krijgen.

Medunkt dat een in de stront rondhobbelende boer meer aan de maatschappij bijdraagt dan een tegen een lederen bal aanschoppend schoffie. :sunglasses:

6 likes

[quote=“Fate_Amenable_To_Change, post:81, topic:120225”]
Ik besef dat je de boer verdedigt, maar doe het dan ook voluit.
[/quote] Nochtans was het niet meer dan mijn bedoeling om middels de aanhalingstekens de ‘groep’ te kwalificeren. Vanzelf doe ik hiermee, me dunkt, de boer tekort. Mijnentwege is het meer dan een beroepsgroep. Liederlijk zieltogend :pensive:

2 likes

Ahhhh
 juist. OK, totaal verkeerde interpretatie mijnerzijds. Excuses!

M’n lofzang op de boer en de voedselindustrie blijven staan. Zojuist nog het toppunt van Nederlandse innovatie gegeten: Spuitvlees wat dankzij machines die door Stork zijn uitgevonden jaarlijks honderden miljoenen kilo’s vlees bespaard:

Een frikandel speciaal. Twee zelfs. Het was een goede dag. :slight_smile:

1 like

Is er hier ook nog ergens een link met Lady Gaga en Tudor ? Ik ben het even kwijt :grin:

Lady Gaga heeft een optreden gepland, exclusief voor Feyenoord fans in de oude Kuip. Ze zal daarbij het “Hand in hand, kameraden” gebeuren vertolken, gehuld in een jurk van frikandellen speciaal. Om haar pols zal ze een Tudie met Diamonds hebben.

Ik zou er voor betalen om het te zien.

1 like

Da meen je niet, wat een takkewijf ! Ze zou in het PSV stadion moeten optreden, was zij niet immers de eerste artiest wiens werk op cd werd uitgebracht ?

1 like

Gelukkig ben je gek op cijfers. Wist je bijvoorbeeld dat boeren in Europa jaarlijks 55-60 miljard aan subsidie ontvangen van de Europese unie? Dat is ongeveer 40% van de spaarpot van de EU! Ongeveer net zoveel als Beckham verdient met dom achter een bal aanhobbelen :joy:

Al zou ik volgens het advies van @anon33714818EV stoppen met eten, dan kost het me nog een leuke g-shock per jaar aan al die hard werkende boeren.

1 like

ga de prijs een opzoeken van uien op de wereldmarkt

krijg je de tranen van in je ogen

1 like

Vraag en aanbod. Misschien trekt de markt wel weer wat aan als Beckham met een bos uien om z’n nek op de foto gaat :joy:

Overigens heb ik niks tegen boeren hoor. Zeker niet tegen de kleine streekboer waar je als consument nog een mooie aardappel en een goed stuk vlees kunt krijgen.

1 like

Ja. Point being? Ik vind het verheugend dat de regeringen der EU de moeite willen nemen om de inheemse voedseproductie te beschermen en borgen. Je doet nu net alsof jouw voedselvoorziening geen subsidie waard is.

Volgens Oxfam-Novib wonen wij in het land met het meest diverse, kwalitatief hoogstaande, toegankelijke en betaalbare voedsel ter wereld. En dat zou dan geen G-shock per jaar waard zijn?

Maar hee, bankiers, die kosten verder niemand iets. Toch? Aan, ahem, overheidssteun?

Ik ga pitten en hou even op met de off topic, anders krijg ik weer op m’n flikker. Om dit on-topic te laten zijn:

Ze gaat vreemd. Met landbouwsubsidie.

1 like

:joy:

Inheemse voedselproductie? In je vorige post geef je nog aan dat we na Amerika de grootste exporteur zijn van voedsel. Waarom zou ik subsidie willen betalen voor wat een ander opeet?! Bovendien betaal ik voor een kilo Keniaanse sperziebonen in de supermarkt €3 en die boer heeft nog geen stuiver EU subsidie gehad hoor :wink: Gaga heeft gelijk dat ze zich er een leuk horloge van koopt (hoewel als ik haar zo zie, ik haar er van verdenk dat ze nooit eet :joy:)

En inderdaad, nu maar weer back on topic!

1 like

Die subsidies zijn Europa-wijd. Veel van onze export is binnen de EU. Da’s een broekzak-vestzak geschiedenis die toch de lokale boeren in het zadel houdt.

Sommige dingen wil je echt zo houden als ze zijn. Ik heb lang genoeg in Amerikaanse en Israëlische supermarkten boodschappen moeten doen om in te zien dat het mij jaarlijks ook wel een Tudor mag kosten. :slight_smile: