Wordt netjes gestript. Dus maak je geen zorgen.
Voor de rest is je toon niet nodig en kun je inhoudelijke zorgen met mij delen via DM.
Want ik leer graag.
Ik snap dat mijn toon niet nodig is, maar je harkt aardig wat gegevens van je mensen binnen zonder daar duidelijkheid over te geven en dan word ik wat recalcitrant. En dat zou niet hoeven.
Leuk initiatief! Ik heb er persoonlijk weinig aan want ik heb maar 2 horloges momenteel.
Ik zag dat watchwrist.net geen DMARC record heeft, dus de hele wereld mag mailen namens jouw domein (tenminste, als de ontvangende partij daar bepaalde controles op doet). Je hebt wel SPF (cloudflare all met softfail⊠hardfail aan te raden). En geen idee of je DKIM meestuurt bij e-mails.
Als je daar hulp bij nodig hebt, DM me gerust ![]()
Scherp! Die mistte inderdaad nog, zou nu wel toegevoegd moeten zijn.
Ik stuur je alsnog even een DM ![]()
Als je doelt op een privacy notice dan heb je helemaal gelijk ik zal die z.s.m. toevoegen.
Om nu al wat info te geven :
- Email adressen worden enkel gebruikt voor password recovery en account verificatie.
- Je data wordt niet gebruikt/verkocht aan derde partijen o.i.d.
- Je data is op ieder moment te exporteren en verwijderen door de gebruiker zelf (ok dat zat er initieel niet in
) - Zoals genoemd je EXIF data wordt van fotoâs gestript.
Maar point taken, ik zal dit iets netter verwoorden en ook in een privacy notice toevoegen.
Bedankt voor je zorgen
Leuk Nederlands initiatief
.
Ziet er strak en functioneel uit op de screenshots.
Mag ik ook meedoen?![]()
Thx!
Zie DM ![]()
De eerste vier horloge zijn ingevoerd. Alvast wat punten van feedback:
- Bij Provenance: een vrije tekstveld â die zou ik gebruiken om te noteren waar of van wie ik gekocht heb.
- Bij Provenance: hier kan je een condition invullen maar persoonlijk zou ik vooral willen noteren New of Used/Second hand.
- Bij Brand: ontbreekt Apple in de auto complete (bug of feature?
) - Bij Specifications: tijdens het invoeren van een Apple Watch wilde ik graag de lug width van 38mm invoeren maar 30 is nu de max. Als je dit naar 44mm verhoogt, zou dit handig zijn voor Apple Watch gebruikers.
Verder werkt alles tot nu toe super smooth.
Daar kun je het âreguliereâ vrije tekstveld voor gebruiken. Of zou je hier alsnog een specifiek veld voor willen hebben?
Zojuist toegevoegd
, overigens voor de duidelijkheid kun je elk merk invullen ongeacht hij in de suggesties staat.
Weet je zeker dat je nu niet 2 dingen door elkaar haalt ![]()
Lug to lug mist nog wel, wellicht doel je daarop? Maar aan je voorbeeld te zien bedoel je denk ik Case Diameter?
Ah, het is inderdaad niet logisch zoals ik het zeg. Als je een strap koopt is je eerste filter lug width. Apple Watch straps worden aangeduid met de case size â soort van. Ik heb het kleinere model en dan zoek ik op 38/40/41mm.
Ik zou persoonlijk een vrije tekst veld in de Provenance deel willen zien. Wat ik noteer gaat specifiek gaat over de herkomst/geschiedenis van de horloge. Denk dat het daar op zân plek is.
Weer wat avondjes flink lopen knutselen dus tijd voor een Lunch Update!
Nieuwe features:
-
Nu ook de optie voor een lichte modus.
Ook gelijk wat contrast issues opgelost in de (huidige) donkere modus.
Let op: Dit bepaal je per apparaat.
(Thx voor de suggestie @John)
Instelling hiervoor is te vinden onder je account instellingen (Drukken op naam op profiel icoon)
-
Hints voor het markeren van een horloge met âwearing todayâ
dank voor je feedback @Knoopje413
Valt nog wel meer te verbeteren op dit vlak. -
Via de âWear caldenderâ een horloge kiezen gaat nu nog makkelijker dankzij zoekveld en sortering
En je wishlist wordt hier niet meer getoond
)
Werd daar zelf nogal gek van.
Voor:
Na:
-
Privacy page en uitleg over welke data bewaard wordt
@Roly bedankt voor je oplettendheid
Te vinden onder je account gegevens

En in het registratieproces:
-
En⊠dankzij een masterclass van @dj00tiek staan de email settings nu een stuk netter en veiliger.
Waarvoor dank! -
En voor de geeks:
- Verbeterde test infrastructuur met seeding van users en data
- Toegevoegde component testen
Yesss een lichte modus ![]()
![]()
Grappig hoe dat werkt , ik geef zelf een grote voorkeur aan donkere modus dus stond dit echt laag op mn prio lijstje haha.
Maar fijn dat er publiek voor is ![]()
Ik vind het veel fijner kijken in de lichte versie. Bedankt!
Even een ideetje pitchen:
Naast horloges ook bandjes bijhouden? (mockup)
Ik weet eerlijk gezegd niet eens of ik het zelf zou gebruiken maar het feit dat je dan wel bandjes kunt âmatchenâ aan horloges obv lug width is wel geinig
- Tof! Ik zou dit gebruiken!
- Nee opzouten!
- Nee maar wel alsâŠ
Ik zie geen toegevoegde waarde. Ik zou van ieder horloge een foto met bijpassende bandjes maken zodat je ook echt kan zien wat goed staat. Nadeel: kost je wel opslagruimte.
Feedback en vragen:
- Op de fotoâs staat rechtsonder een woord om de status aan te geven. Bij verkochte horloge staat daar âpastâ. Bij huidige collectie staat daar âownedâ. Owned is verleden tijd. Suggesties zijn âownâ, âhaveâ, âin collectionâ, âpossesâ en âcurrentâ. Die laatste sluit het beste aan bij âpastâ.
- Nog niet nodig gehad maar ik vroeg me af of je een huidig horloge makkelijk naar een verkochte status kan verhuizen. Ik zie het in ieder geval niet zo snel.
- Wat zou het mooi zijn als sommige info voor ingevuld zou kunnen zijn voor modellen die je invult (bv maat en movement). Hoe dat praktisch mogelijk te maken is denk ik niet simpel: hoe kom je aan betrouwbare info en hoe zorg je voor de juiste matching. Merk en model zegt niet altijd alles, verschillende generaties kunnen verschillende specificaties hebben.
- Tags toevoegen is leuk maar ze doen nu niet veel en alleen de eerste drie zijn te zien, daarnaast staat er +1 of +2 etc. Misschien dat op de plus een/twee klikken de rest van de tags tevoorschijn laat komen. En als je op een tag klikt, je naar een lijst gaat met alle horloges met de tag. Ik heb bv de kleur plaat in een tag gezet dus als ik op de tag âblueâ zou klikken, ik gelijk al mijn horloges met blauw plaat onder elkaar zie.
Hoop dat je hier wat mee kan.
Edit: ontdek net de filterknop. Desalniettemin blijft mijn suggestie staan ![]()
Edit 2: ik vind zoals het nu werkt echt al heel geslaagd. Het werkt simpel en snel. En het ziet er allemaal heel satifying uit, dat stuk is echt goed geslaagd!
Wist even niet goed welk antwoord ik moest stemmen
.
Ik had de optie nooit bedacht, maar misschien is het wel leuk
.
Wat mij vooral handig lijkt, is het aantal reserven links bij een band/horloge. Die âverstopâ ik vaak ergens en als ik dan ooit een horloge verkoop, komt het wel eens voor dat ik links na moet sturen.
Heel fijn dit! Thx.
Oei dat is een goede, ik zal eens kijken of ik dat netter kan doen. Zoiets als âIn collectionâ wordt dan wel weer wat lang, maar ik kan vast wat verzinnen wat beter âkloptâ.
Ja als je een horloge gewoon âeditâ kun je daar de categorie aanpassen. Thatâs it.
Dit zou inderdaad super handig zijn. Heb ook al gekeken naar hoe ik dat zou kunnen oplossen. En hier heb je paar oplossingsrichtingen in:
- Gebruik maken van een bestaande databron/db : Vaak komen hier kosten bij kijken.
- Scrape zelf wat bij elkaar : Juridisch niet helemaal zuiver

- LLMâs gebruiken: Kwaliteit is vaak twijfelachtig , zeker als je kijkt naar vintage etc. En ook hier kosten(en eigenlijk ook juridisch maar dat heeft big tech dan al voor je gedaan
) - Laat gebruikers zelf een database opbouwen : maar dan moet je gebruikers data gaan verwerkenâŠ
Dus een perfecte oplossing zie ik op dit moment nog niet, maar zou wel heel tof zijn ja.
Je kan er wel al op âzoekenâ , verbetering van de zoekfunctionaliteit staat nog wel op de planning om er gewoon een âomnibarâ o.i.d van te maken, werkt iets gebruikvriendelijker.
Maar ik vind jouw suggestie van het kunnen aanklikken wel heel erg leuk eigenlijk.
Thanks!
Zeker!