LANCERING: WatchWrist.net : De plek om je collectie bij te houden!

Ik ook niet. Vooral omdat ik ook wel eens horloge heb met een passend, niet kloppend uurwerk.
Als die dingen automatisch gaat aanvullen, ben ik bang voor fouten.

Bijvoorbeeld een ETA versie ipv een omega quartz (in wezen dezelfde uurwerken, echter is dit voor mij belangrijke info om ooit een kloppende module te vinden of bijv te vermelden bij verkoop).
Hetzelfde heb ik wel eens gehad bij Seiko; 4R, ipv orginele 7s, maar ook bijv. Een Sellita ipv Eta/powermatic.

Ik koop vaak via veilingen waarbij kast, wijzers, plaat en bezel makkelijk te zien zijn maar er vaak geen uurwerk foto is. Dan stuit je helaas wel eens op slecht samengestelde horloges.

1 like

Kan je niets met tags?

Zitten er ook al in, je kunt als gebruiker zelf tags toevoegen , of wat bedoel je precies?

1 like

Naja, een vrije tekstveld is nogal vrij.

Tags zijn een mooie semi gestructureerde tussenvorm.

Maar goed, ik reageer eigenlijk op de verkeerde.

Heb je nog een plek op je app? Dan kijk ik ook even mee.

1 like

Je hebt DM :ok_hand:

Owned is wel degelijk taalkundig correct in deze opzet en vertaalt naar “in bezit”, niet “in bezit gehad”.

1 like

Het kan zeker, zoals in “these are owned”. Maar omdat de voltooid verleden tijd hetzelfde is, is het ambigue wat er bedoeld wordt.

Wat ik dacht is dat de gegevens vooraf ingevuld worden en dat je ze dan alsnog kan aanpassen als je wilt. Maar zoals eerder aangegeven, er zijn nogal wat uitdagingen daaraan.

1 like

Nee, owned watches. Als je over een collectie van horloges praat dan is de context duidelijk en weet iedereen dat Owned de owned watches zijn. Er is niets ambigue aan voor iemand die Engels spreekt.

Als iemand die in Engeland is opgegroeid en “best aardig” Engels spreekt, blijf ik bij mijn eerder standpunt.

Jullie hebben beide gelijk.
Het is eigenlijk alleen de vraag wat je daar wil hebben staan, omdat het een los woord betreft.
Misschien is ‘current’ of ‘present’ (aanwezig/tegenwoordig/huidig) het meest treffend, omdat de tegenhanger ‘past’ is.

2 likes

:trumpet: Kleine update weer :trumpet:
Ik heb m’n vingers nog even niet gebrand aan bovenstaande discussie :stuck_out_tongue_winking_eye:
Dit keer vooral veranderingen in de gebruiksvriendelijkheid, schoonheidsfoutjes, en versimpeling.

• Verberterde zoekfunctionaliteit.

OUD:
Ipv 2 balken in de vorm van een verwarrende “filter functionaliteit”

Nu naar een simpele zoekbalk die gewoon werkt voor alle kenmerken, dus ook merken, tags , modellen etc.
NIEUW

• Makkelijker gebruik collage functionaliteit

De vorige stappen waren nogal onduidelijk dus je moest maar net weten hoe/wat. Ook was de naam “export” wat verwarrend t.o.v. de daadwerkelijke export functionaliteit(onder profiel). Als je nu op de collage/card knop drukt wordt je door de stappen heen begeleid. De “Watch card” is nu ook daar te vinden.
Oud:
image

Nieuw:
image

• Verbetering headers en plaatsing knoppen

Sommige knoppen waren niet altijd even makkelijk te vinden (vooral op de collection page).
Dit was vooral mobiel lastig. Nu zou de ervaring wat uniformer moeten zijn.
image

• Sneller en netter inladen

Vooral bij slechte verbinding kon het inladen van horloges er wat “choppy” uitzien, dat zou nu veel netter moeten ogen. Vooral op niet-chromium gebaseerde browsers. Daarnaast zou inladen nu net weer iets sneller moeten gaan o.a. vanwege caching optimilsaties en “loading strategies”.
loading_animation
(Vertraagd afgespeeld)

• Afhandeling gebruikte invite link

Je krijgt nu voordat je je gegevens invult al een melding als de invite niet geldig is. In plaats van erna. Wel zo logisch :upside_down_face:

Staat nu live op

4 likes

Gaat lekker, ben super blij mee :+1:

Probeer iedere dag een toe te voegen :grin:

9 likes

Omdat ik me er al een beetje in gemengd heb, zou ik een invite kunnen krijgen?
Als dat niet kan, geen probleem. :hugs:

1 like

Leuk om te zien! haha
Goed bezig :ok_hand:

Yes, komt eraan via DM :mailbox:

3 likes

Nu ben ik toch ook nieuwsgierig geworden
 ik ontvang ook graag een invite :sweat_smile:

1 like

Is onderweg :white_check_mark:

1 like

Dankjewel!

Een kleine opmerking: de gebruikersnaam is hoofdlettergevoelig.

Ik heb een horloge ingevoerd om er al eens snel door te gaan en botste op het volgende:

Ik verzamel voornamelijk vintage horloges en daar is het niet altijd even duidelijk in welk jaar een horloge exact wed gefabriceerd. Meestal kan je wel een decennium bepalen aan de hand van het gebruikte uurwerk en de algemene stijl van het horloge. Nu wordt echter een cijfer verwacht in het “Manufactured” veld. Ik had daar eerst geprobeerd “70s” in te vullen
 (Ik heb nu een “70s” tag toegevoegd)

Nu wat tijd maken om er wat meer mee te spelen. Heel erg bedankt!

1 like

Scherp! En klopt ja!
Dit was initeel de meest eenvoudige manier om wel de “displayname” wel zo te krijgen als ingevoerd. Maar dit zou je eigenlijk los willen trekken. Dus bij login insensitive maar bij registratie wel een displayname o.i.d. vastleggen. Die gaat op het todo lijstje :wink:

Ja hier liep ik zelf ook tegenaan als gebruiker en heb toen gewoon 1970 ingevuld.
Dat is natuurlijk ook niet helemaal zuiver. Maar anderzijds wil ik er eigenlijk geen vrij tekstveld van maken.
Een oplossing zou zijn om wel een aantal variaties toe te staan o.i.d.:
1970
70
70s
Zoiets? Ik denk zomaar hardop

1 like

Dank voor de snelle reactie!

Ik zat eerlijk gezegd ook maar luidop te denken.
Het feit dat ik 70s niet kon invullen heeft me aan het zoeken gezet en hierdoor heb ik online een catalogus uit 1977 gevonden waar het horloge in staat. Dus voor dit horloge heeft het “probleem” zichzelf opgelost :grin:

Een toggle “year/decade” lijkt me wel iets. Maar die hier toch eerst maar een markt-bevraging voor :slightly_smiling_face:

1 like

Ben heel langzaam begonnen met het proberen van WatchWrist.
Het ziet er leuk uit.
Hieronder wat losse flodders:

• Als ik op de telefoon (Chrome browser op Android) de kenmerkvelden wil invullen dan kan je het formulier niet naar rechts of links trekken. Voorbeeld is het veld ‘bracelet’. Het formulier schuift pas naar rechts als je genoeg tekens invult in dat veld. Het zou mooier zijn als je het formulier in z’n geheel zou kunnen heen en weer schuiven om de invulvelden helemaal zichtbaar te maken.
  • Het toevoegen van foto’s kan pas nadat je de tekstuele velden hebt opgeslagen. Waarom niet onder deze invulvelden een knop om meteen foto’s te uploaden?
  • Het zou leuk zijn als je een link kunt maken waarmee je een overzicht van jouw collectie kunt delen met een ander. Een beetje zoals het “collectie op één foto” topic hier op het forum.
    Dat iemand anders een beperkte pagina van WatchWrist ziet met alleen alle horloges die je in je bezit hebt, zonder dat iemand anders die pagina kan editten.
1 like