Eigenlijk een smoes-topic om een adviesje aan jullie te vragen. Zoonlief heeft een laptop op het oog en ik heb er de ballen verstand van. Hij heeft deze MSI op het oog. Iemand hier een mening over danwel ervaringen met? Let wel, mannetje is 12 en dit is de max qua budget…
Beetje aangebrand Gast.
Klopt, heeft m’n vriendin gebakken.
Die laptop is wel okay, maar waar wil hij hem voor gebruiken? Er zit een snelle processor in, maar voor dagelijks gebruik kan je je geld beter uitgeven aan een beter scherm of ssd.
Prima ding maar voor dat prijspunt zou ik een laptopje met SSD zoeken. Die SSD hoeft maar 128GB te zijn, om vanaf te booten en om de belangrijkste bestanden op te plaatsen. Mocht er nog meer ruimte nodig zijn voor eventuele games e.d. dan kun je er voor een paar tientjes een HDD van 256GB naast kopen. Maar als je zulke plannen hebt qua gaming dan moet je überhaupt niet naar dit prijspunt kijken.
-voor dagelijks gebruik is dit prima maar beter voor dagelijks gebruik zou zijn een laptop met SSD en net als deze een processor met >2 of zelfs 2.5GHz, liefst i7.
-voor fatsoenlijk gamen beter kijken naar een desktop in plaats van laptop, en een verdubbeling van het budget
Een spreekbeurt voor op school en gamen, youtube en streamen. Geen idee wat dat allemaal is …
De processor in dit laptopje is meer dan prima (i7 2.7/3.4TB ghz 4core 8 threats)
Gamen? Ligt er aan wat je speelt. Anders zit je al vlot aan een exemplaar met een redelijke videokaart. En een SSD, en een aardig beeldscherm en een i7 processor. Gaat lekker @louis. Ik hou het verkoopdeel van het forum in de gaten. Moet uit de lengte of breedte komen.
Zit in de door mij getoonde geen goede videokaart?
En voor de duidelijkheid, het gaat uit zijn eigen spaarvarken.
Dat zeg ik
Ik bedoelde meer dat de SSD en de goede processor en/en is, niet of/of. Voorbeeld van een goede processor is die in het opgegeven model.
“gamen” is vaak gewoon een beetje een spelletje online of fifa. Maar weinig mensen spelen de nieuwste FPS games waar je het zwaardere geschut voor nodig hebt. En dat mag hij met 12 jaar nog niet eens
Ik ben zelf nog al verknocht aan mijn full hd schermpje. Werkt fijn omdat er meer op je scherm past en het ziet er gewoon een heel stuk beter uit. SSD kan je later nog toevoegen, een beter scherm niet. Voor 600 euro moet wel een Full HD scherm te vinden icm redelijke specs.
Helemaal eens. Enige nuance is: beter een nieuwere i5 dan een oudere i7.
Ik ben het er totaal mee oneens. Kloksnelheid zegt helemaal niks, alleen binnen een bepaalde architectuur. Je kan tussen verschillende architecturen de kloksnelheid niet vergelijken.
Daarnaast is nieuwer niet beter. Er zijn steeds meer ULV chips die zuiniger zijn maar minder presteren. Ik wil mijn intussen 5 jaar oude i7 quar core wel eens testen tegen zo’n nieuwe i5 maar ik weet al wie er wint
Nope
De i7 heeft een geintegreerde videochip,maar die is met zijn 300mhz niet erg krachtig en zeker niet geschikt voor grotere spellen als gta5 iod.
Een Sandy bridge?
Jep een 3720QM. Door een bios MOD overclocked naar 4ghz Presteert even goed als mijn nieuwe processor die een jaar oud is. Zo veel is er niet verbeterd de afgelopen jaren.
Louisje haakt al weer af geloof ik. Al die Mb’s en hertzen en i’s enzo.
Mag ik lui achterover hangen en vragen aan jullie wat de alternatieven zijn?
Gewoon een linkje dus