Die heeft tenminste extra calorieën verbrand vandaag
of
ziet er qua specs wel goed uit!
@louis
Gewoon een Packard Bell laptoppie van 300 Eurie bij BCC
Is niet echt een zware gamer maar voor de rest doet hij alles.
Na 3 jaar is ie op en koop je een nieuwe evt. zwaardere met SSD
Klaro!
Ik ben ICT Medewerker bij studentaanhuis.nl dus ik kan misschien wel helpen.
Prima laptop voor normaal gebruik, een paar dingen waar hij minder in zal zijn:
-Gamen (zit geen aparte grafische kaart in maar integrated graphics wat wil zeggen: onderdeel van de processor)
-Opstartsnelheden: Er zit een 1 tb harde schijf in en dat is erg netjes maar het is niet heel snel, een laptop met bijvoorbeeld een ssd zou opstartsnelheden van een halve minuut kunnen halen)
-merk op dat de prijs van 499 excl btw is, als dat het totale budget is geef dat even aan en dan zoek ik of ik een betere deal kan vinden
Sjoerd
Dank Sjoerd, 499 ex en dus 600 incl. is de max dus als jij betere deals weet/ziet houd ik mij aanbevolen.
@louis
Centralpoint is sowieso een toko waar je veel (te veel) geld mag achterlaten, voor welk product dan ook.
De Lenovo die @koekoek aangeeft is een prima keus voor simpel alledaags gebruik.
Zelf wat mindere ervaringen vooral met de reparatiedienst van MSI, maar goed dat kan verandert zijn inmiddels.
Goede ervaringen met Asus en mijn huidige Lenovo U430 bevalt ook uitstekend. Is een jonge 2e hands ook een optie?
Mmmm, dat geldt iig niet voor het door mij getoonde exemplaar.
Als je ssd pakt dan minimaal 256gb, 128gb is echt te klein.
https://tweakers.net/pricewatch/553687/asus-vivobook-a541ua-dm127t/specificaties/
of
https://tweakers.net/pricewatch/468997/acer-aspire-e5-573-52m0.html
of ietsje meer uitgeven en deze:
https://tweakers.net/pricewatch/666679/lenovo-ideapad-310-15isk-80sm017smh.html
Dit zijn een beetje mijn suggesties
Niet als je een HDD ernaast hebt voor bestanden, ssd is vooral handig voor het snelle opstarten
Zelfde prijs als Azerty, dat is werkelijk waar de eerste keer voor voor mij dat ik dat zie bij Centralpoint.
Een SSD is wel zijn geld waard hoor, Louis.
Gaat ook minder snel stuk dan een HD want geen bewegende delen.
Verder zou ik ook naar het scherm kijken: een hoogglanzend scherm ziet er best cool uit en heeft hoge contrasten, maar je gaat bijna altijd ergens storende refecties hebben.
Dus ik zou een “mat” scherm aanbevelen.
Verder ook naar de kwaliteit van het scherm kijken. Want ogen zijn onvervangbaar.
En net zoals bij horloges: ga gerust een “segment” hoger en koop tweedehands.
Onze dochter heeft op haar 12 een 27 inch iMac gekregen - ook tweedehands, maar het was reeds een toestel mét SSD én HD erin + 12 GB RAM. ( 6 jaar geleden !!! )
Maar het was een samenaankoop van de ouders + de beide grootouders
Een zeer nette prijs voor betaald - akkoord het was niet dé goedkoopste, maar ze heeft er al 6 jaar héél veel mee kunnen doen ( voor haar schoolwerk ).
Tegenwoordig moeten ze héél vaak powerpoints maken, en zelfs complete filmpjes.
En met haar Imac kon ze dit wondergoed.
Toestel staat gewoon 24/24 aan ( in sleep-modus) en kan nog steeds vlot mee met de huidige generatie computers.
Hey tof ! Ik heb er ook nog ergens zo eentje liggen !!!
Knap toestel, maar heeft bij mij nooit 100% goed gewerkt: vele problemen met slechte contacten in het scherm.
Heb dan ook nog een PalmVx gehad, een Qtek enz…
Mijn eerste echte computer was een Sinclair ZX SPECTRUM, met de programma’s die moesten ingeladen worden via een casette-recorder …waar is de tijd.
Eerste tekstverwerker: TASWORD.
Dit is mijn tweede… Maar ik heb em in het verleden veel gebruikt… 'k had toen (rond het jaar 2003) ook een telefoon met infrarood… en kon dus overal internetten en E-mail versturen en ontvangen… dolle pret… mails versturen naar een vriending, terwijl ze wist dat ik op dat moment in de auto zat… binnen 5 minuten had ik haar aan de telefoon… jij zit toch in de auto?, hoe kan je dan mailen?..
Simpel… ik stond in de file…
gebruikte de spreadsheet ook bij het onderhoud aan mijn motor… klepspelingen meten, invoeren, klepstelhoedjes opmeten… ook invoeren… en dan kwam er onderaan te staan wat ik erin moest zetten om de spelingen goed te krijgen… even aan de PC knopen… afdrukken en met dat “Boodschappenlijstje” klepstelhoedjes gaan halen…
Ook op vakantie wel lollig… met een groep motorrijders… en dan online kijken wat het morgen voor weer wordt… toen was mobiel internet voor velen nog iets van “dat kan toch niet?”… toch wel… 15 jaar geleden zat ik in Zuid Duitsland in een hotel op wetteronline.de te kijken naar het weer voor de volgende dag…
'k ben altijd wel een gadgetfreak geweest…
Een Psion💪Dat is lang geleden! Brings back memories…
@louis let op dat bij de meeste computers, een Microsoft Office-pakketje niet inbegrepen zit. Afhankelijk van de aanbieder mag je dus €150-200 bij je budget optellen. Anders heb je zo’n mooi koekblik gekocht en kan je zoon er nóg geen presentaties op maken.
Of even uTorrent installeren…
@louis Vraag je zoon even WELKE games hij wilt spelen, de tips die gegeven worden zijn allemaal al heel goed. Maar als hij zegt; Minecraft en The Sims dan hoeft de videokaart niet zo geweldig te zijn en kan je dat geld dus ‘besteden’ aan andere onderdelen.
Een SSD is heel leuk, maar in dit budget zou ik eerder gaan met een betere processor, gaat de laptop langer mee. En wanneer hij dan langzamer opstart… tja… pak even een glas drinken, deed ik vroeger ook altijd.
Heeft hij ook echt een laptop nodig? wil hij echt mobiel zijn? een vaste pc geeft veel meer kracht voor je euro dan een laptop. (gegeven dat je al een monitor hebt)
500 euro is ook niet zoveel meer als je een beetje pc’tje wil bouwen.
Dat heb ik wel gemerkt aan mijn pc.( die dan wel weer een beetje over de top is/was in 2015 )
Klopt… Sweetspot is rond de 700… anders moet je echt afwegingen gaan maken die je eigenlijk niet moet willen maken.