Naar aanleiding van een PB nog een kleine
toevoeging, ik had er zelf ook al aan gedacht maar
ik denk dat het niet stabiel genoeg is, maar
misschien valt het reuze mee, het staat in ieder
geval altijd wankel vrij…
Jullie hebben me helemaal nog niet echt gehoord over een standaardje… maar dat wil niet zeggen dat ik er nog niet over nagedacht heb… een 3 poot is voor mij Eis 1… standaard… omdat een 3 poot altijd stabiel is…
Ik ben er alleen momenteel niet fysiek mee bezig… ik zit achter de draaibank… om een doorn van 0.88 mm te maken, om de naafjes in de minutenwijzers te maken…
Natuuuuuuurlijk had je ook al aan een driepoot gedacht…
Je had er in een eerdere reactie hierboven alleen niets over geschreven.
Komt ArjanV ermee, en ja hoor Arie had het ook alweer bedacht…
Het wordt m.i. een beetje flauw…
Natuurlijk weet iedereen dat.
Alleen kom jij pas op het idee, die driepoot te gebruiken, nadat iemand anders het op een forum zet.
In je reactie van 5 maart heb ik er niets over gelezen.
Vandaar dat ik het een beetje flauw vind…
@ Brutus… dat ik pas op het idee van een driepoot kom nadat Arjan het hier gemeld heeft… dat is puur je eigen aanname.
Nogmaals… 't idee om een standaardje te maken… daar zit ik ook al een tijdje mee in mijn hoofd, maar omdat ik momenteel andere prioriteiten heb, ben ik er niet mee bezig…
@Carpe Tempus… ja… zo’n driewielig autootje kiepelt makkelijk om… maar die heeft een relatief hoog zwaartepunt, in verhouding tot de oppervlakte binnen de driehoek, bovendien spelen er andere variabelen in dat verhaal, zoals middelpuntvliegende krachten, acceleratie en aandrijf/rem krachten… allemaal zaken waar een horlogestandaard nou niet bepaald aan blootgesteld wordt… (
Optimaliter zou het zwaartepunt van het horloge zich moeten bevinden op 1.730508 x de lengte tussen 2 steunpunten of lager, waarbij de afstand tussen alle steunpunten gelijk is… zodat je dus een gelijkzijdige pyramide krijgt… waarbij alle hoeken dus 60° zijn…
Een fotostatief, Theodoliet, Studiolampen, Weber BBQ’s, allemaal 3pootjes… en dat is niet voor niets… je wilt tenslotte wel dat je foto’s niet bewogen zijn, je landmeting zuiver uitkomt, zodat je niet met een scheef huis komt te zitten… of dat je Hamburgers links op het rooster beginnen, en rechts eindigen…
Als jij net zoveel tijd zou besteden aan het zoeken van een baan als aan die freesbank van je, dan had je al lang wen baan gehad.
Pffff wat een KABAALstra zeg.
Als jij net zoveel tijd zou besteden aan het
zoeken van een baan als aan die freesbank van je,
dan had je al lang wen baan gehad.
Pffff wat een KABAALstra zeg.
@ Brutus… dat ik pas op het idee van een driepoot
kom nadat Arjan het hier gemeld heeft… dat is
puur je eigen aanname.
Nogmaals… 't idee om een standaardje te maken…
daar zit ik ook al een tijdje mee in mijn hoofd,
maar omdat ik momenteel andere prioriteiten heb,
ben ik er niet mee bezig…
@Carpe Tempus… ja… zo’n driewielig autootje
kiepelt makkelijk om… maar die heeft een relatief
hoog zwaartepunt, in verhouding tot de oppervlakte
binnen de driehoek, bovendien spelen er andere
variabelen in dat verhaal, zoals
middelpuntvliegende krachten, acceleratie en
aandrijf/rem krachten… allemaal zaken waar een
horlogestandaard nou niet bepaald aan blootgesteld
wordt… (
Optimaliter zou het zwaartepunt van het horloge
zich moeten bevinden op 1.730508 x de lengte
tussen 2 steunpunten of lager, waarbij de afstand
tussen alle steunpunten gelijk is… zodat je dus
een gelijkzijdige pyramide krijgt… waarbij alle
hoeken dus 60° zijn…
Een fotostatief, Theodoliet, Studiolampen, Weber
BBQ’s, allemaal 3pootjes… en dat is niet voor
niets… je wilt tenslotte wel dat je foto’s niet
bewogen zijn, je landmeting zuiver uitkomt, zodat
je niet met een scheef huis komt te zitten… of
dat je Hamburgers links op het rooster beginnen,
en rechts eindigen…
maakt mij persoonlijk helemaal niks uit
waar die hamburgers beginnen,
als ze maar bij mij op m’n bord eindigen
dankjewelalsjeblieft (
Mag ik zeggen dat ik Arie een vermoeiende man vind.
Zelf weet ik ook alles beter alleen heb ik niet de behoefte dit altijd te vertellen.
Succes met je geknutsel
Grt, Harold
Ik heb nog een suggestie voor je… omwille van de stevigheid zou je de pootjes met een schuifverbinding in elkaar kunnen zetten… en dan een kruisvormige snede in het schuimblok… dan zitten de pootjes ten opzichte van elkaar wat stijver in elkaar…
je zou ze ook aan één kant in het kussen kunnen schuiven… dan is er altijd één kant vrij om het horloge erom te doen… hoef je de standaard niet uit elkaar te halen…
je zou ze ook aan één kant in het kussen kunnen
schuiven… dan is er altijd één kant vrij om het
horloge erom te doen… hoef je de standaard niet
uit elkaar te halen…
Standaard hoeft niet uit elkaar, het horloge gaat ruim over een van de pootjes.
In dat geval zou ik voor de stevigheid ervoor kiezen om de Pootjes in elk geval met een kruisverbinding te verlijmen… hoewel je dan niet meer in staat bent om er een groter of kleiner kussentje om te doen… vandaar dat mijn “schetsje” aan één kant open is… kussentje kan eraf… om een andere maat erop te steken…
Het lijmen zou ik willen vermijden, dit is een dure handeling, en nu kan iedereen hem in elkaar zetten, ook met twee linker handen.
Daarnaast is het zo met brievenbus post te versturen.
Het schuim is behoorlijk stevig en sterk, de pootjes zijn zelfs meerdere malen te monteren/demonteren zonder dat het schuim kopot gaat.
je zou ze ook aan één kant in het kussen kunnen
schuiven… dan is er altijd één kant vrij om
het
horloge erom te doen… hoef je de standaard
niet
uit elkaar te halen…
Standaard hoeft niet uit elkaar, het horloge gaat
ruim over een van de pootjes.
Ik vind het een mooi ontwerp gefeliciteerd en als de ondergrond niet vlak is en het standaardje zou niet stabiel staan , kun je de ruimte in het kunststof
iets ruimer maken zodat de pootjes aan de ondergrond zich aanpast .