Ik vind het een mooi ontwerp gefeliciteerd en als
de ondergrond niet vlak is en het standaardje zou
niet stabiel staan , kun je de ruimte in het
kunststof
iets ruimer maken zodat de pootjes aan de
ondergrond zich aanpast .
Had ik nog niet aan gedacht, ga ik even over nadenken.
Natuurlijk weet iedereen dat.
Alleen kom jij pas op het idee, die driepoot te
gebruiken, nadat iemand anders het op een forum
zet.
In je reactie van 5 maart heb ik er niets over
gelezen.
Vandaar dat ik het een beetje flauw vind…
Mwoah, vind dat wel meevallen. Ik heb ook al zo een 3 jaar een idee voor een horloge standaard. Ik kan het alleen zelf niet maken en van het laten maken is het nog niet gekomen. Ben zelf ook niet zo technisch om met een goed/stabiel ontwerp te komen. Het is nog meer een concept.
Maar geen zorgen, het is niet iets als die van de andere 2 heren :+
Ik moet de maatvoering van het schuim nog aanpassen, de sleuven voor de steuntjes zijn te ruim.
En voor het mooie wil ik de schuimpjes gespiegeld uitsnijden, dan kan ik ze met de lelijke kant naar elkaar toe zetten.
Het mooie van schuim is dat de 4-poot ook wiebelvrij staat als er (voor het gewicht) een klokje omheen zit, het grote voordeel is dat de 4-poot veel steviger staat dan de 3-poot.
Hoi ArjanV
ik vind het een leuk ontwerp , maar ik heb een idee waardoor het denk nog stabieler wordt .
Als je nu de uitsparing in het schuimplastic i.p.v. twee sleuven in een kruis maakt en het hout in het midden ook een sleuf tot iets meer als de helft als de dikte van het hout zodat die inelkaar vallen . Bijkomend voordeel is dat je iets meer materiaal van het schuim hebt naar de ronding toe, als je nu een stalen band hebt die iets kleiner is als je schuimplastic dat dit iets makkelijker indrukt .Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel .
V.G. harb
Schuimrubber “kruipt” namelijk… en dat wil je
eigenlijk niet…
Ik heb even opgezocht hoe jij het voorgesteld hebt,maar zo bedoel ik het niet.
het ontwerp van ArjanV blijft zo als het is maar de pootjes een van links en een van rechts in een kruisverbinding .
Het is niet zo maar een schuimrubber, dit is een PE schuim (Sirex PE EV50) die in verschillende dichtheden en kleuren verkrijgbaar is.
Ik heb nu gebruikt wat ik had liggen.
Ik snap wat je bedoeld met de pootjes, het wordt inderdaad een stuk stijver, maar zoals het nu is zit er wat vering in, en dat is wel prettig.
Morgen ga ik nog een paar aangepaste schuimpjes snijden, en als het meezit een plexiglas pootje.
Weer een stapje verder, de 3-poot heb ik laten varen, ik vind de 4-poot mooier en hij staat veel steviger, hij kon ook nog een stuk smaller zonder wankel te worden.
Ik heb een paar stukjes plexiglas gevonden voor een testje, de beschermfolie was al verwijderd, dit geeft denk ik een iets minder snij resultaat, een paar stukjes uitgebrokkeld en wat viezigheid aan de achterkant.
Weer een stapje verder, de 3-poot heb ik laten
varen, ik vind de 4-poot mooier en hij staat veel
steviger, hij kon ook nog een stuk smaller zonder
wankel te worden.
Ik heb een paar stukjes plexiglas gevonden voor
een testje, de beschermfolie was al verwijderd,
dit geeft denk ik een iets minder snij resultaat,
een paar stukjes uitgebrokkeld en wat viezigheid
aan de achterkant.
Erg mooi idee! Ik zou er wel voor in de markt zijn, alleen ik zou het graag van dezelfde hoge kwaliteit willen hebben als mijn horloges zijn.
Dus luxe, mooi afgewerkt hardhout in combinatie met een “kussentje” dat afgewerkt is met een mooie kwaliteit leer. Tevens is het praktische aspect voor mij belangrijk; het zou mooi zijn als de standaard niet uit elkaar hoeft om het horloge erop te zetten.
Nice, maar ik vind dat kunststof wat… goedkoop
aandoen icm zo n schuimblokje.
De houten vind ik des te leuker (tu)
Ach, ik heb er nu ook een paar op plexi staan. Lekker anoniem en het geeft rust met dezelfde standaards. Hout oogt wel wat luxer inderdaad. Ik hou het zeker in de gaten. Zien er beide gewoon goed uit.
Erg mooi idee! Ik zou er wel voor in de markt
zijn, alleen ik zou het graag van dezelfde hoge
kwaliteit willen hebben als mijn horloges zijn.
Dus luxe, mooi afgewerkt hardhout in combinatie
met een “kussentje” dat afgewerkt is met een mooie
kwaliteit leer. Tevens is het praktische aspect
voor mij belangrijk; het zou mooi zijn als de
standaard niet uit elkaar hoeft om het horloge
erop te zetten.
Dat is een mogelijkheid natuurlijk, eerst maar eens kijken wat het zou moeten kosten in deze uitvoering.
Andere houtsoorten, hoogglans lakken en leer is een stap verder.
Leer heb ik nog geen ervaring mee, zou zo even niet weten hoe ik dit het beste kan combineren, komt misschien nog…