Lassen font en kissing4 inlay mogelijk? Stay tuned

Hoi, nu ik toch topics aan het openen ben. In de erfenis van mijn vader lag ook nog een horloge in een doos die hij een keer van Ebay heeft gekocht. Meer info heb ik niet. Ik kan me niet voorstellen dat hij echt is, maar ik heb geen idee hoe ik hierachter kan komen. Hieronder wat foto’s:

Toen ik hem uit de doos haalde, liep hij gewoon nog. Hij ligt al minimaal 10 jaar in die doos.

1 like

Volgens mij kan je dan het antwoord zelf ook wel bedenken.
Een sub is een automaat, en hoe goed Rolex ook horloges maakt… 10 jaar is wat veel.

Wel ben ik benieuwd naar het merk batterij :wink:

2 likes

Lijkt me toch echt een nepperd, tekst is slecht aangebracht en de wijzers kloppen van geen kant. Verder wijkt de kroon ook af van het origineel.

1 like

Precies, dat leek me ook. Thanks!

Misschien bedoelde hij dat hij weer liep toen hij hem vastpakte? Kan gebeuren met automaten door de beweging.

1 like

Bij de eerste blik op de foto viel mij direct de bezel insert, de letters E en de schroefkroon op.

Bestaan er überhaupt blauwe ‘vintage’ Submariners in staal? Ik dacht van niet, Tudor Submariners zijn er wel in die kleur…

Lastig beoordelen met zulke slechte foto’s hoor

Lijkt nog niet eens zo slecht, maar dit is noch een matte of een gelakte dial. Deze finish bestaat niet op een Submariner en blauwe dials en bezels zijn niet beschikbaar op een stalen variant. Helaas …

1 like

@Jur gooi het snel dicht voordat het escaleert op vrijdagavond.

3 likes

Nee! Het IS vrijdagavond.

1 like

4 likes

Die inlay van die 5513 is een service inlay. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Uhm. Ja, dat is wel duidelijk.
Hoor graag als je een fat font voor me hebt …

2 likes

Tja. Je vader had smaak. Maar helaas is het wel een replica.

Topic kan dicht.

1 like

Wat is dit nou weer voor onzin antwoord :rofl:

Ik neem aan een grappig bedoeld antwoord, als een horloge na 10 jaar in een doos gelegen heeft bij de eerste aanraking weer gaat lopen dan is het zeker een automaat, dat weet Berend toch ook wel :wink::tumbler_glass:

2 likes

Heb ik! Fat font en kissing 40! Licht faded.

Helaas wel gebroken. De pip heb ik ook nog!

Vast wel een handige Harry die dat in elkaar kan knutselen.

1 like

Zo jammer dat die gebroken is. Dat font en kissing4. Zo mooi op een 5513…

2 likes