Last van EMP ?

Elke thermo-nucleaire explosie veroorzaakt een enorme electromagnetische puls (EMP).
Met name exo-atmosferische thermo-nucleaire explosies veroorzaken (uitsluitend) een enorm destructieve EMP, zònder overige schade.

Welk type horloge kan hier het beste tegen ?

  • Quartz horloges
  • Mechanische horloges

0 stemmers

exo-atmosferische thermo-nucleaire explosie

atmosferische thermo-nucleaire explosie
ToonAfbeelding

svg

3 likes

Dat ligt aan de radius waarin het horloge zich bevindt.

2 likes

Vertel, wat ben je van plan?

13 likes

Ik denk dat Seiko’s hier het beste tegenkunnen

4 likes

Volle maan?

Als dat gebeurd, dan loopt mijn Omega 8500 uurwerkje nog 1 a 2 dagen en daarna staat / ligt die net zo stil als ik ben ik bang.

4 likes

Who cares? Ik denk dat ik dan wel andere dingen heb om me zorgen over te maken.

50% kans dus ik gok mechanisch want alles wat alleen al ruikt naar batterijen ligt dan plat volgens mij… en ik ook :boom::skull:

1 like

Ik denk dat het kwartshorloge een grotere EMP kan weerstaan dan het mechanische horloge, maar bij het mechanische horloge is de ‘schade’ daarna het gemakkelijkst weer te repareren door het horloge te demagnetiseren.

Ik kan niet wachten om flink afgefakkeld te worden door de fysici op het forum. :slight_smile:

2 likes

Volgens mij is het antwoord vrij simpel: ROLEX.

Dat is volgens mij tegenwoordig bijna het antwoord op elke vraag hier…

5 likes

Grappig en toevallig, net vorige week hier over gehad etc. met een oud klasgenoot uit Zuid Afrika toen hij op bezoek was vorige week donderdag :sunglasses:

Hij had een beetje last van EMP van de lantaarnpaal tijdens het parkeren :laughing::laughing::laughing:

2 likes

Maar jij hebt toch geen pacemaker?

1 like

Dit klinkt plausibel!

1 like

Nouuu… Toevallig wel bij deze vraag.

8 likes

60 uur gangreserve en bestand tot 15.000 Gauss geeft deze zelfs de Rolex Milgauss een pakslaag let op van meer dan 12.000 Gauss :laughing::laughing::laughing:

woep yeeah

2 likes

Touché

1 like

Nee, geen pacemaker wel een peacemaker.

Er is nog hoop voor quartz …

Nice topic got my attention :ok_hand:

no worries gentleman :smile:

Wat een topic weer :upside_down_face: :stuffed_flatbread:

1 like