Dank je voor de goede raad maar helaas komt die jaren te laat… zonder hulpmiddelen kan ik helemaal niet meer lezen (en met lees ik wat en hoe ik het wil … soms ).
Prachtig!!!
Mooie keuze!
Nee, nee het was met opzet(koffie)…
You’re welcome!
Mooie keuze!!! Hopelijk duurt het wachten niet te lang!!!
En een 6498 is een heel fijn uurwerk, daar ga je normaal gezien jaren plezier van hebben…
De levertijd bedraagt 3 weken, dus het valt mee.
Het horloge wordt een kerstcadeau voor mijzelf, in dat opzicht duurt het wachten wel lang haha!
Maar goed kan me beter op tijd focussen op wat ik wil dan te laat.
Dat is helemaal correct… en nu al kerstcadeau’s kopen bespaart je heel wat stress tijdens de kerstinkopen…
Ik heb ook een horloge met een 6498-1 uurwerk in een Tissot Heritage 1936
Een moderne “kopie” van een tot polshorloge omgebouwd zakhorloge…
Een vaste lugs en deksel aan de achterkant verbergt het binnenwerk
Maar als je het openklapt kun je wel het binnenwerk gemakkelijk bewonderen
Ook de wijzerplaat is een herinnering aan vervlogen tijden
Hier ook dus
Grappig, dat gedoe over het opwinden van een horloge. Tot pak 'm beet 1980 draaide de hele wereld elke dag zo’n beetje aan een kroontje, en had nergens vragen over. Eén keer om de paar dagen gelijk zetten met het nieuws of ‘de tijd’ bellen met de telefoon met draaischijf dan wel druktoetsen.
Ik heb het nu wel over de middeleeuwen natuurlijk…
De horlogefreaks hier draven alles tot in het absurde door.
Ik denk (weet ) dat ik al voor 1980 een quartz horloge had de mijne was met LCD zoals we ze nu nog kennen, mijn vader had nog iets vroeger een quartz horloge en deze was met rooie oplichtende LEDjes (zag je niks van buiten als het weer een beetje helder was…) neen tegen 1980 was de quartz revolutie al volledig ingezet hoor
Ik ben van 1975, en ik heb tot ver in de jaren 80 een opwindhorloge gedragen. Als kind kreeg ik een afdankertje van een oom; zo werkte dat in die tijd, horloges waren nog best duur.
Pas ergens eind jaren 80 kreeg ik een digitaal quartz horloge dat mijn vader als relatiegeschenk op z’n werk had gekregen.
Precies, maar ik denk dat de meerderheid nog een mechanische had. Kreeg tegen 1980 een kwarts-Rus op mijn verjaardag van een neef, was zo kapot en weer over op mechanisch tot half jaren 80 of zo
Na mijn eerste quartz horloge heb ik ook nog een aantal jaren voortgedaan met een handopwinder een Pontiac, die was zeker al zo’n 10 tot 15 oud als ik hem gekregen heb en heeft nog een groot aantal jaren dienst gedaan… tot mijn hond dacht mij een dienst te bewijzen door het horloge helemaal te verbouwen zodat ik een nieuw kon kopen… dan een aantal analoge quartz horloges gehad tot dat de roep van het mechanische uurwerk weer te sterk werd
Het gaat ver met een passie.
Een horloge vind ik als het een quartz uurwerk is, vooral een gebruiksvoorwerp.
Een automaat of een handopwinder zijn in mijn optiek gigantisch mooi.
Het merk is voor mij bijzaak, zolang het maar uit het bekende Alpenland komt waar ze rakletten.
Een automaat is voor mij nog vrij vers, ik heb sinds April dit jaar mijn allereerste aangeschaft, en nu in September heb ik al mijn tweede zelfopwindende topper.
Een handopwind horloge wil ik ook nog wel, maar ik heb momenteel aan 3 horloges meer dan genoeg.
Qua complicaties mag het voor mij eenvoudig, want dan krijg ik ook complexe calibers die dure service beurten nodig hebben, en veel zaken kan ik beter meten met een computer.
Ik zal de topic starten dan ook een automaat aanbevelen. Na mijn mening meer dan een polshorloge,
Zelf vind ik het strakke less is more Nomos mooi, maar helaas krijg je bij hun geen grote seconde.